Sportstoelen

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-03-2017 22:24 #1106452 door V700 register
Sportstoelen is gemaakt door V700 register
Vandaag even in een V60 gezeten bij de dealer in Leiden. Tjonge, wat zit dat lekker zo'n Volvo met sportstoelen, ik had nog wel wat langer willen blijven zitten. Kan ik een soortgelijke stoel inbouwen met behoud van mijn electrische verstelling met memory stand? Heeft iemand nog een goed adres? Ik weet dat een nieuwe stoel niet bij het karakter van de 940 past, maar tjonge, wat een verschil. En met 23.000 privé kilometers per jaar toch het overwegen waard.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Lex Stax
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-03-2017 08:29 #1435080 door Lex Stax
Beantwoord door Lex Stax in topic Kijk ook eens naar
Kijk ook eens naar tweedehands stoelen van Recaro en soortgelijke merken. Inbouwen lijkt me niet zo moeilijk. Moet wel een frame voor worden gemaakt.
Maar de elektrische aansluiting kan mogelijk lastig zijn. V60 stoelen zijn electronisch echt van een andere generatie (can bus).

• Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-03-2017 10:03 #1435084 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Waar de memory-stand zit:
Waar de memory-stand zit: geen idee. Maar het moet mogelijk zijn om de electrische verstelling van de V60 stoelen met eigen kabels aan te laten sluiten op de motoren, zonder een heel canbus systeem in je auto in te bouwen. Daarvoor zal je waarschijnlijk wel een en ander moeten verbouwen, denk ik.
Daarbij kan je je afvragen, of de stoelen op de rails van de 940 passen, of zelfs maar enigszins dezelfde spoorbreedte hebben.

• Lex Stax
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-03-2017 11:41 #1435091 door Lex Stax
Beantwoord door Lex Stax in topic Behoud van je elektrische
Behoud van je elektrische verstelling met memory-stand lijkt me onmogelijk. Dan moet je de zitting en de rugleuning vervangen en dan heb je ongeveer een nieuwe stoel.
Ik zou het meer in deze richting gaan zoeken: www.marktplaats.nl/a/kinderen-en-baby-s/...reviousPage=lr&pos=6

Ook Recaro's e.d. stoelen zijn er compleet elektrisch. Alternatief is een frame laten maken onder de V60-stoel. Dan heeft Willem helemaal gelijk: eerst meten of dat een beetje gaat passen.
Heb zelf een tijd een Recaro-stoel in mijn 204 gehad. Dat kan dus allemaal wel, mits je een frame hebt.

• Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-03-2017 12:54 #1435092 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Meestal zit de electrische
Meestal zit de electrische verstelling zelf wel aan de stoel vast, en de motoren ook. Je kunt dus een electrische stoel inclusief alles overzetten.

Alleen de geheugens voor de memory-functie: dat kan bij een canbus-auto zomaar ergens anders ondergebracht zijn dan in/op de stoel zelf. De rest is een kwestie van de schakelaars op de motoren aansluiten, desnoods met eigen bedrading, maar meestal volstaat het om electra naar de stoel te brengen.
Maar met overbouwen van zo nieuwe stoelen als een V60 heb ik geen ervaring.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-03-2017 09:45 #1435192 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Stoel
Bedankt voor de reacties, het hoeft echter niet een V60 stoel te zijn, ik denk dat ik eens ga kijken bij Recaro of soortgelijke merken.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-03-2017 10:07 #1435195 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic V40
Ik heb net in Noorwegen een paar dagen een V40 gehuurd, maar wat een beroerde stoelen! Volgens mij ook een soort sportstoelen met van de hoge randen aan de zitting, maar als die niet goed bij je passen is het waardeloos. Ik ben met 2 m wel langer dan normaal, maar niet bovengemiddeld breed. En toch pas ik niet lekker tussen die opstaande randen. Na een uurtje begint het echt ongemakkelijk te worden en begin je van de ene naar de andere rand te schuiven.
Verder wel oké zo'n V40, al zit er zoveel electronica in dat je een beetje het gevoel hebt dat de auto er af en toe met jou vandoor gaat. Eerder in de week ook een Passat gehuurd en ik moet (helaas) toegeven dat ik dat toch een fijnere auto vond dan een V40...
Maar als je dan na een week vreemdgaan weer in je eigen 940 stapt, dan wil ik voorlopig nog niet inruilen!

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC