Volvo nationaliteiten

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-03-2006 23:05 #1132271 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Re: Bouwplaatsen

gbomer schreef : Hoewel er geen reden voor schijnt te zijn uit kwaliteitsoogpunt had ik liever gehad dat het een echte zweed(se) was
Bert 745 D24van 1990

Helaas is er wel reden voor dit punt. Het schijnt namelijk dat bij de volvo's die in Belgie geproduceerd zijn de schutplaten tussen de motorruimte en de passiegiersruimte anders gemonterrd zijn dan in Zweden. Zo plaatsten de Belgen de onderste plaat over de bovenste zodat er een richel ontstond. Helaas bleef in deze richel vaak water achter met het gevolg dat roest aan deze richel en roest in de hoeken van de schutplaat en wielkast geen uitzondering is. Mijn 760 uit 1984 is een zweed, en die heeft geen roest. Mijn vorige 740-GL uit Belgie had bijna geen schutplaat meer over.
Groet,
Roger
<sup>760-Turbo Intercooler US / B23FT / APC / 365 K / 1984</sup>

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-03-2006 23:24 #1132272 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Re op Re Bouwplaatsen

Ja Roger dat heb ik al meer gehoord. Ook bij mijn auto zit daar een klein plekje dat ik al aan het behandelen ben.
Wat ik niet begrijp is dat hoewel Volvo Zweden heel goed let op wat ze in de andere fabrieken uitspoken en de fabriek in Gent goed bekend staat(hebben allerlei prijzen gewonnen)toch dit soort rare dingen bestaan.
Ik weet van echte Scania fanaten dat ook zij hun nieuwe Scania speciaal in Zweden kochten en daar ophaalden en niet in Zwolle. Of dit op bijgeloofd stoelt of dat er echt verschil in zit weet ik niet maar het zou kunnen dat de werkwijzen in Zweden toch nauwkeuriger zijn.
Ik ga er in ieder geval bij mijn volgende Volvo wel op letten waar hij vandaan komt. Maar dit weekend heb ik er �©�©n uit nederland gekocht dus zit ik vermoedelijk voor de puristen nog op het verkeerde spoor.
Bert 745 D24van 1990

• Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-03-2006 16:15 #1132301 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Gefeliciteerd
Bert, volgens sommigen misschien het verkeerde spoor, maar een mooie 360 GLT is wat mij betreft een felicitatie waard. Ik ben benieuwd wat je precies gekocht hebt, dus: foto?

Willem van Strik
<font color="#ff0000">moderator</font>
Volvo 764GLE 1985 B28E 250.275 km
Volvo 945GL 1990 B230FB LPG 397.583 km
While (!asleep()) sheep++;

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-03-2006 20:33 #1132318 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Smaken verschillen
Hallo Willem, Bert, Volvisti

Willem van Strik lidnr 328 schreef : ... een mooie 360 GLT is wat mij betreft een felicitatie waard.

Sorry, maar voor mij is een mooie Volvo uit de 300 serie een contradictio in terminis of hoe dat precies heet. Dat zelfde geldt trouwens ook voor de 400 serie.

groetjes

Mathy (die vindt dat er in Born maar �©�©n mooie auto gebouwd is, de S/V40)

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC