S90 li achterdeur gaat niet open

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-11-2019 17:05 #1109271 door V700 register
S90 li achterdeur gaat niet open is gemaakt door V700 register
Beste mensen,
Ik heb een bizar probleem met mijn S90 van '97, de Li achterdeur sloot wat moeilijk en waarschijnlijk is het handeltje van het kinderslot verzet.
Nu krijg ik de deur met geen mogelijkheid meer open, heb de accupolen al losgehaald en vele malen alarm in en uit geschakeld maar niks helpt.
Heb zelfs al de scharnieren van binnenuit los gedraaid en onderzijde deurpaneel zit los maar krijg hem er niet af.
Kom niet bij het palletje en zie even geen oplossing..

Iemand dit als eens mee gemaakt ?

Tips ?

Ed van der Zee

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-11-2019 17:46 #1457675 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Kinderslot?
Kinderslot lijkt mij niet, aangezien je ook met kinderslot de deur altijd van buiten kunt openen. Ik vermoed dat het kinderslot er inderdaad wel op zit, maar dat het beruchte heveltje is afgebroken. Door het gebroken heveltje krijg je de deur niet meer van buiten open en door het kinderslot niet meer van binnen. Kun je niet van binnenuit met een buigzaam kunststof stripje het kinderslot heveltje omdrukken? Volgens de manual moet je die richting buitenzijde omzetten om het kinderslot er af te halen.

• Piet van der Plas
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-11-2019 17:58 #1457676 door Piet van der Plas

• Adrian Maarleveld
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-11-2019 23:21 #1457680 door Adrian Maarleveld
Beantwoord door Adrian Maarleveld in topic servomotor slot geblokkeerd
Soortgelijk iets vorig jaar ervaren met een 740 diesel voorportier.
Raam naar beneden en de bovenkant van de portierbekleding eruit gewipt.
Dan krijg je een flinke spleet om door te werken.
Met een tang de portiervergrendeling binnenkant vast gepakt een een flinke ruk aan gegeven. Toen bezweek de servomotor, het inwendige plastic, en kon de deur weer open.
Bij een achterdeur zit dat vergrendelingsknopje voor. Een overbrenging met een stangetje zal er ook zitten. Liefst zo dicht mogelijk bij de slotplaat vastgrijpen.
Je kunt ook proberen flinke impuls op de binnengreep, greep om het portier te openen, zetten. Of achter de bekleding deze handel van de slotplaat weg te drukken.

volvo700vereniging.nl/sites/default/public_files/IMG_1449.JPG

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-11-2019 19:36 #1457711 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Kinderslot
Ook een keer gehad.

Kinderslot eraf:
Deur terugbrengen in normale positie (scharnieren weer vast zetten.)
Ga op zoek naar een stukje installatiedraad of knip een soort haakvorm in een stuk plastic (bijvoorbeeld de zijkant van een yoghurt emmer)
Kijk bij de andere deur waar je moet mikken en probeer bij de probleemdeur met je haak precies achter het kinderslot nokje te komen en het naar je toe te halen.
Stand A zou de deur normaal van buiten moeten openen.

Moderators: Jerry Stam