Binnenverlichting: Continu AAN doet het niet
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-11-2016 23:56 #1106080
door Mathy van Nisselroy
Binnenverlichting: Continu AAN doet het niet is gemaakt door Mathy van Nisselroy
Hallo Volvisti
Tot mijn verbazing moest ik onlangs vaststellen, dat de grote lamp van m'n binnenverlichting het maar in één stand doet. En dat is de stand waarin het openen van de deur ervoor zorgt dat de lamp aan gaat. In de stand dat de lamp permanent aan zou moeten zijn, blijft ie uit. Het gaat om de rechthoekige binnenverlichting, waarvan beide leeslampjes in dezelfde richting schijnen. Met originele vertraging.
Waar kan dit aan liggen?
groetjes
Mathy
Tot mijn verbazing moest ik onlangs vaststellen, dat de grote lamp van m'n binnenverlichting het maar in één stand doet. En dat is de stand waarin het openen van de deur ervoor zorgt dat de lamp aan gaat. In de stand dat de lamp permanent aan zou moeten zijn, blijft ie uit. Het gaat om de rechthoekige binnenverlichting, waarvan beide leeslampjes in dezelfde richting schijnen. Met originele vertraging.
Waar kan dit aan liggen?
groetjes
Mathy
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Daniel Wessels (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-11-2016 00:44 #1432435
door Daniel Wessels (GAST)
Beantwoord door Daniel Wessels (GAST) in topic Dit ken ik.
Dit ken ik.
probeer eens of ze het wel doen als de de knop op aan zet en dan een stuk harder ingdrukt houd.
Bij mij had de printplaat aan ee kant losgelaten van de behuizing waardoor deze knopjes geen goed kontakt meer maakten met de print.
ik heb ff een paar puntjes montagekit (had ff niets anders ervoor liggen) aan de rand waar print met gehuizing in kontakt komt.
10 minuutjes vast gehouden/geknepen en dan een nachtje laten drogen.
Werkt weer als niet.
Er zullen zeker betere/geschiktere lijmen hiervoor zijn maar het hoeft maar blijvend te hechten.
Grtz, Daniel
probeer eens of ze het wel doen als de de knop op aan zet en dan een stuk harder ingdrukt houd.
Bij mij had de printplaat aan ee kant losgelaten van de behuizing waardoor deze knopjes geen goed kontakt meer maakten met de print.
ik heb ff een paar puntjes montagekit (had ff niets anders ervoor liggen) aan de rand waar print met gehuizing in kontakt komt.
10 minuutjes vast gehouden/geknepen en dan een nachtje laten drogen.
Werkt weer als niet.
Er zullen zeker betere/geschiktere lijmen hiervoor zijn maar het hoeft maar blijvend te hechten.
Grtz, Daniel
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-11-2016 00:32 #1432563
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Zwart, rechthoekig, 2 kleine en 1 grote lamp
Hallo Daniel
Dat aandrukken, dat ga ik eens proberen. Hopelijk is dat inderdaad de oorzaak, want de binnenverlichting is sowieso toe aan vervanging. Het ding wil niet meer blijven hangen (pootjes gebroken) en nog niet zo lang geleden viel één van de lensjes eruit.
Eigenlijk wil ik er dan ook gelijk LEDs in zetten i.p.v. de theelichtjes die er nu in zitten. Iemand een idee welke ik moet kiezen om veel licht, maar weinig "blauw" te krijgen, bij maximaal hetzelfde wattage?
groetjes
Mathy
Dat aandrukken, dat ga ik eens proberen. Hopelijk is dat inderdaad de oorzaak, want de binnenverlichting is sowieso toe aan vervanging. Het ding wil niet meer blijven hangen (pootjes gebroken) en nog niet zo lang geleden viel één van de lensjes eruit.
Eigenlijk wil ik er dan ook gelijk LEDs in zetten i.p.v. de theelichtjes die er nu in zitten. Iemand een idee welke ik moet kiezen om veel licht, maar weinig "blauw" te krijgen, bij maximaal hetzelfde wattage?
groetjes
Mathy
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-11-2016 09:15 #1432569
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Ik weet het niet Mathy. Bij
Ik weet het niet Mathy. Bij Rooie Sien zaten er leds in, en die heb ik er zo snel mogelijk uitgetrokken. Ik wil graag kaartleeslamjes waarmee ik ook een kaart kan lezen, en door de kleurtemperatuur van de leds ging dat helemaal niet.
Zeker niet hoger dan 3000K gaan, dus. Liefst lager.
Zeker niet hoger dan 3000K gaan, dus. Liefst lager.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-11-2016 09:16 #1432570
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Oh, en een hoge CRi zal ook
Oh, en een hoge CRi zal ook geen kwaad kunnen denk ik.
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-11-2016 22:54 #1432592
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic ???
Hallo Willem
Wat is "CRi"?
groetjes
Mathy
Wat is "CRi"?
groetjes
Mathy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-11-2016 23:09 #1432596
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Color rendering index. Moet
Color rendering index. Moet voor prettig huiskamerlicht boven de 80 liggen. Ik vermoed voor een kaartleeslampje ook.
- Daniel Wessels (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-11-2016 01:05 #1432606
Beantwoord door Daniel Wessels (GAST) in topic De ene keer staat er CRI
De ene keer staat er CRI vermeld, andere keer de RA.
Dit is beide hetzelfde.
Ik heb ik de leeslampjes nog de originele zitten maar in de rest led van ali express.
Stuk meer licht maar ik ga wel op naar betere.
Een vriend van me heeft ook led in z'n audo A2.
Is net daglicht als hij z'n portier open doet, zoveel licht geven zijn leds.
Willem, CRI/RA van 80 is leuk maar voor in de huiskamer wil ik minimaal 90.
Met 80 wordt rood nog altijd bruin.
90+ is gewoon goed.
Dit kan ook boven de eettafel zonder dat het eten verkleur.
CRI 90+ is echter wel prijziger maar als ik iemand bij mij thuis vertel dat ik alles led heb dan geloven ze het niet.
Als leeslamp in de auto is 80 zeker ruimschoots voldoende, denk dat 70 het ook al doet.
Dit is beide hetzelfde.
Ik heb ik de leeslampjes nog de originele zitten maar in de rest led van ali express.
Stuk meer licht maar ik ga wel op naar betere.
Een vriend van me heeft ook led in z'n audo A2.
Is net daglicht als hij z'n portier open doet, zoveel licht geven zijn leds.
Willem, CRI/RA van 80 is leuk maar voor in de huiskamer wil ik minimaal 90.
Met 80 wordt rood nog altijd bruin.
90+ is gewoon goed.
Dit kan ook boven de eettafel zonder dat het eten verkleur.
CRI 90+ is echter wel prijziger maar als ik iemand bij mij thuis vertel dat ik alles led heb dan geloven ze het niet.
Als leeslamp in de auto is 80 zeker ruimschoots voldoende, denk dat 70 het ook al doet.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-11-2016 05:07 #1432609
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Voldoende? Heb je dat ook
Voldoende? Heb je dat ook beoordeeld door een wegenkaart te lezen? (Ik weet het, bijna iedereen rijdt met een navi, maar daar heb ik een redelijke hekel aan).
Juist daar schoten de leds in Rooie Sien zwaar tekort: kleuren verkleuren, waardoor je de kaart niet kon aflezen. Licht kwam er voldoende af, dat was het probleem niet. Ik denk, dat je minstens 80, misschien wel 90, nodig hebt om dat te voorkomen.
Juist daar schoten de leds in Rooie Sien zwaar tekort: kleuren verkleuren, waardoor je de kaart niet kon aflezen. Licht kwam er voldoende af, dat was het probleem niet. Ik denk, dat je minstens 80, misschien wel 90, nodig hebt om dat te voorkomen.
- Daniel Wessels (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-11-2016 23:28 #1432629
Beantwoord door Daniel Wessels (GAST) in topic Heeft Jerry hier misschien
Heeft Jerry hier misschien antwoord op?
Hij heeft zo ongeveer alles led in zn 2x 940
Hij heeft zo ongeveer alles led in zn 2x 940
Moderators: Jerry Stam