Rood interieur
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-03-2021 11:01 #1110523
door V700 register
Rood interieur is gemaakt door V700 register
Hallo allemaal,
Ik heb een volvo 740 met een rood interieur, nu heb ik een aantal dingen die ik echt mis in mijn auto..
1. De hemel is volledig afgeschraapt door de vorige eigenaar, het dakraam rubber heeft gelekt. Hierdoor moet er een nieuwe hemel in. Nu zit ik met de vraag zal ik gaan voor een rode hemel of zal ik gewoon een zwarte erin maken? Origineel zat er een beige hemel in, dat matched niet met het interieur naar mijn mening.
2. Ik mis een armsteun met bekerhouders, ik ben misschien luxe gewend maar wat is het heerlijk om een hoge armsteun te hebben in je auto en ook de bekerhouders kunnen niet missen, verschijnende keren naar de grote M geweest en dan geen plek om je beker neer te zetten in de auto.. Als 1 van jullie een rode armsteun weet te vinden met bekerhouders, hoor ik het heel graag!!
3. Rechtsachter in mijn auto is het deurhendel bakje kapot, hier ben ik al een tijd naar opzoek maar tot heden nog geen deurhendel bakje gevonden.. het blijft lastig voor een rood interieur.
4. Zal het mooi zijn om notenhout inleg in mijn dashboard te plaatsen? Ik vraag het me echt af of het goed zal afstemmen met mijn rode dashboard.. Ik heb het ook nog nooit eerder voorbij zien komen en op google staan ook geen afbeeldingen, wellicht heeft 1 van jullie dit ook gedaan!
5. De tellerbak lampjes zijn echt ontzettend slecht (geven weinig licht af) en vallen soms ook uit (slecht contact weet ik), iemand nog een tip hiervoor gewoon vervangen door rode lampjes bijvoorbeeld?
Het is en blijft leuk om aan die oude auto's te werken.. maar ze hebben ook zo wel is wat!
Groeten Tygo
Ik heb een volvo 740 met een rood interieur, nu heb ik een aantal dingen die ik echt mis in mijn auto..
1. De hemel is volledig afgeschraapt door de vorige eigenaar, het dakraam rubber heeft gelekt. Hierdoor moet er een nieuwe hemel in. Nu zit ik met de vraag zal ik gaan voor een rode hemel of zal ik gewoon een zwarte erin maken? Origineel zat er een beige hemel in, dat matched niet met het interieur naar mijn mening.
2. Ik mis een armsteun met bekerhouders, ik ben misschien luxe gewend maar wat is het heerlijk om een hoge armsteun te hebben in je auto en ook de bekerhouders kunnen niet missen, verschijnende keren naar de grote M geweest en dan geen plek om je beker neer te zetten in de auto.. Als 1 van jullie een rode armsteun weet te vinden met bekerhouders, hoor ik het heel graag!!
3. Rechtsachter in mijn auto is het deurhendel bakje kapot, hier ben ik al een tijd naar opzoek maar tot heden nog geen deurhendel bakje gevonden.. het blijft lastig voor een rood interieur.
4. Zal het mooi zijn om notenhout inleg in mijn dashboard te plaatsen? Ik vraag het me echt af of het goed zal afstemmen met mijn rode dashboard.. Ik heb het ook nog nooit eerder voorbij zien komen en op google staan ook geen afbeeldingen, wellicht heeft 1 van jullie dit ook gedaan!
5. De tellerbak lampjes zijn echt ontzettend slecht (geven weinig licht af) en vallen soms ook uit (slecht contact weet ik), iemand nog een tip hiervoor gewoon vervangen door rode lampjes bijvoorbeeld?
Het is en blijft leuk om aan die oude auto's te werken.. maar ze hebben ook zo wel is wat!
Groeten Tygo
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Reinier Verbeek
-
- Junior lid
-
Minder
Meer
11-03-2021 12:18 #1465836
door Reinier Verbeek
Beantwoord door Reinier Verbeek in topic Ik denk dat je rood niet vindt.
