welk luchtfilter benzinefilter

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-03-2006 08:32 #1053480 door V700 register
welk luchtfilter benzinefilter is gemaakt door V700 register

wat is het verschil ?
ik moet mijn volvo een grote beurt geven! een deel is al gedaan nw olie, olieoliefliter,bougies.
maar nu wil ik er ook een ander luchtfilter in zetten is een k&n filter beter?
en een benzine filter is dat lastig te vervangen? ook de olie van de automaat wil ik vervangen welke olie en wat is dan handig om weer te vullen.
harm

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-03-2006 13:05 #1132768 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic KN kan best

K&N is een prima ding, verwacht geen wonderen, en check even hoe dat zit met het inolieen en zo
www.chipmeister.nl/luchtfilter.html

Groeten,
+++t blijft behelpen+++

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-03-2006 18:41 #1132960 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic K&N

Toevallig heb ik Harald (B230FB) vandaag met een K&N replacement filter verwend.
Net wat Jeroen zegt; verwacht geen wonderen. Maar effect heeft het wel degelijk. De auto lijkt ietwat lekkerder op te pikken. Ook het aanzuiggeluid is iets meer hoorbaar. Ik ben tot de aanschaf over gegaan, nadat ik uit diverse bronnen vernomen had, dat LPG wagens het extra lekker vinden. Ik heb spijt dat ik bij de vervanging van de uitlaat in september jl. niet voor een dikkere turbopijp ben gegaan, zodat hij ook wat lekkerder had kunnen uitademen. Ik geloof (correct me if I'm wrong) dat het luchtfilter van de 4- en 6 cylinder gelijk ik, dus hier het artikelnummer: KN33-2526.
Zal je max. 65 Euri gaan kosten.

Groet, Martijn & (een sportieve) Harald

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-03-2006 16:04 #1133026 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic K&N
Aangezien er standaard in onze Volvo's al een fors IKEA-matras als luchtfilter aanwezig is, heeft een K&N m.i. niet zo heel veel zin. Het originele filter is niet onderbemeten en filtert wel beter.

Voordeel van K&N is wel de uitwasbaarheid, dus je hoeft nooit meer een nieuwe te kopen, maar het schoonmaken is een beetje bewerkelijk dus je kan je afvragen of je het er werkelijk uit haalt.

Benzinefilter is niet moeilijk, klusje onder de auto. Wat betreft de automaat olie... pak het handboek erbij, dat weet ik niet uit m'n hoofd. Mocht er Dexron II in moeten, gooi er dan trouwens niet zomaar Dexron III in ; dat geeft problemen. Het is niet zoals met motorolie dat de specificaties opvolgers van elkaar zijn die door elkaar gebruikt kunnen worden.

Marcel
'87 744 Turbo, B200ET

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC