onze voorzitter

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-05-2006 21:41 #1054587 door V700 register
onze voorzitter is gemaakt door V700 register

U weet wel : hij die van een goede sigaar geniet.
Maar wat bedoelt ome Jan eigenlijk met " life's to short for bad sigars " ? Het leven is te kort voor slechte sigaren. Dat moet vast iets zijn als " life's to short for al good sigar"s " , want het leven is inderdaad te kort om van alle goede sigaren te proeven.

Bij deze de discussie : wat bedoelt ome Jan ?

Mark I

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-05-2006 21:48 #1137419 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic allebei waar

Hoi Mark,
Beide beweringen kunnen volgens mij naast elkaar waar zijn want;
als het leven al "too short is for all good cigars", dan is het zeker "too short" om er ook nog "bad cigars" tussendoor te roken. Wordt een beetje een cirkelredenering.....
QED
Tenzij Jan een andere uitleg heeft, hij heeft de stelling tenslotte geleend (van ik meen Winston Churchill, weet niet zeker meer) dus hij heeft de enige echte verklaring voor z'n spreuk....
MvrGr
Valentijn

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-05-2006 22:10 #1137423 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Genieten!

Volgens mij gaat het Jan gewoon om het volgende:
"Geniet ervan, daar gaat het om"
<p align="justify">Maakt niet uit w�¡t je doet, als je het maar leuk vind! (en z�³ ken ik Jan!)
Groet,
Lieme Huib

• Jan Snijder
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-05-2006 22:20 #1137424 door Jan Snijder
Beantwoord door Jan Snijder in topic de sigaar!
Waarde Heren,
Uw voorzitter wil hier mee zeggen dat het leven kort is en men derhalve van de goede zaken des levens dient te genieten. Dit betrekkende op het onderwerp sigaren, wil ik hiermee zeggen dat het leven echt te kort is om een slechte sigaar in de brand te steken. Je hoort van een dergelijke (ongezonde, volgens sommigen) onhebbelijkheid te genieten en ik kan me bij een slechte sigaar geen enkele vorm van genieten voorstellen. Beter 1 goede sigaar dan een kistje vol slechte.... En wat Churchill betreft, die man had er echt kijk op. Ondanks of juist dankzij het roken van minimaal 20 grote corona's per dag van goede kwaliteit heeft hij de respectabele leeftijd van, ik meen, 92 jaar behaald. Voorwaar een feit om na te streven! En je leven is echt niet te kort om van alle goede soorten sigaren te genieten.
Voorlopig bevalt deze slechte gewoonte mij erg goed en bij een zware medische keuring eind vorig jaar werd uw voorzitter ondanks deze onhebbelijkheid, gecombineerd met het feit dat hij te kort is voor zijn gewicht, voor alle diensten goedgekeurd en kreeg zelfs voor de betreffende verzekering geen toeslag opgelegd. Mijn conclusie is derhalve: doe de dingen die je leuk vindt en waar je van geniet en dat weegt ruimschoots op tegen de eventuele nadelen. Overigens geef ik toe dat niet roken wellicht toch beter voor je is, maar ja, een goede sigaar is toch altijd weer een lichtpunt in de dag en daar heb ik er dus zeker tien per dag van.
En ik besluit met een nuchter feit: van leven ga je uiteindelijk dood. Maar zorg ervoor dat het tot die tijd de moeite waard is!
Rest mij jullie een heel fijn weekend te wensen, al dan niet gehuld in sigarenrook.
Groeten, Jan
Life is too short for bad cigars

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-05-2006 23:00 #1137426 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Wijn

Beste Jan,
Wat je gelijk hebt! Wat mij betreft; hetzelfde heb ik met goede wijn (alleen geen 10 per dag natuurlijk anders kon ik nooit in mijn Volvo rijden)
MvrGr
Valentijn

• Jan Snijder
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-05-2006 23:15 #1137428 door Jan Snijder
Beantwoord door Jan Snijder in topic Geestverruimende vloeistoffen.
Valentijn,
daar durfde ik niet in hetzelfde verhaal over te beginnen. De mening zou post kunnen vatten dat de club is opgezadeld met een benevelde, geheel in rookgehulde voorzitter. Maar of je gelijk hebt. Een mooie wijn of een prachtige single malt whisky, ook wel Schots schavuitenwater genaamd, gaat er bij mij ook wel in. Maar alleen thuis. Mijn vrouw is zo slim geweest om geen rijbewijs te willen en als ik moet rijden dan drink ik geen druppel. Daar ben ik erg streng in voor mezelf. Want alcohol en verkeer dat gaat echt niet samen. En mijn rijbewijs is voor mijn werk onmisbaar. Ik heb afgelopen week ook weer meer dan 2000 kilometer achter de rug. En het ergste is dat mijn vrouw geen alcohol lust. Maar ja, in elk huwelijk is er weleens wat.
Groeten, Jan
Life is too short for bad cigars

