Nog een blije Volvo 960 rijder bij de club

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-02-2006 23:03 #1053159 door V700 register
Nog een blije Volvo 960 rijder bij de club is gemaakt door V700 register

<font face="arial,helvetica,sans-serif" size="2">Hallo,</font>
<font face="arial,helvetica,sans-serif" size="2">Wat een heerlijke site vol informatie waar je wat aan hebt.</font>
<font face="arial,helvetica,sans-serif" size="2">Een anderhalve week geleden besloot ik een auto te kopen van 15 jaar of ouder om deze op de zaak te zetten en zo fiscale bijtelling te ontlopen(15 jaar en ouder alleen fiscale bijtelling over dagwaarde)</font>
<font face="arial,helvetica,sans-serif" size="2">Ik wilde of wel een MB s klasse op gas of een volvo 7 serie van rond 1500 euro</font>
<font face="arial,helvetica,sans-serif" size="2">Op internet had ik anderhalve week terug een advertentie gezien van een 91er 960 op gas met lederen bekleding en iets boven budget 1750, ik noteerde toch het telefoonnummer, maar omdat er geen kmstand vermeld stond en vermeld werd zonder apk en al een jaar geschorst was vergat ik hem vermoedende dat het een afgetrapte auto was.</font>
<font face="arial,helvetica,sans-serif" size="2">Toch kreeg ik vrijdag(eergisteren) een warm gevoel van de 960, toen ik de specificaties gelezen had in een autojaarboek uit 1991 ; helaas ik kon dat tel nummer niet meer vinden en de advertentie ook niet; balen</font>
<font face="arial,helvetica,sans-serif" size="2">Dus een selectie gemaakt van diverse mb en volvo's e.d en gisteren op weg vanuit steenbergen onderweg naar hoogeveen om een oude lpg mercedes te bekijken/kopen met het idee zo een aantal wagens te bekijken tot ik een redelijke had. Onderweg, ter hoogte van Utrecht, zat ik naast mijn broertje die aan het stuur zat nog even met mijn gsm te kneuteren toen ik tijdens het scrollen door de opgeslagen nummers ineens de naam 960aut tegen kwam; Daar had ik hem dus genoteerd, en ik de avond te voren alles overhoop gehaald voor dat nummer. Gelijk dat nummer gedraaid en de verkoper uit Rijsburg kreeg ik gelijk aan de lijn, hij had hem nog, ik vroeg wat de uiterste prijs was "1500" zei de man,"hij is heel netjes voor minder gaat ie niet weg" ik voelde aan dat het toch minder kon, zakelijk instinkt wat ik als ondernemer opgebouwd heb."als het voor 1000 euro kan wil ik komen kijken, en als ie werkelijk zo mooi is als je zegt dan neem ik hem voor die 1000 gelijk mee. na een minuut of twee gesputter in de trend van kom nou eerst es kijken, hij is echt heel mooi stemde hij in, we waren net voor de afslag a12 Utrecht-DenHaag en namen die op aanwijzing van de verkoper.</font>
<font face="arial,helvetica,sans-serif" size="2">Eenmaal aangekomen op slag verliefd; Midden grijs metalic puntgave carroserie, mooi in de lak, gave zwart leren bekleding en 265000 op de teller en wat een genot om hier in te rijden zijdezacht schakelende automaat en dan die 6 cilinder ect.</font>
<font face="arial,helvetica,sans-serif" size="2">1000 euro afgerekend en mee genomen</font>
<font face="arial,helvetica,sans-serif" size="2">Was de bedoeling om als werkauto te gebruiken maar deze ga ik met respect behandelen. Dit is mijn eerste volvo, ik vond het altijd een beetje een suf merk, maar ik ben om en denk dat als deze ooit versleten is,( mij geoel zegt dat dat nog wel even duurt) weer een volvo als vervanger koop</font>
<font face="arial,helvetica,sans-serif" size="2">Ik vind alleen de auto nog al wat achterover hangen, iemand een tip over schokbrekers</font>
<font face="arial,helvetica,sans-serif" size="2">Erwin </font>
<font face="arial,helvetica,sans-serif" size="2"></font>

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-02-2006 23:23 #1130796 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Mooi verhaal Erwin

En nog vele vele vele kilometers

Groeten,
+++t blijft behelpen+++

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-02-2006 00:40 #1130801 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Eerste vermoeden ...
Hallo Erwin

nafta schreef : Ik vind alleen de auto nog al wat achterover hangen, iemand een tip over schokbrekers

Het volgende zou aan de hand kunnen zijn:
  • Je nivomaten zijn kapot. Dit zijn speciale schokdempers die ervoor zorgen dat de auto ongeacht de lading op hetzelfde niveau blijft. Maar meestal duurt het een metertje of 500 na ont- of beladen voor ie weer op niveau is. Als ze versleten zijn, hangt de auto achter omlaag.
  • Je auto had niveaumaten, maar deze zijn vervangen door gewone schokdempers. Niveaumaten nemen een deel van de vering over van de schroefveren. Darom zitten hier minder sterke schroefveren onder. Als iemand nu de niveaumaten heeft vervangen door gewone schokdempers, maar de schroefveren niet vervangen heeft, dan hangt ie achter ook door.

Groetjes

Mathy

PS wel lid worden h�¨.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-02-2006 01:01 #1130803 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic foto!

Zo'n mooi auto... en dan geen foto?
Niels

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-02-2006 09:08 #1130817 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Welkom!
Hey Eric,

Proficiat met de aanwinst. Heb j'em particulier gekocht in Rijsburg of bij een handelaar? En indien bij handelaar, bij wie dan?

Volvo 940 B200FT 1992

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-02-2006 12:21 #1130828 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic vlakbij

Dag Erwin,
Uit Steenbergen? Had Paul Huysmans niks staan?
<a href=" www.volvorider.web-log.nl/ "> www.volvorider.web-log.nl

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-02-2006 13:46 #1130843 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic > 15 jaar

Erwin,
Gefeliciteerd. Veel plezier met je oude aanwinst.
Tja die 15 jaars regel is echt interessant. Je zou er bijna een bedrijf voor beginnen:)
Zelf heb ik sinds begin dit jaar een 760 automaat estate met schuifkanteldak, ECC, trekhaak uit 1988. Had graag leer gewild. Maarja je kunt niet alles hebben. Gelukkig geen gas want daar rijd ik veel te weinig voor.
Minstens twee jaar verspild aan het zoeken naar een MB kombi. Mooie auto's maar veel te duur, zeker in vergelijking met Volvo.
Rol ze,
Dennis

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-02-2006 16:31 #1130855 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Distriebutieriem Checken

Sjef Frehe Lidnr 11 (V90 &amp; 262Coupe Bertone)
Hallo Erwin,
Het is al vaak gemeld op deze site maar voor de zekerheid doe ik het nog eens. Checl svp wanneer de riem voor het laatst is vervangen en bij twijfel direkt laten doen. Bij die vroege typen moet het om de 45.000 km. Hiermee voorkom je een hoop ellende.
Mijn, inmiddels verkochte, 960 van 1994 had een bredere riem en behoefde minder wisselingen. Het zijn fantastische reiswagens en verder erg onderhouds ongevoelig.
Wel religieus je houden aan de olieverversbeurten.
Veel plezier ermee!
Sjef

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-02-2006 21:22 #1130882 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Mathy, Ik check morgen

<font face="arial,helvetica,sans-serif" size="2">Mathy,</font>
<font face="arial,helvetica,sans-serif" size="2">Ik check morgen die schokbrekers en laat er gelijk wat aan doen want die drempels die vermoorden mijn "zweedse schone"(zo noemt mijn vrouw hem al sarcastisch omdat ik de auto iets te verliefd bekijk)</font>
<font face="arial,helvetica,sans-serif" size="2">Sjef,</font>
<font face="arial,helvetica,sans-serif" size="2">De vorige eigenaar melde mij dat hij die riem net voordat hij geschorst was een jaar geleden vervangen had, maar ik denk dat ik die toch maar vervang omdat ik denk dat een riem die een jaar lang stil onder spanning staat niet meer te vertrouwen is.</font>
<font face="arial,helvetica,sans-serif" size="2">Paul,</font>
<font face="arial,helvetica,sans-serif" size="2">Paul Huysmans had wel een volvo 940 station staan, die was misschien wel goed, maar die was niet mooi, er zat geen hemel in, schuifdak gekit en veel rammeltjes tijdens rijden en verder had hij geen lpg-volvo van 1991 of ouder die ik specifiek zocht. Maar waarom vraag je dat, ik betwijfel of er een garage is die een auto als die van mij voor rond de 1000 aanbied, ook Paul Huysmans niet, die 940 ging weg voor 1500 maar die bak kon niet in de schaduw van mijn 960 staan. Dit kun je huysmans niet kwalijk nemen, hij moet tenslotte leven van de handel en die 1500 zal ook wel niet duur zijn., die 1000 voor de 960 is gewoon heel laag in mij optiek.</font>
<font face="arial,helvetica,sans-serif" size="2">Kristoffel, </font>
<font face="arial,helvetica,sans-serif" size="2">Ik heet Erwin en het was een particulier, een bloemenkas tuinder, mijn 960 stond daar gestald tussen miljoenen bloemen op mij te wachten, een aparte gewaarwording welke ik niet zal vergeten.</font>
<font face="arial,helvetica,sans-serif" size="2">Niels, </font>
<font face="arial,helvetica,sans-serif" size="2">Ik zal zeker een paar mooie foto's posten maar dan moet eerst zijn, herstel, haar, zweedse schone kont omhoog anders vind ik het een beetje een lullig zicht voor op de foto.</font>
<font face="Arial" size="2">heeft iemand nog een tip over de cruise control, die lijkt niet te werken.</font>
<font face="Arial" size="2">bedankt voor de reacties allemaal</font>

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-02-2006 22:58 #1130888 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Vervangen dat ding
Hallo Erwin

Na mijn ervaring van zaterdagavond zou ik zeggen: "Eraf met die distributieriem en een nieuwe erop!!!!"

groetjes

Mathy (die als ie ooit nog een andere auto (erbij?) koopt, gelijk de distributieriem laat vervangen.)

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC