Interieur verschillen 740 phase 1 en tussenneus
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
28-08-2022 09:57 #1111363
door V700 register
Interieur verschillen 740 phase 1 en tussenneus is gemaakt door V700 register
Ik ben momenteel aan het kijken naar een ander interieur voor mijn 740 sedan. Daarbij valt mij op dat er in ieder geval een aantal optische verschillen zijn tussen de verschillende typen 740. Meest opvallende is dat de gordelvangers verschillen tussen de 1e versie en de tussenneus, dat is eenvoudig op te lossen door de gordelvangers over te zetten. Daarnaast is er ook nog het verschil in de beschikbare typen bekleding, waarbij vooral in de stoffen verschil zit. De vraag hierbij is hoeveel belang je hecht aan het “correct” houden van de bekleding bij het bouwjaar van de auto. Iets waar ik ook nog een mening over moet vormen.
Voor zover ik verder zie zijn de interieurs verder allemaal passend ongeacht het model dat je hebt zolang ze maar uit een sedan komen indien je een sedan hebt en datzelfde geldt voor de estate. Zijn er bij jullie nog andere verschillen bekend? Of hebben jullie nog interessante aandachtspunten om rekening mee te houden?
Voor zover ik verder zie zijn de interieurs verder allemaal passend ongeacht het model dat je hebt zolang ze maar uit een sedan komen indien je een sedan hebt en datzelfde geldt voor de estate. Zijn er bij jullie nog andere verschillen bekend? Of hebben jullie nog interessante aandachtspunten om rekening mee te houden?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
28-08-2022 14:17 #1471515
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Nee
Stoelen uit een 82er en 83er hebben een ander manier van vastzetten op het chassis dan de later types. Ook de achterbankzitting zit anders vast .
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
28-08-2022 15:51 #1471517
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Let op
Er is ook een type met mechanische gordelspanner.
Pas op dat je je vingers niet verliest.
Ook is er een verschil tussen een type met veer onder in de stoel.
Deze zijn in hoogte verstelbaar, maar deze veer kost ruimte (hoogte).
De latere 760 had die ook, waardoor ik met m'n hoofd tegen
het dak kwam.
Stoelen tussenneus lijken mij iets degelijker.
Ik heb beide typen staan maar ga toch over op 850 stoelen.
Zitten nog beter, zijairbag
Dan denk ik de gordelspanners van de tussenneus overzetten.
Pas op dat je je vingers niet verliest.
Ook is er een verschil tussen een type met veer onder in de stoel.
Deze zijn in hoogte verstelbaar, maar deze veer kost ruimte (hoogte).
De latere 760 had die ook, waardoor ik met m'n hoofd tegen
het dak kwam.
Stoelen tussenneus lijken mij iets degelijker.
Ik heb beide typen staan maar ga toch over op 850 stoelen.
Zitten nog beter, zijairbag
Dan denk ik de gordelspanners van de tussenneus overzetten.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
28-08-2022 18:37 #1471524
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Wel interessant, ik heb
Wel interessant, ik heb namelijk een tussenneus model. Nu zit ik te denken om er een velours krijtstreep interieur in te zetten. Ik zie deze pas voor het eerst in 1985 verschijnen in wat ik zo kan vinden. Dus dan zou dat moeten passen in die zin.
Een poos geleden kon ik het grijze stoffen/ wollen interieur kopen. Dat leek me alleen niet zo mooi kleuren bij het wijnrood van mijn auto, was bang dat het te licht zou uitvallen. Mijn opties zijn nu wederom een dergelijke stoffen, of zwart velours krijtstreep. Die laatste lijkt me wel heel chique staan.
Een poos geleden kon ik het grijze stoffen/ wollen interieur kopen. Dat leek me alleen niet zo mooi kleuren bij het wijnrood van mijn auto, was bang dat het te licht zou uitvallen. Mijn opties zijn nu wederom een dergelijke stoffen, of zwart velours krijtstreep. Die laatste lijkt me wel heel chique staan.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-08-2022 18:02 #1471527
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Stof overzetten
Je kunt altijd nog het stof overzetten.
Vond de stoelen in de tussen neus die ik had beter zitten.
Ook was de rugsteller niet kapot, wat bij mij bij de oudere types
telkens breekt.
Nog een weetje;
De kopsteunen van een 740 en 850 passen bij elkaar.
Vond de stoelen in de tussen neus die ik had beter zitten.
Ook was de rugsteller niet kapot, wat bij mij bij de oudere types
telkens breekt.
Nog een weetje;
De kopsteunen van een 740 en 850 passen bij elkaar.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-08-2022 19:15 #1471531
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dat zijn dingen die ik toch
Dat zijn dingen die ik toch niet meteen zou verwachten inderdaad. Nu zijn mijn stoelen wel doorgezeten. Wellicht dat de rugstellers ook wel overgezet kunnen worden. Ik heb eigenlijk vooral ervaring met tussenneus modellen, een groot verschil qua comfort met de oer-740s waar ik in heb gezeten is mij niet opgevallen. Maar wellicht komt dat ook wel door de mate waarin die van mij zijn doorgezeten.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-08-2022 19:46 #1471532
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic En toch heb je me wel aan het
En toch heb je me wel aan het denken gezet, wellicht moet ik toch een tussenneus interieur op de kop tikken!