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-05-2006 09:33 #1137439 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Rijden onder invloed

Beste Jan,
Ik maak bijna nooit ongelukken. Als ik gedronken heb rijdt mijn vrouw. De meeste ongelukken maak ik als ik gedronken heb! Zoals je zegt; in ieder huwelijk is wel wat.
Alle gekheid op een stokje; alcohol en verkeer gaan niet samen!
Vroeger toen we vrije jongen waren dronk ik nog wel eens een glas of drie en reed dan toch omdat ik dacht dat ik nog wel rijden kon. Todat iemand zei; het probleem is dat iedereen die gedronken heeft denkt dat ie nog wel rijden kan!
Nu denk ik nog steeds dat ik met een glas of twee drie wel rijden kan alleen doe ik het niet meer. M'n rijbewijs maar meer nog mijn medemens is me te lief om risico te nemen.
MvrGr
Valentijn (die ook weleens een afterdinner sigaartje rookt)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-05-2006 09:42 #1137440 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic roken is slecht ?

<font face="arial,helvetica,sans-serif"></font>
<font face="arial,helvetica,sans-serif"></font>
<font face="tahoma,arial,helvetica,sans-serif">Om de leeftijd van Churchill aan te halen :</font>
<font face="tahoma,arial,helvetica,sans-serif">mijn opa van vaders kant is bijna 94 jaar geworden. En dat komt inderdaad door geregeld een pruimtabac, een sigaar/sigaret, soms een pijp en een verkeerde verhouding gewicht-lichaamslengte.</font>
<font face="Tahoma">Er is nog volop hoop voor ome Jan.</font>
<font face="tahoma,arial,helvetica,sans-serif"></font>
<font face="tahoma,arial,helvetica,sans-serif">
Mark I
</font>

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-05-2006 10:07 #1137442 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Tegenwicht
Hallo Volvisti

Een voormalige oom van me zal een jaar of 65 a 70 zijn en zit al een jaar of tien in een verpleegtehuis. Syndroom van Korsakov.

Jammer dat in dit soort "discussies" (eigenlijk een te zwaar woord) nooit al die mensen genoemd worden, die voor hun 60ste, soms zelfs voor hun 50ste, als gevolg van roken of drank aan hun einde komen. Iedereen kent (helaas) altijd wel iemand die heel oud is geworden, ondanks dat ie rookt of stevig drinkt. Maar helaas meldt zich nooit iemand die zegt, mijn .... (vul hier het familielid, vriend, kennis van uw keuze in) is op de veel te jonge leeftijd van ... gestorven aan de gevolgen van roken.

Groetjes

Mathy

PS die ex-oom met Korsakov heet ook "Ome Jan". Als je z'n naam noemt, kijkt ie nog wel op uit z'n rolstoel, maar of ie je nog herkent?

• Jan Snijder
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-05-2006 21:23 #1137462 door Jan Snijder
Beantwoord door Jan Snijder in topic alles met mate!
Beste Mathy,
het is geenszins de bedoeling om kettingroken en zwaar zuipen hier te promoten. Overal waar te voor staat, is natuurlijk niet goed. Twee alcoholische consumpties per dag zijn beslist niet slecht voor lijf en leden. Over roken kunnen we kort zijn, het is beter om het niet te doen. Overigens ben ik persoonlijk van mening dat mensen die met mate van de dingen des levens genieten ( incl. roken en drinken) beslist geen lagere levensverwachting hebben dan de mensen die verbeten alles doen om maar zgn. gezond te leven. Ik denk dat de sleutel om in goede gezondheid oud te worden in eerste instantie vastligt in de genen die je familiair meekrijgt. De mate waarin gezond geleefd wordt, kan je leven enige jaren verlengen of verkorten, maar dit zijn slechts marges in de kantlijn. En natuurlijk heeft iemand die zuipt als een tempelier grote kans op kwalen als Korsakov, slokdarmkanker, levercirrose om maar enige zaken te noemen. En we weten allemaal dat je van roken hart- en vaatziekten kan oplopen en longkanker als je over je longen rookt, en voor de pijp- en sigarenrokers loert een verhoogde kans op keelkanker. Maar ja, mensen doen ook aan parachutespringen, bungeejumpen en noem maar oneindig andere gevaarlijke bezigheden op. Allemaal hoop je dat het bij jezelf wel goed zal gaan. Maar het leven is waard om geleefd te worden en daar horen nu eenmaal ook risico's bij. Wil je alle risico's uitbannen dan wordt je leven wel erg saai. Net zoals die man die bij de dokter komt en de dokter zegt hem: meneer, u moet stoppen met roken en drinken! Vraagt die man aan de dokter: leef ik dan ook langer? Zegt die dokter: ik weet niet of u langer leeft maar het lijkt in ieder geval langer!
Groeten uit het mooie Asperen.
Jan.Life is too short for bad cigars

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC