Ook even voorstellen
- V700 register
- Nieuw lid
-
Hoi allemaal,
Ik heb vandaag een volvo 740 GL.A uit 1988 gekocht.
Voor weinig geld een heel mooie auto die op een barst in de achterruit en een klein deukje perfect uitziet.
Op wat goed bedoelde assesoires (die te verweideren zijn ) is de auto origineel.
Zover ik heb begrepen hebben de huidige (vorige ) eigenaren hem nog niet zo lang geleden gekocht van een liefhebber/verzamelaar die plaats moest maken voor een meer exclusieve volvo.
Ik realiseer mij dat ik niet de meest exclusieve auto heb gekocht maar voor mij is het een "natte droom".
Normaal bouw en verbouw ik motorfietsen (techniek is mij dus niet echt vreemd ) en zijn auto's een gruwel voor mij.
Voor deze auto wil ik een uitzondering maken en misschien wel ooit nog een andere erbij aanschaffen.
Mijn mede motorliefhebbers zweren bij amerikanen ik vind de volvo echter zeker zo mooi en vooral de oudere modellen nog mooier.
Ik hoop mijn volvo (morgen is hij pas echt van mij ) te rijden tot hij echt oldtimer is en nog langer.
Met de nodige inspanning (veel zelf doen ) moet dit lukken.
Ik denk hier wel goed te zitten,en zal om te beginnen wel meer vragen hebben dan antwoorden.
Ik begin me immers pas net in de volvo te verdiepen.
Groeten Smeff.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Uiteraard zijn wij allen schieuwnierig, dus...foto?
Stuur maar naar een moderator, dan zorgt die wel dat hij op de site komt (je bent vast nog geen lid van de vereniging).
Willem van Strik
<font color="#ff0000">moderator</font>
Volvo 764GLE 1985 B28E 250.275 km
Volvo 945GL 1990 B230FB LPG 397.583 km
While (!asleep()) sheep++;
- V700 register
- Nieuw lid
-
smeff schreef : Mijn mede motorliefhebbers zweren bij amerikanen ik vind de volvo echter zeker zo mooi en vooral de oudere modellen nog mooier.
Volgens mij rij een custom

Vergeet niet dat het model van de 740 eigenlijk een 'Amerikaans' model is, helemaal gericht op de Amerikaanse markt. Volvo had e.e.a. goed te maken en daar zijn ze met de 740 heel goed in geslaagd.
intoVolvo Magazine schreef : Midden jaren zeventig had Volvo een harde klap te verwerken gekregen. De 240-modellen stonden in grote getalen te wachten op hun nieuwe eigenaren en vanuit Amerika werd Volvo bestookt met diverse claims. Claims die te wijten waren aan de voor die jaren matige kwaliteit die Volvo leverde. Volvo had een belangrijk marktaandeel verloren en moest werkelijk alles op alles zetten om het verloren terrein terug te winnen.
De 700-serie werd Volvo`s sterke troef, die vooral goed moest scoren op de Amerikaanse markt.