hoe gaat de draaiknop van een voorstoel los?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-09-2019 20:06 #1109135
door V700 register
hoe gaat de draaiknop van een voorstoel los? is gemaakt door V700 register
Ik wil graag het kapje vervangen en wat stik werk doen maar dan moet eerst de draaiknop eraf. Het ding zit vastgeklikt en los wilt ie nie.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jurriaan Nijkerk
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-09-2019 21:55 #1456671
door Jurriaan Nijkerk
Beantwoord door Jurriaan Nijkerk in topic Knop
Ik neem aan dat je de rechter knop bedoelt. Eenvoudig weg het metalen plaatje verdraaien en dan kan-ie los.
succes!
succes!
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-09-2019 09:22 #1456678
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Plaatje draaien :-)
Dank voor het advies maar het plaatje is een beetje saai . Plaatje heeft absoluut geen zin om te draaien. Als ik in de opening kijk zie ik dat het gemaakt is om makkelijk vast te klikken en heel moeilijk weer los te gaan.
Een nieuwe knop is nog leverbaar en kost 4 euro bij de dealert. Begin aan destructie te denken.....
Een nieuwe knop is nog leverbaar en kost 4 euro bij de dealert. Begin aan destructie te denken.....
- Reinier Verbeek
-
- Premium lid
-
Minder
Meer
19-09-2019 11:03 #1456679
door Reinier Verbeek
Beantwoord door Reinier Verbeek in topic waterpomptang wijd zetten en met schroevendraaier
met de schroevendraaiert het plaatje tegenhouden en de tang in de gaten zetten?
Als dat niet gaat dan is dat meteen de destruktie.
Succes
Als dat niet gaat dan is dat meteen de destruktie.
Succes
- Jurriaan Nijkerk
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-09-2019 16:36 #1456685
door Jurriaan Nijkerk
Beantwoord door Jurriaan Nijkerk in topic Plaatje
Het plaatje is simpel los te draaien. Eventueel liksom lostikken mer een dreveltje of een schroevendraaiertje. Rechtsom draait-ie vast, linksom los. Is op vrijwel alle stoelen hetzelfde.
Het is een soort borgring met vergrendeling.
Ik heb deze operatie een paar maal uitgehaald wanneer ik de bekleding losmaakte om deze in de wasmachine te stoppen bij 30 graden. Fantastisch resultaat. De lullige klemmetjes waarmee deze vastzit direct wegmieteren en vervangen door kleine tie-ribs. Maar daar ging het niet over.
Een andere knop bij een of andere dealer halen lost ook niks op. Dan moet je de ding vastdraaien/tikken anders valt de knop er direct weer af.
Zoals mijn opa altijd zei: Er is maar één manier en dat is de goede...
Het is een soort borgring met vergrendeling.
Ik heb deze operatie een paar maal uitgehaald wanneer ik de bekleding losmaakte om deze in de wasmachine te stoppen bij 30 graden. Fantastisch resultaat. De lullige klemmetjes waarmee deze vastzit direct wegmieteren en vervangen door kleine tie-ribs. Maar daar ging het niet over.
Een andere knop bij een of andere dealer halen lost ook niks op. Dan moet je de ding vastdraaien/tikken anders valt de knop er direct weer af.
Zoals mijn opa altijd zei: Er is maar één manier en dat is de goede...
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-09-2019 19:37 #1456690
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dank :-)
Ga het morgen nog een keer proberen ......
Rob
Rob
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
20-09-2019 15:32 #1456698
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Succes! :-)
Overtuigd van de methode, het plaatje met meer vastberadenheid aangevallen. Het eerste stukje onwillig maar toen er eenmaal beweging inzat zomaar los. Dank, ook aan Opa!
De rest is vrij recht toe recht aan.
De lende steun knop draai je helemaal los en dan trek je die eruit. De knophouder zit dan niet meer vast.
De hoes zit dan nog aan de voorkant met 2 ringetjes vast en aan de achterkant ook zo. En er zitten nog twee scheerlijnen aan de zijkant van de hoes die aan het frame van de stoel haken.
Als je de hoes helemaal naar boven gestropt hebt zijn er twee plastic klikkers die je kan indrukken en dan komt de hoofdsteun los. En voila de hoes isteraf
De rest is vrij recht toe recht aan.
De lende steun knop draai je helemaal los en dan trek je die eruit. De knophouder zit dan niet meer vast.
De hoes zit dan nog aan de voorkant met 2 ringetjes vast en aan de achterkant ook zo. En er zitten nog twee scheerlijnen aan de zijkant van de hoes die aan het frame van de stoel haken.
Als je de hoes helemaal naar boven gestropt hebt zijn er twee plastic klikkers die je kan indrukken en dan komt de hoofdsteun los. En voila de hoes isteraf
Moderators: Jerry Stam