Wat is het nummer van dit onderdeel?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-01-2019 22:51 #1108599
door V700 register
Wat is het nummer van dit onderdeel? is gemaakt door V700 register
Goedenavond mede Volvisti,
Een van de bedieningskabels van de kachelunit van onze 940 is los waardoor er altijd lucht naar de voorruit geblazen wordt. Het blijkt dat het klemmetje waarmee de buitenkabel aan het kachelhuis bevestigd zit afgebroken is (zie foto).
Wie kan mij aan het nummer van het zwarte en witte onderdeel helpen? Of beter nog: wie kan mij aan de onderdelen zelf helpen?
Om misverstanden te voorkomen: het gaat om het zwarte en witte onderdeel in het rode kader waarmee de buitenkabel vastgeklemd wordt. Het zwarte onderdeel wordt aan de behuizing van de kachel bevestigd.
Alvast bedankt!
Martijn
Een van de bedieningskabels van de kachelunit van onze 940 is los waardoor er altijd lucht naar de voorruit geblazen wordt. Het blijkt dat het klemmetje waarmee de buitenkabel aan het kachelhuis bevestigd zit afgebroken is (zie foto).
Wie kan mij aan het nummer van het zwarte en witte onderdeel helpen? Of beter nog: wie kan mij aan de onderdelen zelf helpen?
Om misverstanden te voorkomen: het gaat om het zwarte en witte onderdeel in het rode kader waarmee de buitenkabel vastgeklemd wordt. Het zwarte onderdeel wordt aan de behuizing van de kachel bevestigd.
Alvast bedankt!
Martijn
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-01-2019 09:17 #1452557
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Wit kachelhuis, dus
Wit kachelhuis, dus waarschijnlijk hebben we het hier over een handbediende kachel, en geen ECC?
Als je het nieuw wilt hebben, zou ik gewoon naar een dealer gaan met de foto en de magazijnman 'm laten opzoeken in de computer. En anders wordt het sloop, of iemand hier die een losse standaard kachel ervoor wil opofferen.
Als je het nieuw wilt hebben, zou ik gewoon naar een dealer gaan met de foto en de magazijnman 'm laten opzoeken in de computer. En anders wordt het sloop, of iemand hier die een losse standaard kachel ervoor wil opofferen.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-01-2019 09:43 #1452562
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Artikelnummers
Ik weet niet precies om welk model het gaat, maar zouden dit ze kunnen zijn?
volvoem.com/group/EUR/1027/1182/1150/0/0...8af804570fd/55950895
Onderdeeltje 22 en 23?
volvoem.com/group/EUR/1027/1182/1150/0/0...8af804570fd/55950895
Onderdeeltje 22 en 23?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-01-2019 11:42 #1452563
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Inderdaad handbediende kachel
Inderdaad handbediende kachel.
En het betreft inderdaad onderdeel 22 en 23. De tekening had ik al wel gevonden echter zonder de onderdeelnummers. Dus dank daarvoor.
En het betreft inderdaad onderdeel 22 en 23. De tekening had ik al wel gevonden echter zonder de onderdeelnummers. Dus dank daarvoor.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
31-01-2019 21:16 #1452603
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Het betreffende onderdeel
Het betreffende onderdeel bleek een classic part te zijn dat uit Zweden moet komen met een levertijd van een week.
Dat duurde me te lang en met wat gefröbel heb ik het kunnen fixen,
Ik heb het zwarte onderdeel vlak gemaakt en daarop een tie-wrap voetje geschroefd.
Vervolgens de kabel in het voetje gelegd en met een tie-wrap vastgetrokken waarna het weer werkt zoals het bedoeld is. Omdat de kabel te dun was voor het tie-wrap voetje (met de tie-wrap kreeg ik de kabel niet goed vast) heb ik de kabel opgedikt met zelf vulcaniserende tape. Dit is elastisch en is behoorljjk ruw waardoor de kabel nu goed vastzit ten opzichte van het voetje.
Het resultaat: een goed werkende kachel en een zeer voldaan gevoel. (en koude voeten)
Dat duurde me te lang en met wat gefröbel heb ik het kunnen fixen,
Ik heb het zwarte onderdeel vlak gemaakt en daarop een tie-wrap voetje geschroefd.
Vervolgens de kabel in het voetje gelegd en met een tie-wrap vastgetrokken waarna het weer werkt zoals het bedoeld is. Omdat de kabel te dun was voor het tie-wrap voetje (met de tie-wrap kreeg ik de kabel niet goed vast) heb ik de kabel opgedikt met zelf vulcaniserende tape. Dit is elastisch en is behoorljjk ruw waardoor de kabel nu goed vastzit ten opzichte van het voetje.
Het resultaat: een goed werkende kachel en een zeer voldaan gevoel. (en koude voeten)
Moderators: Jerry Stam