Dikte van het schuim?
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-09-2020 21:21 #1110135
door Mathy van Nisselroy
Dikte van het schuim? is gemaakt door Mathy van Nisselroy
Hallo Volvisti
Heeft iemand een idee hoe dik het schuim ooit was, dat Volvo in onze modellen tegen de hemelbekleding heeft gespoten in de modeljaren t/m 1992?
groetjes
Mathy
Heeft iemand een idee hoe dik het schuim ooit was, dat Volvo in onze modellen tegen de hemelbekleding heeft gespoten in de modeljaren t/m 1992?
groetjes
Mathy
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Peter B.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-09-2020 23:15 #1463155
door Peter B.
Beantwoord door Peter B. in topic mm
of 4 a 5
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
28-09-2020 00:22 #1463157
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Overal
Hallo Volvisti
Bijna vergeten te vragen: Is/was die laag overal even dik? Dus in het midden even dik als aan bijvoorbeeld de randen?
groetjes
Mathy
Bijna vergeten te vragen: Is/was die laag overal even dik? Dus in het midden even dik als aan bijvoorbeeld de randen?
groetjes
Mathy
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
28-09-2020 07:34 #1463158
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Schuim hemelbekleding
Schuim zit normaal gesproken op hemelbekleding stof .
Bij n autobekleder kun je deze per meter kopen,dit ook gedaan ooit tijdens de "hemeldagen" van de v700vereniging .
Bij n autobekleder kun je deze per meter kopen,dit ook gedaan ooit tijdens de "hemeldagen" van de v700vereniging .
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
28-09-2020 19:57 #1463165
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Schuim
Dat was, volgens mij, ook mede de kwaal van de 7-serie. Foamlaag liet los van de bekleding door jaren en temperatuurverschillen. Daarom lijkt het "hangend plafond" in de 7-serie ook de stof die loslaat van de foamlaag. Foamlaag zit vast aan de stof die aangebracht wordt op de hemel, met een lijm tussen foam en hemel. En die zal inderdaad rond de 4-5 mm dik zijn ex. de verlijming. Deze "kwaal" is vanaf de 9-serie behoorlijk verbeterd......
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-09-2020 00:00 #1463168
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Hallo Volvisti
Hallo Volvisti
Waar de schuimlaag precies aan vast zat is op zich niet zo belangrijk, ze zit tussen hemel en stof. Aangezien de schuimlaag verpulvert zal die eraf moeten. En wat er dan op de hemel geplakt wordt, zal, wil het rondom passen onder de bekleding, ongeveer even dik moeten zijn als schuimlaag en stof ooit samen waren.
De kwaal is helaas in het eerste modeljaar van de 940 nog niet verdwenen. In m'n 945 hangt de hemelbekleding ook al heel aardig. Ik heb trouwens het idee dat transpiratie en/of warmte die wij als inzittenden afgeven van invloed is op het schuim. Kijk maar eens waar het stof als eerste hangt.
groetjes
Mathy
PS heeft iemand een idee wat het ongeveer kost als je het laat doen door een professional? Ik betwijfel namelijk sterk dat ik hier in of om het huis een plek vind waar ik dat zelf zou kunnen doen.
Waar de schuimlaag precies aan vast zat is op zich niet zo belangrijk, ze zit tussen hemel en stof. Aangezien de schuimlaag verpulvert zal die eraf moeten. En wat er dan op de hemel geplakt wordt, zal, wil het rondom passen onder de bekleding, ongeveer even dik moeten zijn als schuimlaag en stof ooit samen waren.
De kwaal is helaas in het eerste modeljaar van de 940 nog niet verdwenen. In m'n 945 hangt de hemelbekleding ook al heel aardig. Ik heb trouwens het idee dat transpiratie en/of warmte die wij als inzittenden afgeven van invloed is op het schuim. Kijk maar eens waar het stof als eerste hangt.
groetjes
Mathy
PS heeft iemand een idee wat het ongeveer kost als je het laat doen door een professional? Ik betwijfel namelijk sterk dat ik hier in of om het huis een plek vind waar ik dat zelf zou kunnen doen.
- Lex Stax
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-09-2020 06:27 #1463169
door Lex Stax
Beantwoord door Lex Stax in topic Dit kost circa 350 euro.
Dit kost circa 350 euro.
- Jerry Stam (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-09-2020 07:27 #1463170
door Jerry Stam (GAST)
Beantwoord door Jerry Stam (GAST) in topic 960 hemeltje erin
960 hemeltje erin zetten met het schuim
- Peter B.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-09-2020 00:56 #1463180
door Peter B.
Beantwoord door Peter B. in topic Ongeveer
even dik lijkt me inderdaad een goede benadering. Met ongeveer vang je ook wel op dat ie misschien niet overal ongeveer even dik is.
Zo moeilijk is het niet, moeilijk maken kan wel.

Zo moeilijk is het niet, moeilijk maken kan wel.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-10-2020 21:51 #1463253
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic ken wel iemand :-)
Heb je een Estate?
Of een Sedan dan ?
Of een Sedan dan ?
Moderators: Jerry Stam