gordel truc?
- P.J. Bus
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-01-2017 13:52 #1106266
door P.J. Bus
gordel truc? is gemaakt door P.J. Bus
Mijn gordels rollen slecht op en wil ze gaan vervangen door betere.
Ik heb nu de betere ontvangen per post, alleen ze zijn nagenoeg opgerold. Hoe kan ik ze weer langer maken, zodat ik ze kan installeren; is daar een eenvoudig trucje voor?
Ik heb nu de betere ontvangen per post, alleen ze zijn nagenoeg opgerold. Hoe kan ik ze weer langer maken, zodat ik ze kan installeren; is daar een eenvoudig trucje voor?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Reinier Verbeek
-
- Premium lid
-
Minder
Meer
14-01-2017 14:54 #1433735
door Reinier Verbeek
Beantwoord door Reinier Verbeek in topic Zeker!
Precies zo houden zoals ze ingebouwd worden, allen dan kun je ze uittrekken. Eigenlijk een 2 mans klus. De ene houdt de gordel vast in precies de goed positie, de ander trekt hem rustig uit. Er zit een soort gewichtje in dat balanceert. Alleen als de houder precies goed staat, staat dat gewichtje recht en verbreekt de vergrendeling van de gordel. Dit mechanisme zorgt er voor dat als de auto op zijn kop ligt of hard remt, de gordels worden geblokkeerd, een ander mechanisme blokkeert de gordel als ie te snel wordt uitgetrokken.
- Piet van der Plas
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-01-2017 16:13 #1433736
door Piet van der Plas
Beantwoord door Piet van der Plas in topic teflonspray
Probeer het eens met wat teflonspray op je huidige gordels. Helemaal uittrekken en dan als sprayend op het mechaniek terug laten lopen. En dan nog een paar keer uittrekken.
Piet
Piet
- Reinier Verbeek
-
- Premium lid
-
Minder
Meer
14-01-2017 16:41 #1433738
door Reinier Verbeek
Beantwoord door Reinier Verbeek in topic PS niet uit elkaar halen, hoor!
Je kunt het oprolmechanisme beter niet uit elkaar halen om te kijken hoe het werkt, dat kost je minstens een uur extra om de veer weer opgerold te krijgen, als het al lukt.
- P.J. Bus
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-01-2017 16:44 #1433756
door P.J. Bus
Beantwoord door P.J. Bus in topic Helder
maar wat ik van internet haal is dat bijvoorbeeld aan de linkerkant het oprolmechanisme zit en aan de andere kant de pal. Herkent iemand dit, anders stop ik de link erbij de volgende keer.
- Reinier Verbeek
-
- Premium lid
-
Minder
Meer
15-01-2017 22:15 #1433767
door Reinier Verbeek
Beantwoord door Reinier Verbeek in topic Klopt.
Maar het uit elkaar halen helpt je niet zo veel. Als je in de auto gaat zitten en kijkt hoe de gordel normaal in positie zit, en je houdt de losse gordelhouder dan precies hetzelfde is het een fluitje van een cent, een minuut werk (max). Ik heb het ook eerst anders geprobeerd en wat is links en wat is rechts? Sindsdien heb ik de uitgebreide kennis over de veer, die eerst levensgevaarlijk om je oren schiet en dan een hoop tijd extra kost.
Succes
Succes
Moderators: Jerry Stam