Hoe te bevestigen ?
- Pascal Kogelman
- Premium lid
-
Minder
Meer
13-11-2020 19:23 #1110255
door Pascal Kogelman
Hoe te bevestigen ? is gemaakt door Pascal Kogelman
In mijn 740 sedan zit in de kofferbak de bekleding die aan de binnenkant vd kofferbak tegen de achterkant van de nummerplaat bevestigd hoort te zitten los. Hierdoor valt dit stuk bekleding naar binnen ipv rechtop te blijven staan. (zie; foto's: op de eerste foto zie je de flap bekleding die omklapt omdat deze niet vastgezet kan worden tegen de achterkant vd rand vd kofferruimte. Op de tweede foto het gat waar volgens mij een onderdeel doorheen moet om de flap vast te klemmen aan het staal.)
Het lijkt dat er in het midden een ronde kunststof knop met gat zit waar iets doorheen moet waardoor deze vastgeklemd wordt tegen de carrosserie. Hoe hoort dit vastgezet te worden?
Volgens mij mis ik dan een onderdeel (knop of pin o.i.d.), heeft iemand dat onderdeel nog liggen?
groet,
Pascal
Het lijkt dat er in het midden een ronde kunststof knop met gat zit waar iets doorheen moet waardoor deze vastgeklemd wordt tegen de carrosserie. Hoe hoort dit vastgezet te worden?
Volgens mij mis ik dan een onderdeel (knop of pin o.i.d.), heeft iemand dat onderdeel nog liggen?
groet,
Pascal
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-11-2020 19:46 #1463917
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Bij onze voormalige 740
Bij onze voormalige 740 (modeljaar 1990, tussenmodel) zat dat stuk bekleding vastklemd.
Op het verticale stuk staal (waar de krik achterlangs ligt) zaten aan weerszijden klemmetjes geschoven waar het paneel van de bekleding in vast klikte.
Zoek in Google maar eens op "Volvo 3508430". Dan krijg je een idee hoe het bij onze auto vastzat. Volgens mij was het bij een 1985 model hetzelfde.
Het ronde gat in het paneel is denk ik bedoeld voor een slot zodat dat vak kan worden afgesloten.
Op het verticale stuk staal (waar de krik achterlangs ligt) zaten aan weerszijden klemmetjes geschoven waar het paneel van de bekleding in vast klikte.
Zoek in Google maar eens op "Volvo 3508430". Dan krijg je een idee hoe het bij onze auto vastzat. Volgens mij was het bij een 1985 model hetzelfde.
Het ronde gat in het paneel is denk ik bedoeld voor een slot zodat dat vak kan worden afgesloten.
- P.J. Bus
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-11-2020 20:43 #1463936
door P.J. Bus
Beantwoord door P.J. Bus in topic je mist
nog wat. Op de tweede foto zit op het rondje nog een plastic dop met een rechte lip. Met deze lip haak je in het geheel/bekleding draaiend hakend 'vast' aan het ijzeren U-profiel gedeelte vd carrosserie.
Ik hoop dat ik het zo goed heb omschreven....
Ik hoop dat ik het zo goed heb omschreven....
- Pascal Kogelman
- Premium lid
-
Minder
Meer
14-11-2020 20:46 #1463937
door Pascal Kogelman
Beantwoord door Pascal Kogelman in topic aha
Bedankt!
Dat dacht ik ook, maar er zit niets in die dop om te draaien en de dop zelf kun je niet draaien (zit vast in de bekleding). Daarom dacht ik dat er misschien iets in die dop hoort te zitten dat ontbreekt. Maar wat?
Misschien kan iemand hier met een 740 sedan een foto maken? Een plaatje verduidelijkt vaak beter dan woorden.
groet,
Pascal
Dat dacht ik ook, maar er zit niets in die dop om te draaien en de dop zelf kun je niet draaien (zit vast in de bekleding). Daarom dacht ik dat er misschien iets in die dop hoort te zitten dat ontbreekt. Maar wat?
Misschien kan iemand hier met een 740 sedan een foto maken? Een plaatje verduidelijkt vaak beter dan woorden.
groet,
Pascal
- Wim Pothoven
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-11-2020 21:26 #1463940
door Wim Pothoven
Beantwoord door Wim Pothoven in topic foto
Ha Pascal,
Stuur me een PB met je 06 en ik app je de foto's die ik zojuist gemaakt heb om jouw vraag te beantwoorden. Het gaat om klemmetjes.
Groet.
Wim Pothoven
Stuur me een PB met je 06 en ik app je de foto's die ik zojuist gemaakt heb om jouw vraag te beantwoorden. Het gaat om klemmetjes.
Groet.
Wim Pothoven
- Derk Wiegman
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-11-2020 21:37 #1463941
door Derk Wiegman
Beantwoord door Derk Wiegman in topic Foto's
Hallo Pascal, Hierbij een paar foto,s, het is wat lastig om het in beeld te krijgen. De losse clip op de foto zit normaal een het opstaande carrosserie balkjes geklemd zowel links als rechts. De plastic opstaande schotjes (bij de witte strepen) op het losse paneel klemmen op hun beurt weer in de metalen klemmen. Succes, Derk
- Pascal Kogelman
- Premium lid
-
Minder
Meer
15-11-2020 00:11 #1463945
door Pascal Kogelman
Beantwoord door Pascal Kogelman in topic Dank!
Dank jullie wel! Het is mij duidelijk geworden. Ik mis die clip op de laatste foto en ook de rechtopstaande schotjes die geklemd dienen te worden. Eens kijken hoe ik daar aan kan komen.
Groet,
Pascal
Groet,
Pascal
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-11-2020 12:42 #1463948
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Verschillend
Welk bouwjaar heb je ?
Bij jou mis je een wit lipje zoals Federervolvo als schrijft
Er zijn in de loop der jaren verschillende pogingen gedaan om dit op zijn plaats te houden .
Bij jou mis je een wit lipje zoals Federervolvo als schrijft
Er zijn in de loop der jaren verschillende pogingen gedaan om dit op zijn plaats te houden .
- Pascal Kogelman
- Premium lid
-
Minder
Meer
15-11-2020 13:22 #1463953
door Pascal Kogelman
Beantwoord door Pascal Kogelman in topic 1985
Henk ik heb een vroege ‘85. ( 02-01-1985 op kenteken). Ik heb ook het idee dat ik wat mis om het klepje mee vast te klemmen. Ik heb dit (zie: foto) Weet jij misschien nog iets te liggen wat ik mis?!? Groet, Pascal Oh ja, ik zie dat de krik keurig tegen de kofferbakrabd bevestigd is, maar waar hoort de zwengel vd krik te zitten? Deze ligt bij nu los in de koffer.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-11-2020 13:40 #1463954
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic even kijken ...
moment
Moderators: Jerry Stam