stoelen, zoek een diepere,lagere zit
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-06-2017 22:32 #1106785
door V700 register
stoelen, zoek een diepere,lagere zit is gemaakt door V700 register
sinds dit weekend rijd ik weer dagelijks in mijn 940
(had lekke koppakking etc. liefde nodig) maar had een v50 d5 automaat gekocht
inmiddels rijd mijn vriendin daar in, want ik vond het wat te braaf rijden. stuur de goeie kant op, gas op de vloer, en je komt er wel.. de auto doet de rest..
nu had de v50 wel iets goed, de zit... die stoelen zaten lekker laag in de auto.. je kon er lekker in cruizen dat mis ik echt nu bij de 940.
ik heb nu handmatig verstelbare lederen stoelen, welke je voor en achterover kan kantelen met een heveltje naast de zitting.
maar echt laag gaat hij niet,...
zijn er stoel modellen met een lagere zit? zonder direct op een "race" kuipstoel te hoeven overstappen?
bij voorkeur iets wat er zo in past natuurlijk...
anders ga ik denk ik opzoek naar een setje recaro's uit de jaren 80, en maak ik daar een setje sledes onder...
(had lekke koppakking etc. liefde nodig) maar had een v50 d5 automaat gekocht
inmiddels rijd mijn vriendin daar in, want ik vond het wat te braaf rijden. stuur de goeie kant op, gas op de vloer, en je komt er wel.. de auto doet de rest..
nu had de v50 wel iets goed, de zit... die stoelen zaten lekker laag in de auto.. je kon er lekker in cruizen dat mis ik echt nu bij de 940.
ik heb nu handmatig verstelbare lederen stoelen, welke je voor en achterover kan kantelen met een heveltje naast de zitting.
maar echt laag gaat hij niet,...
zijn er stoel modellen met een lagere zit? zonder direct op een "race" kuipstoel te hoeven overstappen?
bij voorkeur iets wat er zo in past natuurlijk...
anders ga ik denk ik opzoek naar een setje recaro's uit de jaren 80, en maak ik daar een setje sledes onder...
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Reinier Verbeek
-
- Premium lid
-
Minder
Meer
12-06-2017 22:59 #1438184
door Reinier Verbeek
Beantwoord door Reinier Verbeek in topic 780 stoelen?
er worden er nog steeds af en toe gesloopt?
succes
succes
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-06-2017 23:09 #1438185
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic wat past er verder allemaal?
wat past er verder allemaal? ben ik strikt gebonden aan 7/9 serie?
of past een 850 ook? (en hebben die wellicht wel wat?)
ik heb een 1997 model
of past een 850 ook? (en hebben die wellicht wel wat?)
ik heb een 1997 model
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-06-2017 01:08 #1438187
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Verlaging a la Volvo
Hallo Tijs
Vanaf modeljaar 1991 kun je de zitting lager in het stoelframe hangen. Er zitten daarvoor extra gaten in het frame, iets onder de punten waar de zitting nu in het frame hangt. Ooit hadden we daar een foto van op het forum c.q. de site, maar helaas is die verdwenen.
Verder meen ik ooit begrepen te hebben, dat de meeste zitkussens in een standaard dikte en een minder dikker versie te krijgen zijn (de bekleding is er dus ook in twee versies). Maar de optie die ik hierboven noem, is natuurlijk de goedkoopste.
groetjes
Mathy
Vanaf modeljaar 1991 kun je de zitting lager in het stoelframe hangen. Er zitten daarvoor extra gaten in het frame, iets onder de punten waar de zitting nu in het frame hangt. Ooit hadden we daar een foto van op het forum c.q. de site, maar helaas is die verdwenen.
Verder meen ik ooit begrepen te hebben, dat de meeste zitkussens in een standaard dikte en een minder dikker versie te krijgen zijn (de bekleding is er dus ook in twee versies). Maar de optie die ik hierboven noem, is natuurlijk de goedkoopste.
groetjes
Mathy
- Lex Stax
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-06-2017 07:36 #1438188
door Lex Stax
Beantwoord door Lex Stax in topic 780 stoelen zullen niet
780 stoelen zullen niet helpen. Ook dat zijn stoelen die aan de stevige kant zijn. Los van het feit dat ze nauwelijks te vinden zijn en fraaie exemplaren zeer kostbaar.
Een elektrisch verstelbare 940 of 960 stoel helpt wellicht. Dan moet je gewoon eens 'proefzitten' bij iemand die zo'n stoel heeft.
240 stoelen passen waarschijnlijk ook wel.
Voor alle andere stoelen geldt dat ze passend gemaakt moeten worden. Daarvoor is een frame nodig en dat kost je dus ook weer hoogte. heb zelf wel positieve ervaring met een Recaro in mijn toenmalige 240.
Een elektrisch verstelbare 940 of 960 stoel helpt wellicht. Dan moet je gewoon eens 'proefzitten' bij iemand die zo'n stoel heeft.
240 stoelen passen waarschijnlijk ook wel.
Voor alle andere stoelen geldt dat ze passend gemaakt moeten worden. Daarvoor is een frame nodig en dat kost je dus ook weer hoogte. heb zelf wel positieve ervaring met een Recaro in mijn toenmalige 240.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-06-2017 09:41 #1438189
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Prentje
Prentje uit een Volvo bulletin
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-06-2017 10:25 #1438191
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Zo uit mijn hoofd zijn de 740
Zo uit mijn hoofd zijn de 740/760 stoelen wel een stukje lager dan de 940 stoelen. Misschien is die wijziging in 1991 ingegaan, samen met dat verstelbare kussen, misschien al eerder. Er is rond 1988 ook een verandering van profiel van het zitkussen geweest. Maar eerlijk gezegd vind ik de stoelen vanaf 1993 wel het allerbeste zitten: die hebben de mooist geprofileerde rugleuning wat mij betreft.
- Paul Goossens (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-06-2017 10:45 #1438193
door Paul Goossens (GAST)
Beantwoord door Paul Goossens (GAST) in topic Ik haak even in/kaap een
Ik haak even in/kaap een stukje van dit draadje (sorry)
@ astax
Ik had hetzelfde probleem met mijn 960. omdat het een van de eerste modellen was met elektrische stoelverstelling (weet niet of dat waar is?) staan ze vrij hoog op de poten. ikzelf zou ook niet veel langer moeten zijn of ik zou mijn hoofd door het zonnedak moeten steken (moet ik die ook nog fiksen eerst..)
Dus als er iemand een suggestie heeft om een 960stoel lager te kunnen zetten hou ik me ook graag aanbevolen
Groet
@ astax
Ik had hetzelfde probleem met mijn 960. omdat het een van de eerste modellen was met elektrische stoelverstelling (weet niet of dat waar is?) staan ze vrij hoog op de poten. ikzelf zou ook niet veel langer moeten zijn of ik zou mijn hoofd door het zonnedak moeten steken (moet ik die ook nog fiksen eerst..)
Dus als er iemand een suggestie heeft om een 960stoel lager te kunnen zetten hou ik me ook graag aanbevolen
Groet
- Lex Stax
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-06-2017 12:09 #1438198
door Lex Stax
Beantwoord door Lex Stax in topic In mijn 940 (met electrische
In mijn 940 (met electrische stoelverdtelling) vind ik de laagste stand te laag om goed te zitten. Ik ben 1.85 lang en kom niet tegen het plafond. Mijn 940 heeft geen schuifdak. Dat scheelt ook een paar cm.
- Adrian Maarleveld
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-06-2017 12:54 #1438199
door Adrian Maarleveld
Beantwoord door Adrian Maarleveld in topic Frame en onderstel
In het onderstel zitten een paar verstelgaten. Of je boort er nog wat bij.
Ook de veren hebben hoog en laag bevestigingspunten.
Ook kan de stoel verder naar achteren. Doordat de rails op een helling loopt kom je daardoor ook lager te zitten.
Ook de veren hebben hoog en laag bevestigingspunten.
Ook kan de stoel verder naar achteren. Doordat de rails op een helling loopt kom je daardoor ook lager te zitten.
Moderators: Jerry Stam