Volvo 700 vereniging of Nederlandse les?

• Timen Smit
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-04-2006 18:07 #1135481 door Timen Smit
Beantwoord door Timen Smit in topic Re: Volvo 700 vereniging of Nederlandse les?

Jerry schreef : Het gaat natuurlijk over onzin maar ik vind het wel jammer dat er mensen zijn die er zoveel problemen mee hebben dat er soms taal en grammatica fouten gemaakt worden hier op deze site.
Ik hoop dat het werkt en dat er straks wat minder gezeurd word over de taal fouten van anderen.

Worden er dan zoveel spelfouten gemaakt?
Natuurlijk er is altijd zoiets als "slip of de pen"
Mankeert er misschien iets aan ons onderwijs?
Timen

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-04-2006 09:03 #1135530 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ja en nee ...
Er worden behoorlijk wat spelfouten gemaakt. Het valt op dit forum echt heel erg mee.

De jeugd vindt het tegenwoordig een sport om alles zo fout mogelijk te typen. De 'ik kan niet spellen en dat is cool' die we al langer kennen uit de rapcultuur van Amerika is nu ook hier doorgedrongen. Alles moet fout, alles moet lekker Gangstah!

In Belgie is het niet veel beter. Waar we hier nog een vorm van ABN hanteren zie ik op Belgische fora steeds meer spreektaal verschijnen. Als niet-Vlaming versta je maar weinig van "kem gistere nog de kapo schoongemaakt. "

Wel valt me op dat ik van Belgische zakelijke collega's doorgaans correctere e-mails krijg dan van Nederlandse. Het aantal spel- en taalfouten is daarin beduidend lager dan die van hun Nederlandse collega's. Ik krijg met regelmaat (!) mail van Nederlandse Account Managers, Directeuren etc. die bol staan van DT-fouten, zonder aanhef en zonder ondertekening.

Dat kan ook te maken hebben met het feit dat de Nederlanders de Nederlandse taal hebben uitgevonden. Wij, als Vlamingen, beschouwen AN als een extra taal. Daar moet op gestudeerd worden - thuis spreken we allemaal Vloms, goedoemme! Wellicht ligt daar ook een onderdeel van het probleem/de oplossing.

--
945 '92 B200 FT - 306000 km - lid 728
transentience.com

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-04-2006 16:09 #1135559 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Taalstrijd
Hallo Kristof

Vlak ook het effect van de taalstrijd niet uit. En het licht anarchisme dat toch wel in bijna iedere Nederland ingebakken zit.

Groetjes

Mathy

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC