Op wintersport en dan oude kentekens kijken
- V700 register
- Nieuw lid
-
Zelfs een Espace is niet zo ruim als hij doet voorkomen. Je moet echt voor de lange versie gaan (maar dan wel het nieuwe model - dus duur) en dan de achterste rij eruit, middelste stoel van de tweede rij eruit, de twee overgebleven stoelen een spoor naar binnen opschuiven, en dan kunnen de stoelen naar achter geschoven worden.
Maar dan blijft het behelpen met die korte zitting van de stoelen. Om maar te zwijgen over de onergonomische hoogte van de zitting tot de vloer.
Ik was onlangs nog bij de "dealer" en daar vertelden ze mij dat die XC90 nu ook als 5-zitter verkocht gaat worden. De bank gaat zelfs nog een cm of 15 naar achteren. Dus qua binnenruimte gaat het dan ergens op lijken. De buitenkant blijft teveel poeha natuurlijk.
Over mijn gezins afmetingen. Mijn zoon van 13 is reeds 187cm. Behalve de lengte van zijn vader (2.04cm) gaat hij ook dezelfde kant op mijn zijn schoenmaat, en die is nu al 46 (vader heeft 51) Verder, de lichaamslengte zit bij mij voor een groot gedeelte in de benen (jeansmaat 34-39)
En probeer al die ledematen maar eens achter/onder die voorstoelen te proppen!
Het gaat dus een limo (14cm extra voor de achterbank) worden.
En als er geen 960's loskomen ga ik waarschijnlijk voor een 7-serie 6-cilinder in lijn 193pk op G3
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Dat kunnen we natuurlijk niet hebben. Ik weet nog een 760 executive te staan, met de vereiste extra 15 cm.
Dient wel aan gerestaureerd te worden overigens.
Willem van Strik
<font color="#ff0000">moderator</font>
Volvo 764GLE 1985 B28E 250.275 km
Volvo 945GL 1990 B230FB LPG 397.583 km
While (!asleep()) sheep++;
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
760 executive waar werk aan zit?
Over wat voor een motor hebben we het dan?
En over wat voor een werk hebben we het?
bouwjaar?
km stand?
enz.?
/Jan
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Motor is een B280, E of F weet ik niet. De wagen heeft veel kilometers gereden (ik dacht 440000) en heeft een verse automaatbak.
Qua werk moet er vooral carosseriewerk gebeuren: de verlenging werd indertijd niet volgens Volvo-normen roestbestendig gemaakt, dus daar zit (veel) oppervlakteroest. De beide D-stijlen moeten kaal gemaakt en opnieuw gespoten, als je het mooi wilt krijgen waarschijnlijk de achterspatborden ook. Bouwjaar weet ik niet precies, maar het is een nieuw type 760, dus tussen 1988 en 1990 lijkt me.
Als je belangstelling hebt, PM dan even, dan geef ik je contactdetails en verdere info.
Willem van Strik
<font color="#ff0000">moderator</font>
Volvo 764GLE 1985 B28E 250.275 km
Volvo 945GL 1990 B230FB LPG 397.583 km
While (!asleep()) sheep++;
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jeroen Post
-
- Nieuw lid
-
- Berichten: 3

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
..in de kerk: Citroen CX Break of Limousine
Kennissen van ons hadden 2 zoontjes in soortgelijke maten (onbegrijpelijk! Hij was 1,80 zij 1,65 of zo) en die hadden meer dan voldoende ruimte.
Daarna kun je vrolijk verder vloeken als de Citroen weer eens niet rijd

Maar �¡ls het rijd is het �©cht Citroen, misschien nog wel beter dan een 2CV!
JohnPeter (<font style="BACKGROUND-COLOR: #ffffff" color="#000000">JP</font>) Elverding -lid 700 945 Bj 95 lpt, lpg, polar 630.000 km en verder
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
<a href=" www.mobile.de/SIDxvc-OmCNczNH-jM-FXXGVA-...id=11111111195158814 ">mobile-link
En er zit zelfs nog een NL kenteken op.
ff dat bed eruit bank erin en een stuk naar achteren....
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
- Berichten: 4
Een begrafeniswagen op GAS??? Hoeveel km rijden die per jaar?
Staat trouwens op Nederlands kenteken zo te zien, dus importeren hoeft niet. Wat zou zoiets wegen?
Maar goed, dat ik het geld er niet voor heb.
Groetjes
Mathy (die er wel een andere achterraam in zou zetten)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
blablabla...."........(wer die Einbauten herausnimmt hat mit Sicherheit den gr�¶�Ÿten Volvo Kombi aller Zeiten!"
het is geen slOpel...! ze leren het nooit.
Wel gaaf zo'n lange auto.
Enne, hij rijdt 33 kms per dag ongeveer, zal wel op benzine starten, dus gas inbouw lijkt me een beetje over the top zeg maar.
't Is trouwens wel onderbouw dan toch?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
- Berichten: 4
Baseman schreef : ...den gr�¶�Ÿten Volvo Kombi aller Zeiten! Het is geen slOpel...! Ze leren het nooit.
In Duitsland zeggen ze "Kombi" tegen alles wat wij "stationcar" noemen. Niet iedereen is zo geinteresseerd in de juiste benaming. Ik heb voor een autoverkoper gewerkt, die zijn niet altijd even precies.
groetjes
Mathy (die bij die verkoper heeft gezien hoe ze een Renault Alpine, ouder modelletje, verlaagd hebben door de schroefveren met de flex in te korten. En het sterke vermoeden heeft, dat je daarmee tegelijkertijd de levensverwachting van de inzittenden onevenredig veel inkort.)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.