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-08-2022 19:52 #1471533
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Zo las ik trouwens ook nog
Zo las ik trouwens ook nog dat de stoelen van een GLE en Turbo steviger zijn gevuld dan van de standaard en GL versie. Wellicht heb je dat verschil ook gemerkt tussen de oude en tussenneus modellen, afhankelijk van de uitvoering.
- Peter B.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
31-08-2022 00:15 #1471552
door Peter B.
Beantwoord door Peter B. in topic Nee hoor
"Voor zover ik verder zie zijn de interieurs verder allemaal passend ongeacht het model dat je hebt zolang ze maar uit een sedan komen indien je een sedan hebt en datzelfde geldt voor de estate."
Voorstoelen uit een estate passen ook in een sedan en andersom. Achterbanken niet uitwisselbaar tussen estate en sedan. Vraag is ook wat je met "passend" bedoelt,
940 voorstoelen passen ook in een 740. Fysiek maar of je "passend" vindt...?
Verder kunnen er verschillen zijn ( bouwjaar afhankelijk) ten aanzien van de railbevestiging op de vloer bij de vloerstoelen. De voorzijde buitenste rails is dan anders, het montagepunt. Of de bout gaat van boven naar beneden de vloer.
Of van voor naar achter. Dan heeft de rail een 90 graden omgezet uiteinde, eigenlijk meer een hoekijzertje dat met een soort scharniertje vast zit aan de rail.
Wat lastig uit te leggen.
Aanpassingen zijn wel mogelijk. Maar vereist meer knutselwerk. De ene richting op is dat makkelijker dan de andere kant op.
Ik denk dat Hdalhuisen op hetzelfde doelt als ik nu.
Gordelvangers kunnen anders zijn, maar zijn om te zetten.
De stekkers van de stoelverwarming en de gordelverklikker kunnen verschillen, maar zijn aan te passen/ over te zetten met wat soldeer/knutsel werk
Ook kan er een verschil zijn waar de hendel voor de hoogteverstelling zit, onderzijde voorkant of hendel naast de stoel.
Bedenk de krijtstof bekleding is niet echt sterk. Das de velourachtige stof, ook wel Pullman genoemd. De tweed achtige stoffen zijn veel sterker.
Schiet me nog meer te binnen nu ?.... Hmm. Dacht het niet.
Voorstoelen uit een estate passen ook in een sedan en andersom. Achterbanken niet uitwisselbaar tussen estate en sedan. Vraag is ook wat je met "passend" bedoelt,
940 voorstoelen passen ook in een 740. Fysiek maar of je "passend" vindt...?
Verder kunnen er verschillen zijn ( bouwjaar afhankelijk) ten aanzien van de railbevestiging op de vloer bij de vloerstoelen. De voorzijde buitenste rails is dan anders, het montagepunt. Of de bout gaat van boven naar beneden de vloer.
Of van voor naar achter. Dan heeft de rail een 90 graden omgezet uiteinde, eigenlijk meer een hoekijzertje dat met een soort scharniertje vast zit aan de rail.
Wat lastig uit te leggen.
Aanpassingen zijn wel mogelijk. Maar vereist meer knutselwerk. De ene richting op is dat makkelijker dan de andere kant op.
Ik denk dat Hdalhuisen op hetzelfde doelt als ik nu.
Gordelvangers kunnen anders zijn, maar zijn om te zetten.
De stekkers van de stoelverwarming en de gordelverklikker kunnen verschillen, maar zijn aan te passen/ over te zetten met wat soldeer/knutsel werk
Ook kan er een verschil zijn waar de hendel voor de hoogteverstelling zit, onderzijde voorkant of hendel naast de stoel.
Bedenk de krijtstof bekleding is niet echt sterk. Das de velourachtige stof, ook wel Pullman genoemd. De tweed achtige stoffen zijn veel sterker.
Schiet me nog meer te binnen nu ?.... Hmm. Dacht het niet.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
31-08-2022 20:11 #1471559
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Wat betreft de velours
Wat betreft de velours bekleding, dat kan ik me goed voorstellen. In mijn huidige interieur is ook de tricot pluche bekleding gebruikt. En die is goed versleten terwijl bij 740s met een andere stof en zelfde km-stand dat vaak niet zo erg het geval is.
Ik heb nog zitten overwegen of het de moeite waard is om te laten herbekleden met bijvoorbeeld een mooie stof van Kvadrat of de Ploeg. Dan gaat het echt jaren mee! Misschien is het toch interessant om eens een lichtje op te doen wat zoiets wat zoiets gaat kosten.
Ik heb nog zitten overwegen of het de moeite waard is om te laten herbekleden met bijvoorbeeld een mooie stof van Kvadrat of de Ploeg. Dan gaat het echt jaren mee! Misschien is het toch interessant om eens een lichtje op te doen wat zoiets wat zoiets gaat kosten.
Moderators: Jerry Stam