weer een lekkage achterklep 744 verholpen
- P.J. Bus
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-12-2019 19:24 #1109314
door P.J. Bus
weer een lekkage achterklep 744 verholpen is gemaakt door P.J. Bus
Ik had een tijd last van water dat over de rand van de kofferklep, langs de onderkant van de kofferklep en via boven het kofferbakrubber naar beneden liep (waarschijnlijk sluit het rubber niet meer goed aan).
Nadenkend heb ik nu, zoals in de bouw van huizen, aan de buitenste zijden van de onderkant van het kofferklep een tochtstrip geplakt. Zodat het water niet meer over de kofferkleprand naar binnen kan slaan, maar drupt in het afwateringsgootje(s). Sinds enige dagen geen vocht op het kofferbakrubber waargenomen en is de bakbekleding nog droog. Even aanstaande vrijdag afwachten en dan weet ik zeker dat het heeft geholpen.
Nadenkend heb ik nu, zoals in de bouw van huizen, aan de buitenste zijden van de onderkant van het kofferklep een tochtstrip geplakt. Zodat het water niet meer over de kofferkleprand naar binnen kan slaan, maar drupt in het afwateringsgootje(s). Sinds enige dagen geen vocht op het kofferbakrubber waargenomen en is de bakbekleding nog droog. Even aanstaande vrijdag afwachten en dan weet ik zeker dat het heeft geholpen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-12-2019 20:45 #1457989
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Met het risico dat ik een
Met het risico dat ik een belachelijke suggestie doe: weet je zeker dat het water niet via de afdichting van de achterlichten (die dus niet meer afdicht) naar binnen loopt? Was bij onze 744 ook het geval.
Een andere plek waar bij ons water naar binnen kwam was via de rubberen 'eendebekken' in de bakken aan weerszijden van de kofferbak.
Een andere plek waar bij ons water naar binnen kwam was via de rubberen 'eendebekken' in de bakken aan weerszijden van de kofferbak.
- P.J. Bus
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-12-2019 13:56 #1458004
door P.J. Bus
Beantwoord door P.J. Bus in topic nee hoor
ik had er meerdere achter. Een daarvan was de rubbers van de achterlichten, een ander de naden tussen carroseriedelen, de afvoerbuizen regenwater van het schuifdak en de lampglaasjes zelf....dit was hopelijk de laatste.
Net als voor bij de bijrijders kant. Nagenoeg hetzelfde problematiek & aanpak en sinds kort de deurrubbers met raamkit vastgemaakt aan de carrosie. En nu is het daar ook droog.
Net als voor bij de bijrijders kant. Nagenoeg hetzelfde problematiek & aanpak en sinds kort de deurrubbers met raamkit vastgemaakt aan de carrosie. En nu is het daar ook droog.
- Stijn Terstappen
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-12-2019 19:18 #1458015
door Stijn Terstappen
Beantwoord door Stijn Terstappen in topic Heb je een foto van waar je
Heb je een foto van waar je deze upgrade precies hebt geplaatst? Klinkt idd als een goed idee
- P.J. Bus
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-12-2019 16:50 #1458044
door P.J. Bus
Beantwoord door P.J. Bus in topic zal ik doen
als ik een goed moment heb om het te doen. Komende dagen lenen zich er niet zo goed voor.....
- P.J. Bus
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-12-2019 19:43 #1458079
door P.J. Bus
Beantwoord door P.J. Bus in topic foto's
- P.J. Bus
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-12-2019 19:46 #1458080
door P.J. Bus
Beantwoord door P.J. Bus in topic foto 2
Moderators: Jerry Stam