Derde remlicht
- Peter Vijn
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-03-2022 17:53 #1111144
door Peter Vijn
Derde remlicht is gemaakt door Peter Vijn
Het derde remlicht van mijn 960 estate is stuk, wil eerst proberen lampje te vervangen, maar ik krijg het kapje op het remlicht met gepaste kracht niet los. Weet ook niet welk lampje ik nodig heb. Ben bang om het klepje te beschadigen als ik nog meer kracht zet. Daarna geprobeerd het hele achterpaneel van de klep los te halen, begonnen met de 4 plastic clips onderaan, dan kan ik er een beetje 'inkijken', maar dan kom ik ook niet verder. Moet het plastic lijstje rond de handmatige deuropener ook los, want die zit ook onnoemelijk goed vast. Wist niet dat het wisselen van een lampje zo lastig zou zijn. Heeft iemand van dit forum advies? Zou echt heel fijn zijn!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-03-2022 19:04 #1470132
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Schroef
Hallo Pjotr
Onder de greep zit nog ergens een lange schroef of twee die de bekleding op de klep houdt. Eerst het lange stuk plastic eraf als ik het me goed herinner, en dan de plastic rand om de binnen-handgreep. Als ik het me goed herinner. Het kan ook andersom zijn. Er moet i.i.g. rond die binnen-handgreep iets los worden gemaakt. Daarna de bekleding naar boven schuiven. Voorzichtig aan, want de bevestiging aan de bovenkant van de bekleding/onderkant van de ruit wil wel eens afbreken. Er is overigens een reparatiesetje verkrijgbaar. De kap rond het derde remlicht krijg je er volgens mij niet zonder beschadiging af, als je niet eerst de bekleding van de achterklep losmaakt.
groetjes
Mathy
Onder de greep zit nog ergens een lange schroef of twee die de bekleding op de klep houdt. Eerst het lange stuk plastic eraf als ik het me goed herinner, en dan de plastic rand om de binnen-handgreep. Als ik het me goed herinner. Het kan ook andersom zijn. Er moet i.i.g. rond die binnen-handgreep iets los worden gemaakt. Daarna de bekleding naar boven schuiven. Voorzichtig aan, want de bevestiging aan de bovenkant van de bekleding/onderkant van de ruit wil wel eens afbreken. Er is overigens een reparatiesetje verkrijgbaar. De kap rond het derde remlicht krijg je er volgens mij niet zonder beschadiging af, als je niet eerst de bekleding van de achterklep losmaakt.
groetjes
Mathy
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-03-2022 20:37 #1470133
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Instructie
Instructie boekje geen oplossing ?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-03-2022 21:17 #1470134
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Volgens mij helpt het niet
Volgens mij helpt het niet als je het achterpaneel verwijdert want dat kapje moet er toch echt af om bij het lampje te komen. In het instructieboekje (ook als pdf te vinden op dit forum) staat het wel, maar erg onduidelijk.
Je kan de kap naar je toe schuiven (van het glas af dus), eventueel heel ietsje helpen door hem wat breder te trekken (voorzichtig, niet té). Als je tijdens het trekken knijpt (wat logisch is om grip te hebben), krijg je hem er niet af.
Let erop dat je het rubberen kader dat tussen het glas en de kap zit niet kwijt raakt en houd dat ding heel, anders is erop terugzetten erg lastig.
Het lampje zie je dan zitten (volgende uitdaging.....) en het type lamp dat je moet kopen is: 21W BA15s (komen wel vaker voor in de verlichting).
Volvo en plastic zijn geen vrienden..
Je kan de kap naar je toe schuiven (van het glas af dus), eventueel heel ietsje helpen door hem wat breder te trekken (voorzichtig, niet té). Als je tijdens het trekken knijpt (wat logisch is om grip te hebben), krijg je hem er niet af.
Let erop dat je het rubberen kader dat tussen het glas en de kap zit niet kwijt raakt en houd dat ding heel, anders is erop terugzetten erg lastig.
Het lampje zie je dan zitten (volgende uitdaging.....) en het type lamp dat je moet kopen is: 21W BA15s (komen wel vaker voor in de verlichting).
Volvo en plastic zijn geen vrienden..
- Peter Vijn
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-03-2022 22:31 #1470135
door Peter Vijn
Beantwoord door Peter Vijn in topic Thx Mathy, Ik ga proberen!
Thx Mathy, Ik ga proberen!
- Peter Vijn
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-03-2022 22:32 #1470136
door Peter Vijn
Beantwoord door Peter Vijn in topic Dank voor deze tips, als het
Dank voor deze tips, als het lukt hoeft de bekleding niet gedemonteerd te worden. Ga morgen even goed en voorzichtig proberen.
- Reinier Verbeek
-
- Junior lid
-
Minder
Meer
14-03-2022 21:02 #1470139
door Reinier Verbeek
Beantwoord door Reinier Verbeek in topic naar elkaar toe knijpen
Je moet de kap vanaf de zijkant naar binnen toe knijpen om de haakjes in theorie los te krijgen. Lukte misschien wel toen de kap nieuw was, maar tegenwoordig breekt het maar al te vaak af. Bij mij ook niet gelukt zonder schade.
Er staat wel ergens een moeilijk te begrijpen plaatje in het instructieboekje van de volvo. In de tekst staat: "Pak met beide handen de kap aan de zijkanten vast en trek de kap naar achteren/beneden.
Druk de blokkeerveren van de reflector in ; zie de afbeelding. Vervang de gloeilamp."
Succes!
Er staat wel ergens een moeilijk te begrijpen plaatje in het instructieboekje van de volvo. In de tekst staat: "Pak met beide handen de kap aan de zijkanten vast en trek de kap naar achteren/beneden.
Druk de blokkeerveren van de reflector in ; zie de afbeelding. Vervang de gloeilamp."
Succes!
Moderators: Jerry Stam