Maar dat heeft als voordeel dat je ieder kleur kan kopen en dan goede kwaliteit rood spuitwerk erop? Ik schat dat een zwarte/grijze hemel mooi is bij de bovenkant van het dashboard. en ergens op de site staat iets over de rode Volvo's van Pehr Gyllenhammar:
volvo700vereniging.nl/kletshoek/de-eerst...-directeur-van-volvo
met Noten, maar op een andere plek dan de 940.
Succes
met Noten, maar op een andere plek dan de 940.
Succes
- Justin Kiers
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-03-2021 13:44 #1465841
door Justin Kiers
Beantwoord door Justin Kiers in topic Stapsgewijs
1. ik zou zeker gaan voor een zwart hemeltje, matcht je dashboard en oogt/voelt super chic.
2. Een rode ga je niet vinden ben ik bang, even goed zoeken naar een armsteun met bekerhouders waarvan het leer versleten is, en die opnieuw laten bekleden met rood leer.
3. Idem als punt 2, een rode ga je niet vinden, misschien in de states op Ebay.
4. Hout gaat geen potje zijn met het rood vermoed ik..
5. Daar had ik ook last van bij mijn 740. Ik heb de tellerbak gedemonteerd en kwam er achter dat de lampjes niet kapot waren maar gewoon slecht contact maakten. Verholpen met wat pielen
2. Een rode ga je niet vinden ben ik bang, even goed zoeken naar een armsteun met bekerhouders waarvan het leer versleten is, en die opnieuw laten bekleden met rood leer.
3. Idem als punt 2, een rode ga je niet vinden, misschien in de states op Ebay.
4. Hout gaat geen potje zijn met het rood vermoed ik..
5. Daar had ik ook last van bij mijn 740. Ik heb de tellerbak gedemonteerd en kwam er achter dat de lampjes niet kapot waren maar gewoon slecht contact maakten. Verholpen met wat pielen

- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-03-2021 00:08 #1465852
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Hemel
Hallo Tygo
Je zou de vervangende hemel natuurlijk zelf opnieuw kunnen bekleden. Dan kun je zelf een kleur kiezen. (En een hemel waarvan het doek omlaag hangt zal goedkoper zijn dan een hemel die strak is)
Kijk eens op Tradera. Da's de Zweedse zus van Marktplaats. Er komen niet maandelijks rode onderdelen voorbij. Maar er rijden in Zweden naar het schijnt nog behoorlijk wat Volvo's en kom je soms dingen tegen, die je op andere plekken niet zo snel vindt.
groetjes
Mathy
Je zou de vervangende hemel natuurlijk zelf opnieuw kunnen bekleden. Dan kun je zelf een kleur kiezen. (En een hemel waarvan het doek omlaag hangt zal goedkoper zijn dan een hemel die strak is)
Kijk eens op Tradera. Da's de Zweedse zus van Marktplaats. Er komen niet maandelijks rode onderdelen voorbij. Maar er rijden in Zweden naar het schijnt nog behoorlijk wat Volvo's en kom je soms dingen tegen, die je op andere plekken niet zo snel vindt.
groetjes
Mathy
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-03-2021 08:01 #1465853
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Bedankt!
Het is ook de bedoeling dat ik de hemel zelf opnieuw bekleed, twijfelde alleen heel erg tussen zwart en rood.. Ben er toch nu uit om voor zwart te gaan dit geeft idd meer klasse aan de auto.
Wat betreft tradera, ik ben nu al verliefd. Het scheelt zo ontzettend veel met Nederland.. Dat het ook nog leuk is om zoiets te kopen daar.. natuurlijk heb je de verzendkosten ook nog.
Wat betreft tradera, ik ben nu al verliefd. Het scheelt zo ontzettend veel met Nederland.. Dat het ook nog leuk is om zoiets te kopen daar.. natuurlijk heb je de verzendkosten ook nog.
