Stadsauto?

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-03-2006 17:29 #1053523 door V700 register
Stadsauto? is gemaakt door V700 register

Ik vertoef b�©st vaak in Amsterdam. Daar ben ik eens na gaan denken. Iedereen heeft het altijd over een stadsauto(tje) bij kleine auto's, zoals de punto, corsa, clio, charade etc., maar het valt me elke keer maar weer op dat er in de stad echt gewoon v�©�©l grote auto's staan/rijden. Onder de grote auto's zijn de Volvo 700/900 serie (en ook de 200 serie, V/S70 en 850) sterk vertegenwoordigd. Maakt dat van onze auto's stadsauto's? Wat maakt onze auto's zo ideaal voor in de stad? Is het de overzichtelijkheid? Het gemak waarmee drempels genomen kunnen worden? Het feit dat ze tegen een stootje kunnen waardoor frans parkeren (ook van mede parkeerders) geen probleem is? Is het trouwens in andere grote steden ook zo?
Deel hier uw mening, geef adviezen, en wat niet al!
Groeten, Michael

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-03-2006 19:38 #1132875 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Draaicircel?

Een groot pluspunt van de 200/700/900 serie is in ieder geval de (voor zo'n slagschip) kleine draaicircel. Bij achteruitrijden draait het binnenwiel zelfs bijna niet (schraapt meer over de weg) omdat het er zo dwars onder staat.
Groetjes,
Jan

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Jeroen Post
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-03-2006 20:39 #1132880 door Jeroen Post
Beantwoord door Jeroen Post in topic Nog een voordeel
is dat onze hoekige auto's lekker overzichtelijk zijn. Bij een 'moderne' auto is het vaak maar raden hoe lang de neus is, omdat je hem niet ziet. In een 2/7/8/9 zie je de gehele snuit. Hetzelfde geldt voor de rest van de auto.
Samen met de krappe draaicirkel (de 8 overigens niet) prik je deze grote Volvo's in elk gaatje. Alleen bij uitstappen merk je dat ze groter zijn, omdat het portier niet zo ver open kan ;-)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-03-2006 08:03 #1132904 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Nog meer voordeel
De bumpers vzn onze baskstenen zijn ook echte bumpers, in tegenstelling tot die fragiele sierstukjes die alle andere auto's hebben. Mijn vouw heeft kort geleden zo'n betonnen bol geraakt, maar buiten wat krasjes op auto en ego is er niks aan de hand. Onze zoon (3 jaar en niet op z'n mondje gevallen) vertelde dat het eeen flinke klap was..........
Overigens bij parkeren in de stad gebruik ik vaak etalageruiten als hulpspiegel.


H�¤r i Norden ha vi bara vintrar, en vit och en gr�¶n!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-03-2006 08:59 #1132908 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Slag mensen?

Ik denk, dat het ook een beetje met het imago van Volvo te maken heeft. Volvo-rijders (buiten de V700 club) zijn vaak toch een bepaald slag mensen: gemiddeld hoger opgeleid, gemiddeld vaker in steden wonend, gemiddeld vaker te vinden in vrije beroepen etc. Dit type mensen rijdt vaker een auto, die enigszins van de middelmaat afwijkt: Amsterdam kent naast een tamelijk hoge Volvo-dichtheid eveneens een veel hogere Citro�«n DS- of Saab 900-populatie dan de rest van Nederland.

Coert
Volvo ergo sum

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-03-2006 10:45 #1132914 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Re: Slag mensen?

CPeeters schreef : Ik denk, dat het ook een beetje met het imago van Volvo te maken heeft. Volvo-rijders (buiten de V700 club) zijn vaak toch een bepaald slag mensen: gemiddeld hoger opgeleid, gemiddeld vaker in steden wonend, gemiddeld vaker te vinden in vrije beroepen etc. Dit type mensen rijdt vaker een auto, die enigszins van de middelmaat afwijkt: Amsterdam kent naast een tamelijk hoge Volvo-dichtheid eveneens een veel hogere Citro�«n DS- of Saab 900-populatie dan de rest van Nederland.

Coert


Volvo ergo sum

DS-en, CX-en en Saabs 900 (vooral het jaren 80 type zegmaar) zijn inderdaad bovengemiddeld vertgenwoordigd. De wat grotere Italianen(eigenlijk zuid europeanen) (Lancia Kappa, Thesis, Alfa 166 en hier en daar een verdwaalde Quattroporte, Peugeot 607, Renault Vel Satis) zijn ook erg goed vertegenwoordigd trouwens.

Ik gebruik zelf ook vaak winkelruiten als hulp spiegel! Ideaal!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-03-2006 11:50 #1132918 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Mwah
Parkeren doe ik altijd op de spiegeltjes. Dat gaat trouwens wel makkelijker met de Volvo dan met mijn vorige auto's. De Volvo heeft gewoon een veel betere draaicirkel. Die krijg ik in een plek waarna je voor en achter maar 20cm over hebt, gewoon omdat 'ie zo goed afdraait.

Eigenlijk zou je dus denken dat 'ie vanwege zijn lengte moeilijker te parkere is maar het tegendeel is waar.

Oh, en als je voorrang van rechts hebt kan je die over het algemeen ook vrij goed nemen met de Volvo.

--

Volvo 940 B200FT 1992

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-03-2006 17:07 #1132950 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic best zonde
<div class="content"> Parkeren op de spiegeltjes, kost zomaar 2 spiegels per parkeerbeurt. Schop je ze eerst van je auto, of haal je ze van de auto naast je? (scheelt aanzienlijk in de kosten denk ik)
Niels
940 GLE (met nu nog 2 electrisch verwarmde en verstelbare spiegels) </div>

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-03-2006 22:32 #1132978 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Spiegels
Niels, mocht je die spiegels zat zijn, denk je dan aan mij? ;)
Eventueel heb ik mooie zwarte handbediende spiegels te ruil!

Willem van Strik
<font color="#ff0000">moderator</font>
Volvo 764GLE 1985 B28E 250.275 km
Volvo 945GL 1990 B230FB LPG 397.583 km
While (!asleep()) sheep++;

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-03-2006 14:36 #1133024 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Re: best zonde

Niels van Roij schreef : <div class="content"> Parkeren op de spiegeltjes, kost zomaar 2 spiegels per parkeerbeurt. Schop je ze eerst van je auto, of haal je ze van de auto naast je? (scheelt aanzienlijk in de kosten denk ik)
Niels
940 GLE (met nu nog 2 electrisch verwarmde en verstelbare spiegels) </div>


In dat geval: het is eleKtrisch en niet eleCtrisch. Het is nooit in de hele geschiedenis van het Nederlands zo geweest dat je electriciteit, electricien of electrisch hebt mogen schrijven.

En hoezo zijn je spiegels verwarmd? Heb je er sokken om? Een elektrisch deken of een sjaal, wellicht? Volgens mij bedoel je 'verwarmbare' spiegels. Enzovoort, en zo verder.

Zo zie je maar, bijdehand zijn kost geen moeite :)

PS: Vond het een grappige opmerking, trouwens.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD