Regelknop uitblaasopeningen kachel
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-08-2020 09:18 #1109993
door V700 register
Regelknop uitblaasopeningen kachel is gemaakt door V700 register
Goedemorgen.
Vanochtend weigerde bovenstaande knop alle dienst. Lucht komt er nu uit bij mijn voeten en bij de voorruit en die stand kan ik niet meer veranderen. En dat met deze warme dagen in het vooruitzicht. Ik meen dat deze knop vacuumgestuurd is, dus ik vermoed een lek of een losgeschoten slangetje ACHTER de bedieningsconsole in het dashboard. Heeft iemand hier verstand van?
Voorheen hoorde ik altijd kleppen openen of sluiten na een paar honderd meter te hebben gereden. Die geluiden zijn ook verdwenen. Voor zover ik kan zien zijn de vacuumslangen onder de motorkap in orde.
Alvast dank, Ad
Vanochtend weigerde bovenstaande knop alle dienst. Lucht komt er nu uit bij mijn voeten en bij de voorruit en die stand kan ik niet meer veranderen. En dat met deze warme dagen in het vooruitzicht. Ik meen dat deze knop vacuumgestuurd is, dus ik vermoed een lek of een losgeschoten slangetje ACHTER de bedieningsconsole in het dashboard. Heeft iemand hier verstand van?
Voorheen hoorde ik altijd kleppen openen of sluiten na een paar honderd meter te hebben gereden. Die geluiden zijn ook verdwenen. Voor zover ik kan zien zijn de vacuumslangen onder de motorkap in orde.
Alvast dank, Ad
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- noppen20
- Junior lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 36
04-08-2020 12:16 #1462261
door noppen20
Volvo 940 1996 Estate LPG (630.000km)
Volvo 940 1997 Estate LPG (555.000km)
Volvo 940 1996 Sedan LPG (440.000km)
Beantwoord door noppen20 in topic Welk jaar/model gaat het om?
Welk jaar/model gaat het om?
En welke variant climate control? ecc/ecc etc...
Doet het probleem zich altijd voor? ongeacht of je met draaiende motor stil staat, constante snelheid rijdt, of alleen als je aan het versnellen bent?
Afhankelijk van bovenstaande vragen kan er wat gerichter gezocht worden.
Maar een makkelijke eerste check is de slangen onder de motorkap te controleren.
Er loopt een slang van je inlaat spruitstuk richting je voorruit, waar deze vervolgens over gaat in 2 slangen met elke een terug slagklepje er tussen gemonteerd die vervolgens door het schot heen gaan de cabine in.
Reageert de boel niet meer tijdens accelereren, of in het algemeen wel (maar slecht) dan kan het 1 van de bovengenoemde terugslagklepjes zijn.
Stilstaand met draaiende motor kan het systeem een aardig vacuum lek (losse slang bv) vaak nog wel opvangen. Rijdend vaak minder, of niet meer.
Bij totaal geen reactie meer onder welke omstandigheid dan ook, dan zou ik mijn geld inzetten op een soort regelventiel wat zich aan de passagier-zijde onder het dashboard bevindt. Dit ventiel stuurt het vacuum naar de juiste balg toe om de standen te regelen. De soldeerpunten hiervan willen nog wel eens de geest geven waardoor je geen enkele controle meer over de standen hebt.
En welke variant climate control? ecc/ecc etc...
Doet het probleem zich altijd voor? ongeacht of je met draaiende motor stil staat, constante snelheid rijdt, of alleen als je aan het versnellen bent?
Afhankelijk van bovenstaande vragen kan er wat gerichter gezocht worden.
Maar een makkelijke eerste check is de slangen onder de motorkap te controleren.
Er loopt een slang van je inlaat spruitstuk richting je voorruit, waar deze vervolgens over gaat in 2 slangen met elke een terug slagklepje er tussen gemonteerd die vervolgens door het schot heen gaan de cabine in.
Reageert de boel niet meer tijdens accelereren, of in het algemeen wel (maar slecht) dan kan het 1 van de bovengenoemde terugslagklepjes zijn.
Stilstaand met draaiende motor kan het systeem een aardig vacuum lek (losse slang bv) vaak nog wel opvangen. Rijdend vaak minder, of niet meer.
Bij totaal geen reactie meer onder welke omstandigheid dan ook, dan zou ik mijn geld inzetten op een soort regelventiel wat zich aan de passagier-zijde onder het dashboard bevindt. Dit ventiel stuurt het vacuum naar de juiste balg toe om de standen te regelen. De soldeerpunten hiervan willen nog wel eens de geest geven waardoor je geen enkele controle meer over de standen hebt.
Volvo 940 1996 Estate LPG (630.000km)
Volvo 940 1997 Estate LPG (555.000km)
Volvo 940 1996 Sedan LPG (440.000km)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- noppen20
- Junior lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 36
04-08-2020 12:29 #1462262
door noppen20
Volvo 940 1996 Estate LPG (630.000km)
Volvo 940 1997 Estate LPG (555.000km)
Volvo 940 1996 Sedan LPG (440.000km)
Beantwoord door noppen20 in topic Voor wat betreft dat
Voor wat betreft dat regelventiel:
volvo700vereniging.nl/comment/325016#comment-325016
volvo700vereniging.nl/comment/325016#comment-325016
Volvo 940 1996 Estate LPG (630.000km)
Volvo 940 1997 Estate LPG (555.000km)
Volvo 940 1996 Sedan LPG (440.000km)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-08-2020 09:28 #1462266
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic model 945 1998 met automatische airco
Dankjewel voor de info. De knop doet helemaal niks, bij stilstand niet en rijdend ook niet.
Is dat regelventiel goed te bereiken? Met mijn rug kan ik niet zo goed onder het dashboard..., lig niet langdurig.
Is dat regelventiel goed te bereiken? Met mijn rug kan ik niet zo goed onder het dashboard..., lig niet langdurig.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Adrian Maarleveld
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 4
05-08-2020 15:59 #1462271
door Adrian Maarleveld
Beantwoord door Adrian Maarleveld in topic Dashboard kastje eruit
Daaronder links boven.
Magneetklep met gekleurde plastic Vacuumslangen.
Meestal lekt de dubbele onderklep.
Deze leiding afdoppen.
Dan werken de andere weer.
Magneetklep met gekleurde plastic Vacuumslangen.
Meestal lekt de dubbele onderklep.
Deze leiding afdoppen.
Dan werken de andere weer.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- noppen20
- Junior lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 36
05-08-2020 16:48 #1462272
door noppen20
Volvo 940 1996 Estate LPG (630.000km)
Volvo 940 1997 Estate LPG (555.000km)
Volvo 940 1996 Sedan LPG (440.000km)
Beantwoord door noppen20 in topic Hier kun je een aantal
Hier kun je een aantal plaatjes er van vinden:
volvo700vereniging.nl/comment/325016#comment-325016
De lekkende dubbele klep zie je ook op de foto's in de link (vuil bij de gele aansluiting) Hoewel deze klep vaker lek is dan niet, werkt het systeem daarmee doorgaans verder prima. Alleen de stand naar de voeten geeft dan problemen, maar je kan dan vaak nog prima wisselen naar de "wind-in-je-gezicht-stand". Afdoppen hiervan zou ik persoonlijk overigens aan bestuurderskant tegen de middenconsole doen, hier zit de klep.
Het is even geleden dat ik zelf dat kastje er uit gehaald heb om te repareren.
Als ik het me goed herinner zijn het de soldeerpunten van de stekker op de printplaat welke de geest geven. Even met de soldeerbout er langs om het soldeer vloeibaar te maken was bij mij de oplossing (welke al weer 3 jaar stand houdt)
volvo700vereniging.nl/comment/325016#comment-325016
De lekkende dubbele klep zie je ook op de foto's in de link (vuil bij de gele aansluiting) Hoewel deze klep vaker lek is dan niet, werkt het systeem daarmee doorgaans verder prima. Alleen de stand naar de voeten geeft dan problemen, maar je kan dan vaak nog prima wisselen naar de "wind-in-je-gezicht-stand". Afdoppen hiervan zou ik persoonlijk overigens aan bestuurderskant tegen de middenconsole doen, hier zit de klep.
Het is even geleden dat ik zelf dat kastje er uit gehaald heb om te repareren.
Als ik het me goed herinner zijn het de soldeerpunten van de stekker op de printplaat welke de geest geven. Even met de soldeerbout er langs om het soldeer vloeibaar te maken was bij mij de oplossing (welke al weer 3 jaar stand houdt)
Volvo 940 1996 Estate LPG (630.000km)
Volvo 940 1997 Estate LPG (555.000km)
Volvo 940 1996 Sedan LPG (440.000km)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
28-08-2020 12:43 #1462571
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic regelknop kachel
Vandaag in twee uurtjes dashboard uit elkaar geschroefd en het vacuüm systeem opgezocht en gecontroleerd. Alles was mooi schoon dus de eerste verdachte was de stekker naar het regelkastje. Die heb ik met contactspray behandeld en toen werkte alles weer. Fijn!
Omdat ik tijd over had heb ik toen een aantal andere slangen onder de motorkap vernieuwd. Ik kan t iedereen aanraden want sommige slangen zijn er slechter aan toe dan je denkt.
Fijne vrijdag!
Ad
Omdat ik tijd over had heb ik toen een aantal andere slangen onder de motorkap vernieuwd. Ik kan t iedereen aanraden want sommige slangen zijn er slechter aan toe dan je denkt.
Fijne vrijdag!
Ad
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Jerry Stam





