Stadsauto?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik vertoef b�©st vaak in Amsterdam. Daar ben ik eens na gaan denken. Iedereen heeft het altijd over een stadsauto(tje) bij kleine auto's, zoals de punto, corsa, clio, charade etc., maar het valt me elke keer maar weer op dat er in de stad echt gewoon v�©�©l grote auto's staan/rijden. Onder de grote auto's zijn de Volvo 700/900 serie (en ook de 200 serie, V/S70 en 850) sterk vertegenwoordigd. Maakt dat van onze auto's stadsauto's? Wat maakt onze auto's zo ideaal voor in de stad? Is het de overzichtelijkheid? Het gemak waarmee drempels genomen kunnen worden? Het feit dat ze tegen een stootje kunnen waardoor frans parkeren (ook van mede parkeerders) geen probleem is? Is het trouwens in andere grote steden ook zo?
Deel hier uw mening, geef adviezen, en wat niet al!
Groeten, Michael
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Een groot pluspunt van de 200/700/900 serie is in ieder geval de (voor zo'n slagschip) kleine draaicircel. Bij achteruitrijden draait het binnenwiel zelfs bijna niet (schraapt meer over de weg) omdat het er zo dwars onder staat.
Groetjes,
Jan
- Jeroen Post
-
- Nieuw lid
-
Samen met de krappe draaicirkel (de 8 overigens niet) prik je deze grote Volvo's in elk gaatje. Alleen bij uitstappen merk je dat ze groter zijn, omdat het portier niet zo ver open kan

- V700 register
- Nieuw lid
-
Overigens bij parkeren in de stad gebruik ik vaak etalageruiten als hulpspiegel.
H�¤r i Norden ha vi bara vintrar, en vit och en gr�¶n!
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik denk, dat het ook een beetje met het imago van Volvo te maken heeft. Volvo-rijders (buiten de V700 club) zijn vaak toch een bepaald slag mensen: gemiddeld hoger opgeleid, gemiddeld vaker in steden wonend, gemiddeld vaker te vinden in vrije beroepen etc. Dit type mensen rijdt vaker een auto, die enigszins van de middelmaat afwijkt: Amsterdam kent naast een tamelijk hoge Volvo-dichtheid eveneens een veel hogere Citro�«n DS- of Saab 900-populatie dan de rest van Nederland.
Coert
Volvo ergo sum
- V700 register
- Nieuw lid
-
DS-en, CX-en en Saabs 900 (vooral het jaren 80 type zegmaar) zijn inderdaad bovengemiddeld vertgenwoordigd. De wat grotere Italianen(eigenlijk zuid europeanen) (Lancia Kappa, Thesis, Alfa 166 en hier en daar een verdwaalde Quattroporte, Peugeot 607, Renault Vel Satis) zijn ook erg goed vertegenwoordigd trouwens.CPeeters schreef : Ik denk, dat het ook een beetje met het imago van Volvo te maken heeft. Volvo-rijders (buiten de V700 club) zijn vaak toch een bepaald slag mensen: gemiddeld hoger opgeleid, gemiddeld vaker in steden wonend, gemiddeld vaker te vinden in vrije beroepen etc. Dit type mensen rijdt vaker een auto, die enigszins van de middelmaat afwijkt: Amsterdam kent naast een tamelijk hoge Volvo-dichtheid eveneens een veel hogere Citro�«n DS- of Saab 900-populatie dan de rest van Nederland.
Coert
Volvo ergo sum
Ik gebruik zelf ook vaak winkelruiten als hulp spiegel! Ideaal!
- V700 register
- Nieuw lid
-
Eigenlijk zou je dus denken dat 'ie vanwege zijn lengte moeilijker te parkere is maar het tegendeel is waar.
Oh, en als je voorrang van rechts hebt kan je die over het algemeen ook vrij goed nemen met de Volvo.
--
Volvo 940 B200FT 1992
- V700 register
- Nieuw lid
-
Niels
940 GLE (met nu nog 2 electrisch verwarmde en verstelbare spiegels) </div>
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-

Eventueel heb ik mooie zwarte handbediende spiegels te ruil!
Willem van Strik
<font color="#ff0000">moderator</font>
Volvo 764GLE 1985 B28E 250.275 km
Volvo 945GL 1990 B230FB LPG 397.583 km
While (!asleep()) sheep++;
- V700 register
- Nieuw lid
-
Niels van Roij schreef : <div class="content"> Parkeren op de spiegeltjes, kost zomaar 2 spiegels per parkeerbeurt. Schop je ze eerst van je auto, of haal je ze van de auto naast je? (scheelt aanzienlijk in de kosten denk ik)
Niels
940 GLE (met nu nog 2 electrisch verwarmde en verstelbare spiegels) </div>
In dat geval: het is eleKtrisch en niet eleCtrisch. Het is nooit in de hele geschiedenis van het Nederlands zo geweest dat je electriciteit, electricien of electrisch hebt mogen schrijven.
En hoezo zijn je spiegels verwarmd? Heb je er sokken om? Een elektrisch deken of een sjaal, wellicht? Volgens mij bedoel je 'verwarmbare' spiegels. Enzovoort, en zo verder.
Zo zie je maar, bijdehand zijn kost geen moeite

PS: Vond het een grappige opmerking, trouwens.