Scheurtje dashboard
- Wim Pothoven
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
31-07-2016 21:14 #1105689
door Wim Pothoven
Scheurtje dashboard is gemaakt door Wim Pothoven
Vandaag viel mijn oog opeens op een klein scheurtje (ca.1 tot 1.5 cm) in dashboard. Bovenzijde links van de tellerbak, naast ventilatierooster voorruit. Zeg maar naast de plek waar ook het centenbakje kan komen. Loopt richting stuur. Geen probleem want er zijn ergere dingen. Uit de categorie "als je het niet weet, zie je het niet eens". Maar toch, ... vraag me af of dit fenomeen spontaan op een andere plek ook kan ontstaan of is het misschien een bekend euvel. Uit voorzorg wat vaseline over het plekje gespoten en uitgepoetst. Heb ik hieraan goed gedaan en hoe kan ik verdere probleempjes vermijden? Met de vaseline houd ik 's winters de deurrubbers ook soepel en dat werkt prima. De auto staat vrijwel nooit in de felle zon. De deurpanelen zijn nog helemaal recht, zonder "bobbels" bovenop. Is er een trucje of speciale vorm van onderhoud om de zaak verder strak te houden. Wie wil z'n ervaringen met me delen. Hoor het graag!
Groeten Wim Pothoven/ lid 1409
740 GL Blackline/bj. '89/B230K/M47
Groeten Wim Pothoven/ lid 1409
740 GL Blackline/bj. '89/B230K/M47
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
31-07-2016 21:37 #1429634
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic ai,jai,jai
Da,s het begin.....
Nee,....Het originele dashboard van Slurpje ( 1982) zat in 1988 al vol met 15 scheuren en heb ik later vervangen voor een andere. Deze blijft wel heel.
De Ford Sierra had er vroeger ook last van .Misschien kan Meneer Sam uit Apeldoorn het wel repareren (of een ander bekledings/reparatie bedrijf bij jou in de buurt )
Suc ( V ) 6 .....................
Nee,....Het originele dashboard van Slurpje ( 1982) zat in 1988 al vol met 15 scheuren en heb ik later vervangen voor een andere. Deze blijft wel heel.
De Ford Sierra had er vroeger ook last van .Misschien kan Meneer Sam uit Apeldoorn het wel repareren (of een ander bekledings/reparatie bedrijf bij jou in de buurt )
Suc ( V ) 6 .....................
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-08-2016 08:37 #1429721
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Geen vaseline
Hallo Wim,
Als 740 rijder maak ik me (ook) druk om scheurende dashboards. Zoals je aangeeft zijn er ergere dingen, maar zonde is het wel. En als het voorkomen kan worden...
Wat ik geleerd heb is dat je er in ieder geval geen vaseline op moet smeren. Vaseline is gebaseerd op petroleum en zal het kunststof (nog) verder uitdrogen. Beter is om een goede voedende dashboard spray te gebruiken. Welke goed is weet ik nog niet.
En wat je zelf al aangeeft: auto zoveel mogelijk uit de zon en UV straling houden.
In amerika is dit probleem blijkbaar nog veel groter en daar verkopen ze tapijtjes voor op het dashboard. Ziet er wat mij betreft niet eens zo slecht uit en is redelijk geprijsd, het zijn echter de verzendkosten die het echt te duur maken.
Weet iemand of alle dashboards gevoelig zijn voor scheuren of alleen bepaalde types / bouwjaren? En hetzelfde voor deurpanelen. Van deurpanelen heb ik de indruk dat oudere aanzienlijk minder rimpelen.
Naar aanleiding van dit topic heb ik mijn eigen dashboard beter bekeken en ook daar een scheurtje ontdekt.
Bovenop vanuit de ventilatieopening richting de tellerbak. Ljjkt dezelfde plek als bij Wim. Ik heb er wat secondenlijm in gedruppeld en ga het in de gaten houden.
Als 740 rijder maak ik me (ook) druk om scheurende dashboards. Zoals je aangeeft zijn er ergere dingen, maar zonde is het wel. En als het voorkomen kan worden...
Wat ik geleerd heb is dat je er in ieder geval geen vaseline op moet smeren. Vaseline is gebaseerd op petroleum en zal het kunststof (nog) verder uitdrogen. Beter is om een goede voedende dashboard spray te gebruiken. Welke goed is weet ik nog niet.
En wat je zelf al aangeeft: auto zoveel mogelijk uit de zon en UV straling houden.
In amerika is dit probleem blijkbaar nog veel groter en daar verkopen ze tapijtjes voor op het dashboard. Ziet er wat mij betreft niet eens zo slecht uit en is redelijk geprijsd, het zijn echter de verzendkosten die het echt te duur maken.
Weet iemand of alle dashboards gevoelig zijn voor scheuren of alleen bepaalde types / bouwjaren? En hetzelfde voor deurpanelen. Van deurpanelen heb ik de indruk dat oudere aanzienlijk minder rimpelen.
Naar aanleiding van dit topic heb ik mijn eigen dashboard beter bekeken en ook daar een scheurtje ontdekt.
Bovenop vanuit de ventilatieopening richting de tellerbak. Ljjkt dezelfde plek als bij Wim. Ik heb er wat secondenlijm in gedruppeld en ga het in de gaten houden.
- Bas Walhof
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-08-2016 08:56 #1429870
door Bas Walhof
Beantwoord door Bas Walhof in topic pech ?
volgens mij heb je gewoon pech. Mijn Volvo's ('86, '92, '93) hebben (gelukkig) geen scheurtjes in dashboard en ook geen irritante bobbels op de deur panelen. Heb ze ook nooit in eerdere Volvo's gehad. En ze staan altijd buiten. Overigens vallen mij de krullende deur panelen altijd op bij de latere jaren, eind 90.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-08-2016 21:02 #1429892
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Mijn 740 ....
Is van 1991 die heeft nog zeercstrakke deurpanelen zonder bubbels.
En ook geen scheurtjes in het cash.dus ze zijn er wel.....
En ook geen scheurtjes in het cash.dus ze zijn er wel.....
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-08-2016 21:05 #1429893
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic hé...
Raar toetsenbord ik bedoel dus géén bubbels op de deurpanelen en geen scheurtjes in het dashboard......
- Peter B.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-08-2016 00:07 #1429902
door Peter B.
Beantwoord door Peter B. in topic heb wel
eens gezien dat er dashboard covers in de USA te koop zijn.
Ik heb ook in mijn 740's scheuren. Dwz de laatste keer dat ik keek.
De beste oplossing is volgens mij... Niet aan ergeren.
Scheelt een hoop werk en geld.
Andere dingen die in mijn budget en planning passen pak ik dan wel aan.
Ik erger me alleen aan dingen die ik op kan of op wil lossen.
Wat ik niet kan of wil (of laten) oplossen erger ik me voortaan niet meer aan heb ik besloten
geeft een hoop rust kan ik melden.
Ik heb ook in mijn 740's scheuren. Dwz de laatste keer dat ik keek.
De beste oplossing is volgens mij... Niet aan ergeren.
Scheelt een hoop werk en geld.
Andere dingen die in mijn budget en planning passen pak ik dan wel aan.
Ik erger me alleen aan dingen die ik op kan of op wil lossen.
Wat ik niet kan of wil (of laten) oplossen erger ik me voortaan niet meer aan heb ik besloten
geeft een hoop rust kan ik melden.
- Lex Stax
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-08-2016 10:32 #1429914
door Lex Stax
Beantwoord door Lex Stax in topic Bij de 780's zit bij vrijwel
Bij de 780's zit bij vrijwel alle dashboard ook een scheur. Balen natuurlijk. Een goede reparatie heb ik nog nooit gezien. Dan maar eens scheur.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-08-2016 11:42 #1429915
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Karakter
T,hoort gewoon bij de leeftijd ,een jaren tachtig kwaaltje......
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-08-2016 13:06 #1429920
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Het zal wel een typische
Het zal wel een typische afwijking zijn; wanneer ik weet dat een niet slijtage/vervangingsdeel deel in het gebruik van de auto onherstelbaar beschadigd kan raken dan heb ik de hele sterke drive om dit te voorkomen.
In geval van het dashboard bijvoorbeeld door deze af te dekken met een cover. Met als doel ooit in de hele verre toekomst een auto naar de sloop te brengen met een dashboard dat in nieuwstaat verkeerd.
Hetzelfde heb ik met het tapijt in de auto. Dit wil ik koste wat kost beschermen door het gebruik van matten. Maar waarom eigenlijk? Door het gebruik van de matten zie ik het tapijt niet eens...
Blijkbaar ben ik nog niet zover om een auto als consumptie artikel te zien.
In geval van het dashboard bijvoorbeeld door deze af te dekken met een cover. Met als doel ooit in de hele verre toekomst een auto naar de sloop te brengen met een dashboard dat in nieuwstaat verkeerd.
Hetzelfde heb ik met het tapijt in de auto. Dit wil ik koste wat kost beschermen door het gebruik van matten. Maar waarom eigenlijk? Door het gebruik van de matten zie ik het tapijt niet eens...
Blijkbaar ben ik nog niet zover om een auto als consumptie artikel te zien.
Moderators: Jerry Stam