Hulp gevraagd: el. Verstelbare stoel werkt niet meer
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-05-2017 14:00 #1106716
door V700 register
Hulp gevraagd: el. Verstelbare stoel werkt niet meer is gemaakt door V700 register
Beste forummers,
Sinds een paar dagen gaat mijn elektrisch verstelbare voorstoel niet meer voor of achteruit.
De rugleuning en hoogteverstelling werkt wel.
Probleem is dat mijn vriendin een stuk kleiner is, zij kan de auto niet gebruiken momenteel.
Wie is er bereid om mij te helpen dit probleem op te lossen?
Ik ben niet gehecht aan de el. Verstelling, wel aan de zwart lederen bekleding.
Hulp graag in de avonduren, of het weekend
Groet en bedankt alvast,
Janno
Sinds een paar dagen gaat mijn elektrisch verstelbare voorstoel niet meer voor of achteruit.
De rugleuning en hoogteverstelling werkt wel.
Probleem is dat mijn vriendin een stuk kleiner is, zij kan de auto niet gebruiken momenteel.
Wie is er bereid om mij te helpen dit probleem op te lossen?
Ik ben niet gehecht aan de el. Verstelling, wel aan de zwart lederen bekleding.
Hulp graag in de avonduren, of het weekend
Groet en bedankt alvast,
Janno
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-05-2017 16:40 #1437492
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Soms zijn het de schakelaars,
Soms zijn het de schakelaars, soms zijn het de motoren. Als ook de geheugenposities de stoel niet voor- of achteruit zetten, zullen het de motoren zijn.
Ombouw van een electrische stoel naar handbediening is voor zover ik weet niet mogelijk: dan zou je de bekleding moeten overzetten op een handbediende stoel, of een goede zwartleren stoel kopen.
Ombouw van een electrische stoel naar handbediening is voor zover ik weet niet mogelijk: dan zou je de bekleding moeten overzetten op een handbediende stoel, of een goede zwartleren stoel kopen.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-05-2017 09:30 #1437499
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Zitting
van electrisch naar handbediend gaat wel passen (zitting en bekleding) echter met je rugleuning kom je niet goed uit ivm de lendensteun die in de rug zit. Je zult dit gat er dan bij moeten maken in je huidige electrische bekleding. en of dat nu zo verstandig is met die oude auto's laat ik even in het midden.
Dan beter een andere stoel proberen te vinden, electrisch of handbediend, maar eerst goed kijken wat er nu precies aan de hand is.
Dan beter een andere stoel proberen te vinden, electrisch of handbediend, maar eerst goed kijken wat er nu precies aan de hand is.
- Lex Stax
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-05-2017 10:50 #1437501
door Lex Stax
Beantwoord door Lex Stax in topic Vaak zijn het de schakelaars.
Vaak zijn het de schakelaars. Doe de tip van Willem met de gehugenstanden. Dan weet je al heel veel meer.
- Piet van der Plas
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-05-2017 13:37 #1437502
door Piet van der Plas
Beantwoord door Piet van der Plas in topic Of de stoel zit vast vanwege
Of de stoel zit vast vanwege scheeftrekken. Is ook wel het een en ander over geschreven.
Piet
Piet
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-05-2017 18:36 #1437509
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Oh, en... wat die hulp
Oh, en... wat die hulp betreft: waar ergens in het land zit je?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-05-2017 22:43 #1437546
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hoi Piet,
Hoi Piet,
Brabant, maar een stukje rijden is geen straf met deze topauto!
Brabant, maar een stukje rijden is geen straf met deze topauto!
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-05-2017 22:44 #1437547
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Sorry, Willem bedoel ik.....
Sorry, Willem bedoel ik.....
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-05-2017 00:50 #1437582
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Aandrijving
Hallo Volvisti
Als de stoel alles doet behalve naar voor en naar achter, is de kans groot dat één van beide kabels die de stoel naar voor en naar achter moeten bewegen, los is geschoten. De rugleuning- en de hoogteverstelling worden ieder door één motor aangedreven. Maar "voor- en achteruit" wordt door twee motoren gedaan. Aan al die motoren zitten kabels (de dikke versie van de handremkabel van je fiets) die ervoor zorgen dat de beweging van de motor omgezet wordt door beweging in de stoel. Als één van de kabels los schiet, valt de verstelling die bij die motor hoort, uit.
groetjes
Mathy
Als de stoel alles doet behalve naar voor en naar achter, is de kans groot dat één van beide kabels die de stoel naar voor en naar achter moeten bewegen, los is geschoten. De rugleuning- en de hoogteverstelling worden ieder door één motor aangedreven. Maar "voor- en achteruit" wordt door twee motoren gedaan. Aan al die motoren zitten kabels (de dikke versie van de handremkabel van je fiets) die ervoor zorgen dat de beweging van de motor omgezet wordt door beweging in de stoel. Als één van de kabels los schiet, valt de verstelling die bij die motor hoort, uit.
groetjes
Mathy
Moderators: Jerry Stam