Binnenverlichting, hoe zit die vast?
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
24-07-2019 20:53 #1109022
door Mathy van Nisselroy
Binnenverlichting, hoe zit die vast? is gemaakt door Mathy van Nisselroy
Hallo Volvisti
Sinds een tijdje wil m'n binnenverlichting niet meer blijven hangen. Waarschijnlijk is één van de pootjes gebarsten, maar nog niet afgebroken. Ik meen dat er ook twee witte plastic beugeltjes in de hemelbekleding horen te zitten. Maar het lijkt wel of die (ook) niet willen blijven hangen/zitten in het karton van de hemel.
Weet iemand hoe de binnenverlichting vast hoort te zitten? Heb je daar een foto c.q. beschrijving van? En waar die beugeltjes precies horen te zitten?
groetjes
Mathy
Sinds een tijdje wil m'n binnenverlichting niet meer blijven hangen. Waarschijnlijk is één van de pootjes gebarsten, maar nog niet afgebroken. Ik meen dat er ook twee witte plastic beugeltjes in de hemelbekleding horen te zitten. Maar het lijkt wel of die (ook) niet willen blijven hangen/zitten in het karton van de hemel.
Weet iemand hoe de binnenverlichting vast hoort te zitten? Heb je daar een foto c.q. beschrijving van? En waar die beugeltjes precies horen te zitten?
groetjes
Mathy
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Derk Wiegman
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
24-07-2019 22:16 #1455854
door Derk Wiegman
Beantwoord door Derk Wiegman in topic Beugeltjes
Hallo Mathy, Bij mij zitten (zaten) de twee witte plastic beugeltjes aan het dak gelijmd. Beugeltjes plafond verlichting voor 9171073 achter <a href="tel:1310654">1310654</a>, het betreft een smal en een breed exemplaar. Na verloop van tijd worden ze hard en veren niet meer of breken. Probleem is om ze weer aan het dak gelijmd te krijgen, ik heb al vijf soorten lijm geprobeerd mar door de hitte van het dak vallen ze er steeds weer af. Succes, laat even weten of het jou wel lukt. Gr. Derk
<s> </s>
<s> </s>
- Peter B.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
24-07-2019 23:28 #1455855
door Peter B.
Beantwoord door Peter B. in topic Gelijmd ?
Die dingen zitten toch met die uitsparingen links en rechts bovenaan gewoon om het randje van de hemel geklemd ?
Nog nooit gehad dat ze spontaan loslieten. Is die hemelrand nog wel in orde ?
Nog nooit gehad dat ze spontaan loslieten. Is die hemelrand nog wel in orde ?
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-07-2019 02:27 #1455904
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Waar?
Hallo Volvisti
Maar waar in dat gat in de hemelbekleding moeten die witte beugeltjes zitten? De beugeltjes heb ik, maar het lijkt niet echt ergens te willen blijven zitten.
groetjes
Mathy
PS en is dat hetzelfde voor beide types van de binnenverlichting? Waarschijnlijk ga ik m'n vierkantige unit vervangen door een zeskantige.
Maar waar in dat gat in de hemelbekleding moeten die witte beugeltjes zitten? De beugeltjes heb ik, maar het lijkt niet echt ergens te willen blijven zitten.
groetjes
Mathy
PS en is dat hetzelfde voor beide types van de binnenverlichting? Waarschijnlijk ga ik m'n vierkantige unit vervangen door een zeskantige.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-08-2019 12:19 #1456111
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Beugeltjes
Paar weken geleden nog los gehad..
Die twee witte beugeltjes haken zoals gezegd in de rand van de hemel. In deze beugels klikt vervolgens je binnenverlichting vast met 2x2 palletjes.
De beugeltjes moet je dus zó positioneren in het gat, dat de palletjes erin passen.
2e plaatje zie je de palletjes: volvolvo.nl/thread-8739.html
Bij mij was er een palletje afgebroken, waardoor hij af en toe naar beneden kwam. Opgelost met 4 parkers door het plastic in de hemel, moervast. Alleen hopen dat de lampjes het blijven doen, want ik krijg het nu bijna niet meer los..
Die twee witte beugeltjes haken zoals gezegd in de rand van de hemel. In deze beugels klikt vervolgens je binnenverlichting vast met 2x2 palletjes.
De beugeltjes moet je dus zó positioneren in het gat, dat de palletjes erin passen.
2e plaatje zie je de palletjes: volvolvo.nl/thread-8739.html
Bij mij was er een palletje afgebroken, waardoor hij af en toe naar beneden kwam. Opgelost met 4 parkers door het plastic in de hemel, moervast. Alleen hopen dat de lampjes het blijven doen, want ik krijg het nu bijna niet meer los..
Moderators: Jerry Stam