Electrische ramen achter
- Cor Jan van Rhijn
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-01-2017 16:26 #1106326
door Cor Jan van Rhijn
Electrische ramen achter is gemaakt door Cor Jan van Rhijn
Beste mensen,
Het electrische venster linksachter opent eigenlijk niet meer helemaal. Het laatste stukje blijft hij hangen zeg op 1/3? Als ik wat duw en de knop naar beneden vasthoud zakt hij wel helemaal. Heeft iemand hier ervaring mee? Wat zou er loos kunnen zijn en is dat een beetje eenvoudig te verhelpen?
Cor-Jan, Amstelveen.
Het electrische venster linksachter opent eigenlijk niet meer helemaal. Het laatste stukje blijft hij hangen zeg op 1/3? Als ik wat duw en de knop naar beneden vasthoud zakt hij wel helemaal. Heeft iemand hier ervaring mee? Wat zou er loos kunnen zijn en is dat een beetje eenvoudig te verhelpen?
Cor-Jan, Amstelveen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Ton Visser (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-01-2017 16:36 #1434270
door Ton Visser (GAST)
Beantwoord door Ton Visser (GAST) in topic Maar eh,
De achter portier ramen zakken toch ook niet helemaal Cor-Jan?
Dacht ik tenminste, ik doe ze nooit naar beneden.
En als hij inderdaad minder ver zakt dan de rechter, even de portierbekleding er af halen en goed bekijken wat er aan de hand is, ik gok dan toch op iets mechanisch.
Groeten,
Dacht ik tenminste, ik doe ze nooit naar beneden.
En als hij inderdaad minder ver zakt dan de rechter, even de portierbekleding er af halen en goed bekijken wat er aan de hand is, ik gok dan toch op iets mechanisch.
Groeten,
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-01-2017 17:35 #1434272
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Soms zit er roest in de
Soms zit er roest in de deursponning, en daardoor wordt de ruit bekneld. In dat geval moet het rubber eruit, de roest bestreden, en het rubber teruggeplaatst.
In minder erge gevalle is alleen het rubber stroef: opnieuw eruit halen, schoonmaken, smeren met een siliconenspray en terugplaatsen.
In minder erge gevalle is alleen het rubber stroef: opnieuw eruit halen, schoonmaken, smeren met een siliconenspray en terugplaatsen.
- Stijn Terstappen
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-01-2017 18:51 #1434275
door Stijn Terstappen
Beantwoord door Stijn Terstappen in topic Ramen blijven idd 1/3e hangen
Ramen blijven idd 1/3e hangen..
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-01-2017 20:13 #1434278
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Voltmeter in het dashboard aanwezig?
Dan kun je zien of hij aanloopt .
De boel even los maken en smeren / oplossen
De boel even los maken en smeren / oplossen
- René Minnebo (GAST)
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
30-01-2017 20:46 #1434281
door René Minnebo (GAST)
Beantwoord door René Minnebo (GAST) in topic Ivm
De veiligheid van de kinderen gaan de ramen niet verder open en blijven ze op 1/3 hangen. Als jij ze wel verder naar beneden weet te krijgen is de veiligheid of stuk of weggenomen.
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
31-01-2017 01:04 #1434287
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Geen plek
Hallo Admiral
Dat heeft niks met veiligheid te maken. Er is niet meer plek om het raam te laten zakken vanwege het spatbord.
groetjes
Mathy
Dat heeft niks met veiligheid te maken. Er is niet meer plek om het raam te laten zakken vanwege het spatbord.
groetjes
Mathy
- Cor Jan van Rhijn
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
31-01-2017 08:27 #1434289
door Cor Jan van Rhijn
Beantwoord door Cor Jan van Rhijn in topic Input
Dank voor jullie input. Ik begrijp natuurlijk dat de ramen achter niet helemaal in het portier wegzakken. Dat bedoelde ik ook niet met het blijven hangen op zeg 1/3. Ik bedoel dat ze op 1/3 van het maximum blijven hangen. De andere kant gaat keurig netjes zover als dat kan.
De rubbers heb ik al eens bekeken na gevoeld, omdat dit ook het eerste was waar ik aan dacht. Eigenlijk valt dat allemaal wel mee. Ik heb ze schoongemaakt en even gevet met wat siliconenspray en toch bleef het euvel. Wat mij opviel was dat ik kon voelen in het plaatwerk van de deur dat het iets leek op te bollen bij het (toen nog) vertragen van het omlaag gaan en dat als het venster dan weer naar de maximum omlaag positie zakte dat weer wegzakte. Gedachten iemand?
Cor-Jan
P.S. ik zal toch ook de rubbers nog weer eens nakijken.
De rubbers heb ik al eens bekeken na gevoeld, omdat dit ook het eerste was waar ik aan dacht. Eigenlijk valt dat allemaal wel mee. Ik heb ze schoongemaakt en even gevet met wat siliconenspray en toch bleef het euvel. Wat mij opviel was dat ik kon voelen in het plaatwerk van de deur dat het iets leek op te bollen bij het (toen nog) vertragen van het omlaag gaan en dat als het venster dan weer naar de maximum omlaag positie zakte dat weer wegzakte. Gedachten iemand?
Cor-Jan
P.S. ik zal toch ook de rubbers nog weer eens nakijken.
- René Minnebo (GAST)
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
31-01-2017 13:29 #1434295
door René Minnebo (GAST)
Beantwoord door René Minnebo (GAST) in topic Zou het
Mathy
Achterportier heeft toch een smal raam en het grote deel wat zakt heeft dan toch ruimte zat om helemaal naar beneden te gaan. Kijk bij een 245 is het een raam die over de volle breedte van het portier is en dat die dan de ronding van het scherm / portier raakt klopt, maar als ik een 940 bekijk zie ik ruimte. Maar ik heb nog nooit een deurpaneel van een 940 weggenomen dus zeker weet ik het niet. Kan mij herinneren dat bij mijn amazon combi het raam ook niet verder kon zakken omdat er een blokkering zat die het raam simpel weg niet verder liet zakken terwijl er wel ruimte is.
Achterportier heeft toch een smal raam en het grote deel wat zakt heeft dan toch ruimte zat om helemaal naar beneden te gaan. Kijk bij een 245 is het een raam die over de volle breedte van het portier is en dat die dan de ronding van het scherm / portier raakt klopt, maar als ik een 940 bekijk zie ik ruimte. Maar ik heb nog nooit een deurpaneel van een 940 weggenomen dus zeker weet ik het niet. Kan mij herinneren dat bij mijn amazon combi het raam ook niet verder kon zakken omdat er een blokkering zat die het raam simpel weg niet verder liet zakken terwijl er wel ruimte is.
- Lex Stax
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
01-02-2017 10:04 #1434317
door Lex Stax
Beantwoord door Lex Stax in topic Mooi klusje voor een
Mooi klusje voor een sleuteldag. Het deurpaneel verwijderen is gemakkelijk. Dan kan je zien wat er aan de hand is.
Moderators: Jerry Stam