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-03-2021 22:44 #1465863
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Tradera
Hallo Tygo
Inderdaad, let op de verzendkosten. En let op dat je ingelogd bent als je een bod wilt plaatsen.
groetjes
Mathy (die al van alles via Tradera gekocht heeft)
Inderdaad, let op de verzendkosten. En let op dat je ingelogd bent als je een bod wilt plaatsen.
groetjes
Mathy (die al van alles via Tradera gekocht heeft)
- Adrian Maarleveld
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-03-2021 08:34 #1465868
door Adrian Maarleveld
Beantwoord door Adrian Maarleveld in topic Sterkte verlichting
Voltage Wordt geregeld door de rheostaat en de dimmer.
Trek de stekker van de dimmer en verbind in de stekker blauw met zwart.
Dan komt er 12v op de lampjes.
Trek de stekker van de dimmer en verbind in de stekker blauw met zwart.
Dan komt er 12v op de lampjes.
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-03-2021 06:28 #1466154
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Als je geluk hebt, heb ik nr3
Als je geluk hebt, heb ik nr3 voor je. Ik heb een incompleet rood interieur liggen. Weet je het kleurnummer van je interieur? Er zijn twee verschillende rode interieurs.
Wil je het interieur soort-van origineel houden, ga dan niet voor een echt zwarte hemel, maar voor het antraciet dat in een 760 hoort. Dat matcht ook goed met het rood. Bij mijn weten heeft Volvo nooit een rode hemel geleverd (behalve dan aan de eigen directeur).
Tellerbak lampjes zou ik niet rood doen, dan zie je 's nachts niets meer. Rood verlicht je rode wijzers niet.
Originele lampjes zijn blauw, maar gewone universele witte erin doet het ook prima. Nieuwe lampjes geeft weer een pets licht. Ik ga ervan uit dat je niet de heel vroege tellerset hebt met kleine toerenteller: die heeft heel andere (directe) verlichting en daar heb ik geen ervaring mee. Vanaf 1984 heb je indirect verlichte tellers.
Wil je het interieur soort-van origineel houden, ga dan niet voor een echt zwarte hemel, maar voor het antraciet dat in een 760 hoort. Dat matcht ook goed met het rood. Bij mijn weten heeft Volvo nooit een rode hemel geleverd (behalve dan aan de eigen directeur).
Tellerbak lampjes zou ik niet rood doen, dan zie je 's nachts niets meer. Rood verlicht je rode wijzers niet.
Originele lampjes zijn blauw, maar gewone universele witte erin doet het ook prima. Nieuwe lampjes geeft weer een pets licht. Ik ga ervan uit dat je niet de heel vroege tellerset hebt met kleine toerenteller: die heeft heel andere (directe) verlichting en daar heb ik geen ervaring mee. Vanaf 1984 heb je indirect verlichte tellers.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-03-2021 08:05 #1466159
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Reactie Willem
Ha Willem! Ik heb het leren oxblood interieur erin.. als je de 2e foto bekijkt kun je het zo zien! Ik hoop dat jij mij kan voorzien 
Ik heb inderdaad de indirect verlichte tellers.
Ik heb mij laten vertellen dat een gebruikte hemel met schuifdak enorm lastig eruit te krijgen is en ook niet aan te raden. Bij het kantelen knapt deze al gauw en dan zit je helemaal zonder. Wel is me verteld dat ik de achterruit los zou kunnen snijden om de hemel eruit te krijgen maar dat gaat mij net iets te gek. Het gaat ook om een sedan.

Ik heb inderdaad de indirect verlichte tellers.
Ik heb mij laten vertellen dat een gebruikte hemel met schuifdak enorm lastig eruit te krijgen is en ook niet aan te raden. Bij het kantelen knapt deze al gauw en dan zit je helemaal zonder. Wel is me verteld dat ik de achterruit los zou kunnen snijden om de hemel eruit te krijgen maar dat gaat mij net iets te gek. Het gaat ook om een sedan.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-03-2021 09:13 #1466161
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Facebook
Op facebook werd in een Volvo groep laatst een compleet interieur aangeboden. Als er niet genoeg reactie op kwam ging hij alles op ebay zetten. Groep heet Volvo 700/900 parts & accessories - for sale / wanted.
Moderators: Jerry Stam