deurpanelen met/zonder ventilatieroosters ?!?

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-01-2022 18:55 #1111069 door Mathy van Nisselroy
deurpanelen met/zonder ventilatieroosters ?!? is gemaakt door Mathy van Nisselroy
Uit nieuwsgierigheid: Bovenop de deurpanelen van mijn voorportieren van mijn 740 (1986) zit een ventilatierooster (zie: foto) en onderaan een plastic deurpanelen. Hoort dit rooster er inderdaad op of zijn panelen van een later model 740/940? Op MP zie ik deurpanelen voor een 740 te koop staan, zonder zo’n roostertje, maar met vacht onderaan op het deurvak. Hoe zit dat? Heeft Volvo ze eerst MET en later ZONDER ventilatie geleverd? Of is die set zonder rooster niet origineel voor de 700-serie bedoeld? Zijn er twee typen geleverd, is dat bouwjaar afhankelijk? Zijn beiden uitwisselbaar? Mijn ex-740 “Joe” uit 1985 had wel roosters, dus ik er van uit dat ze aanvankelijk met rooster geleverd zijn. groet, Pascal

[Moderator: Link naar de foto hersteld]

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-01-2022 00:40 #1469549 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Ventilatie
Hallo Pascal

Zoals je op je foto kunt zien, zit er in de deuropening een zwarte rubber. Die voert de lucht aan, die een opening in de voorkant van het deurpaneel in geblazen wordt. Van daaruit gaat de lucht via een kunststof kanaal naar de ventilatieopeningen. Dat is zo bij alle 740s en alle 940s. Bij de 9(6)0 wordt de lucht niet door een kanaal in de deur geblazen, maar zitten er meen ik ventilatieopeningen op het dashboard ter hoogte van de spiegels (ongeveer). Die zorgen ervoor dat de lucht rechtstreeks tegen de ruit aan geblazen wordt.

Het stoffen gedeelte onder aan het deurpaneel hebben (af fabriek) alleen de 760 en de 960-I. Maar dat is bij de voordeurpanelen over te zetten, de achterdeurpanelen zul je in z'n geheel moeten overzetten wil je een stoffen onderstuk hebben.

groetjes

Mathy

• Pascal Kogelman
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
22-01-2022 08:59 #1469551 door Pascal Kogelman
Beantwoord door Pascal Kogelman in topic Helder
Helder Mathy bedankt voor deze aanvulling, dan is die set die ik op MP gezien heb dus afkomstig uit een 760/960 I vanwege de stof onderaan. Maar volgens de verkoper zitten daar geen ventilatieroosters op, raar! Op de foto's zie ik daar ook geen roosters zitten. Misschien zijn ze ooit verwijderd of had de 760/960 I deze ventilatie opening niet?.
groet,
Pascal

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-01-2022 14:08 #1469554 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Hallo Pascal
Hallo Pascal

Zoals ik al zei zitten bij de x60 de vemtilatieopeningen in het dashboard en niet in de deur. "Eruit halen" is in mijn ogen onmogelijk, dat blijf je zien. Er gaten in maken die er niet zaten en daarna ventilatieroostertjes in de panelen inbouwen gaat volgens mij wel. Al is het een uitdaging om dat netjes te krijgen.

groetjes

Mathy

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-01-2022 19:16 #1469575 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic 760 2
Type 1 heeft ook dat rooster maar het deurpaneel bestaat uit 2 gedeeltes

• Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-01-2022 17:17 #1469615 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Voor alle duidelijkheid: Henk
Voor alle duidelijkheid: Henk heeft eht over de allereerste series 760: modeljaar 1982 en 1983. Die hebben andere deurpanelen. Toen de 740 kwam, kreeg ook de 760 de eendelige deurpanelen die we tot het eind van de 940 kennen.
Met modeljaar 1988 kreeg de 760 een ander dashboard (en andere motorkap, ander schutbord, achterwielophanging, etc) en daarbij verhuisde de raamventilatie naar het dashboard, omdat dat hoger doorloopt dan bij de 740/940.
Het laatste wat aan de basisvorm van eht deurpaneel wijzigde, zijn de grotere speakers en daarmee andere uitsnede van het speakerrooster in de voorpanelen. Dat was in 1988 of 1989, mogelijk voor de 740 pas met de tussenneus.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC