2 din / Double din radio plaatsen
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-01-2020 21:38 #1109430
door V700 register
2 din / Double din radio plaatsen is gemaakt door V700 register
Hallo allemaal,
Ik heb e.e.a. opgezocht over het installeren van een 2 din radio in een 940. Dit was alleen (netjes) mogelijk met een frame van een 780 kennelijk. En deze schijnen nogal zeldzaam te zijn.
Daarbij kwam ook nog dat er wat relais in de weg zouden zitten bij een double din radio installatie.
Ik heb wat oude topics hierover kunnen vinden, maar geen met een makkelijke en mooie oplossing.
Mochten er anderen geinteresseerd zijn om dit ook te doen, hierbij en mooie optie!
Ik heb contact gelegd met een man uit Finland welke de frames 3d print. Hij heeft keurig volgens afspraak een perfect passend frame gestuurd.
Vervolgens kan ik de nieuwste Sony 2-din radio's aanbevelen omdat deze qua inbouwruimte slechts één din hoog zijn. (bovenste deel) Je hoeft dus niets aan relais te verleggen oid.
Het was dus uiteindelijk een klusje van een uur, en het resultaat is super! Ik weet niet of ik een link mag plaatsen naar zijn site of dat dit als spam gezien zal worden?
Mocht iemand interesse hebben kan ik zijn gegevens altijd sturen.
zie foto's!
Ik heb e.e.a. opgezocht over het installeren van een 2 din radio in een 940. Dit was alleen (netjes) mogelijk met een frame van een 780 kennelijk. En deze schijnen nogal zeldzaam te zijn.
Daarbij kwam ook nog dat er wat relais in de weg zouden zitten bij een double din radio installatie.
Ik heb wat oude topics hierover kunnen vinden, maar geen met een makkelijke en mooie oplossing.
Mochten er anderen geinteresseerd zijn om dit ook te doen, hierbij en mooie optie!
Ik heb contact gelegd met een man uit Finland welke de frames 3d print. Hij heeft keurig volgens afspraak een perfect passend frame gestuurd.
Vervolgens kan ik de nieuwste Sony 2-din radio's aanbevelen omdat deze qua inbouwruimte slechts één din hoog zijn. (bovenste deel) Je hoeft dus niets aan relais te verleggen oid.
Het was dus uiteindelijk een klusje van een uur, en het resultaat is super! Ik weet niet of ik een link mag plaatsen naar zijn site of dat dit als spam gezien zal worden?
Mocht iemand interesse hebben kan ik zijn gegevens altijd sturen.
zie foto's!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-01-2020 01:06 #1458778
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Link
Hallo 92volvo940
De betreffende persoon c.q. site is al eerder genoemd. Dus als je de link hier nog eens wilt plaatsen, ga gerust je gang.
BTW er zijn meer merken met apparaten die "van voren" 2DIN zijn en "van achter" 1DIN. Er zijn er zelfs, waarbij het beeldscherm slechts met een paar kabeltjes verbonden is met de rest van de radio.
groetjes
Mathy
De betreffende persoon c.q. site is al eerder genoemd. Dus als je de link hier nog eens wilt plaatsen, ga gerust je gang.
BTW er zijn meer merken met apparaten die "van voren" 2DIN zijn en "van achter" 1DIN. Er zijn er zelfs, waarbij het beeldscherm slechts met een paar kabeltjes verbonden is met de rest van de radio.
groetjes
Mathy
- noppen20
- Junior lid
-
Minder
Meer
30-01-2020 10:30 #1458781
door noppen20
Volvo 940 1996 Estate LPG (630.000km)
Volvo 940 1997 Estate LPG (555.000km)
Volvo 940 1996 Sedan LPG (440.000km)
Beantwoord door noppen20 in topic Ik was al benieuwd wat de
Ik was al benieuwd wat de ervaring hiermee waren.
De pasvorm lijkt er goed uit te zien.
Het nadeel van het 3D printen vind ik dat je niet echt een glad oppervlak krijgt, je ziet duidelijk de printlijnen.
Wellicht weg te schuren? of wordt het dan gelijk weer schuren/plamuren/spuiten geblazen?
Ben zelf aan het overwegen om het uit plaatstaal te snijden, maar door tijdgebrek nog niet verder dan het overwegen-stadium gekomen...
De pasvorm lijkt er goed uit te zien.
Het nadeel van het 3D printen vind ik dat je niet echt een glad oppervlak krijgt, je ziet duidelijk de printlijnen.
Wellicht weg te schuren? of wordt het dan gelijk weer schuren/plamuren/spuiten geblazen?
Ben zelf aan het overwegen om het uit plaatstaal te snijden, maar door tijdgebrek nog niet verder dan het overwegen-stadium gekomen...
Volvo 940 1996 Estate LPG (630.000km)
Volvo 940 1997 Estate LPG (555.000km)
Volvo 940 1996 Sedan LPG (440.000km)
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-01-2020 13:25 #1458783
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic het is misschien wat ruwer
het is misschien wat ruwer inderdaad, maar voor mij absoluut niet storend. Pasvorm is super in ieder geval.
het echt ruwere gedeelte zit ook aan de achterkant overigens.
Als je het heel glad zou willen is het denk ik schuren en spuiten. Plamuren lijkt me niet.
Mocht je wat meer detailfoto's willen dan laat maar weten.
het echt ruwere gedeelte zit ook aan de achterkant overigens.
Als je het heel glad zou willen is het denk ik schuren en spuiten. Plamuren lijkt me niet.
Mocht je wat meer detailfoto's willen dan laat maar weten.
- Jurriaan Nijkerk
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-01-2020 17:25 #1458791
door Jurriaan Nijkerk
Beantwoord door Jurriaan Nijkerk in topic Spam
Een link plaatsen en spam hebben niets met elkaar te maken.
Verder is een geprint frame heel goed glad te maken. Wanneer de kleur goed is zou ik er verder niet over inzitten. En met gladmaken bedoel ik geen hoogglans, op een wat 'dof' aandoend oppervlak vallen 'cosmetische foutjes' veel minder op.
Plamuren en schuren wordt geklieder en kwetsbaar. Schuren zonder plamuren niet.
Wanneer ik de plaatjes zo bekijk dan vind i het resultaat prachtig. En kom op, het gaat om een auto-onderdeel, niet om een sieraad dat bij de juwelier vandaan komt. Bovendien rijdt de wagen er niet beter op. En voor degene die nu 'Het oog wil ook wat' begint te roepen. Dat oog heeft niets te willen, dat gekijk naar al het moois leidt alleen maar de aandacht voor het verkeer af...
Verder is een geprint frame heel goed glad te maken. Wanneer de kleur goed is zou ik er verder niet over inzitten. En met gladmaken bedoel ik geen hoogglans, op een wat 'dof' aandoend oppervlak vallen 'cosmetische foutjes' veel minder op.
Plamuren en schuren wordt geklieder en kwetsbaar. Schuren zonder plamuren niet.
Wanneer ik de plaatjes zo bekijk dan vind i het resultaat prachtig. En kom op, het gaat om een auto-onderdeel, niet om een sieraad dat bij de juwelier vandaan komt. Bovendien rijdt de wagen er niet beter op. En voor degene die nu 'Het oog wil ook wat' begint te roepen. Dat oog heeft niets te willen, dat gekijk naar al het moois leidt alleen maar de aandacht voor het verkeer af...

- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
31-01-2020 00:37 #1458799
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Dubbel DIN frame
Hallo Volvisti
Zie <a href=" www.volvorsport.com " target="_blank">link. Op de betreffende subpagina's vind je ook een link naar een aantal Youtube filmpjes van dit bedrijf(je). Dat overigens ook de originele stoelhoezen van Volvo na laat maken. De filmpjes zijn het bekijken waard. Ze geven o.a. een indruk van hoe vast de frames zitten als ze eenmaal in de auto zijn geplaatst.
groetjes
Mathy
PS ik meen wel eens gehoord te hebben dat je 3D-print gladder kunt krijgen door er met aceton lichtjes overheen te gaan.
Zie <a href=" www.volvorsport.com " target="_blank">link. Op de betreffende subpagina's vind je ook een link naar een aantal Youtube filmpjes van dit bedrijf(je). Dat overigens ook de originele stoelhoezen van Volvo na laat maken. De filmpjes zijn het bekijken waard. Ze geven o.a. een indruk van hoe vast de frames zitten als ze eenmaal in de auto zijn geplaatst.
groetjes
Mathy
PS ik meen wel eens gehoord te hebben dat je 3D-print gladder kunt krijgen door er met aceton lichtjes overheen te gaan.
- Peter Beezemer
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
01-02-2020 01:25 #1458805
door Peter Beezemer
Beantwoord door Peter Beezemer in topic Snap
De prijs echter niet.
950 NOK.
Finland is toch een euro land ? vanaf het begin al .
Wat is in vredesnaam 950 NOK ?
Of is het Noors ?
Noorse kronen dus.
Dan zou het 93 euro zijn.
950 NOK.
Finland is toch een euro land ? vanaf het begin al .
Wat is in vredesnaam 950 NOK ?
Of is het Noors ?
Noorse kronen dus.
Dan zou het 93 euro zijn.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
01-02-2020 10:05 #1458807
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Yep....
Ja dat zijn Noorse Kronen.
Staat ook op de website dat deze heer in Noorwegen woont.
Wel mooie spulletjes hoor!
Staat ook op de website dat deze heer in Noorwegen woont.
Wel mooie spulletjes hoor!
- Peter Beezemer
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
01-02-2020 10:48 #1458808
door Peter Beezemer
Beantwoord door Peter Beezemer in topic Topicstarter
Had het over Finland, of er zijn twee heren die deze dingen 3D printen.
Kan ook natuurlijk. In Finland en in Noorwegen.
Kan ook natuurlijk. In Finland en in Noorwegen.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
01-02-2020 18:03 #1458813
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Topicstarter heeft er twee
Topicstarter heeft er twee door elkaar gehaald;)
Is inderdaad uit Noorwegen.
Is inderdaad uit Noorwegen.
Moderators: Jerry Stam