Reparatie stuur

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-07-2021 21:17 #1110816 door V700 register
Reparatie stuur is gemaakt door V700 register
Goedenavond,

Onze 940 heeft last van wat ik vermoed dat inmiddels een herkenbaar kwaaltje is, namelijk het loslasten van het kunststof / de foamlaag van de ring van het stuurwiel.
Het levert een erg hinderlijk gevoel op dat ik graag op wil lossen. Vanzelfsprekend kan ik op zoek gaan naar een vervangend stuur en dan moet je ook maar afwachten wat je krijgt.
Buiten dat vind ik het veel leuker om zoiets te maken.

Op internet heb ik tips gelezen om met een injectiespuit door de foamlaag heen lijm te injecteren en zo de foamlaag weer aan de stalen ring vast te lijmen. Ik kan echter nergens vinden welke lijm ik dan het beste kan gebruiken of welke lijm ik vooral niet moet gebruiken.
Via de zoekfunctie op deze site heb ik één artikel gevonden over dit onderwerp ( volvo700vereniging.nl/node/28592 ). In dit artikel wordt geadviseerd om een aantal kleine gaatjes te boren en daar secondenlijm in te laten lopen. Dat is een beetje hetzelfde idee als het injecteren van lijm alleen kan je dan secondenlijm gebruiken.

Heeft iemand goede ervaringen met één van bovenstaande methodes? Of weet iemand een nog betere methode?

Alvast bedankt.

Groet,

Martijn

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-07-2021 11:25 #1467818 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Alleen ervaring met leer bekleden
In mijn vorige auto heb ik een leren hoes er omheen genaaid. Deze zijn gewoon te koop, het vast naaien vergt wat tijd maar het was erg prettig sturen en heeft jaren gezeten en is met de auto mee verkocht..

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
31-07-2021 16:49 #1467836 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Geen probleem......
Die ven mij komt er al jaren mee door de APK/TUV...... geen probleem.

• Jurriaan Nijkerk
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-08-2021 00:21 #1467819 door Jurriaan Nijkerk
Beantwoord door Jurriaan Nijkerk in topic APK afkeur
Een dergelijk stuur leidt tot APK afkeur. Het stuur mag ook niet glad zijn. Ik zou het zo snel mogelijk vervangen door een goed stuur van de sloop of een nieuw stuur. De deklaag heeft ruimte gekregen en dat los je niet veilig op met lijminjectie
en losse hoezen.

Allerlei 'lijmtrucjes' en omheennaaihoezen zijn misplaatste zuinigheid. Wanneer het fout gaat veroorzaakt het mogelijk ook problemen met de verzekering.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-08-2021 20:49 #1468000 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik snap wat Jur zegt en als
Ik snap wat Jur zegt en als ik er niet van overtuigd zou zijn dat het veilig is dan zou ik zeker voor een nieuw stuur gaan en geen reparatie overwegen.
Het deel dat los zat was bij onze 940 echter zo beperkt t.o.v. de volledige omtrek van het stuur dat ik het wel aandurfde.
Dus een paar gaatjes geboord aan de achterzijde van het stuur uit het zicht en daar vervolgens goede secondelijm in laten lopen. De bekleding van het stuur vervolgens een beetje gedraaid om de lijm te verdelen en toen zat de bekleding weer netjes vast.

Wanneer de bekleding toch weer loslaat of op andere plaatsen loslaat dan wordt het tijd voor een ander stuur.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC