Skai voor reparatie bovenkant deur 960

• Peter Vijn
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-05-2016 07:55 #1105436 door Peter Vijn
Skai voor reparatie bovenkant deur 960 is gemaakt door Peter Vijn
Bij mijn 960 was het skai aan de bovenkant van de deuren zo gaan bobbelen, gescheurd en lelijk geworden dat ik het heb weggesneden. Nu zoek ik hard naar 4 repen van de juiste (zwartgrijze) skai om dat weer netjes te verlijmen. Heeft iemand nog wat liggen misschien of een idee waar ik dit het best kan kopen? Ik heb twee fotootjes toegevoegd. Tips over een duurzame verlijming zijn ook welkom!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-05-2016 21:50 #1428481 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hout
Er was eens ...(lang geleden ) iets hier op het forum van iemand die er een hout look op gemaakt heeft . vraag me niet wie of wanneer maar misschien dat er bij een van de lezers een lampje gaat branden ??

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-05-2016 22:01 #1428482 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic ...
Hallo Henk

Ik weet wie je bedoelt, maar ik kan ook niet op z'n naam komen. De man bewerkte beroepsmatig hout.

groetjes

Mathy

PS fijn zo'n zoekfunctie op dit forum. Alex van Bemmel is de persoon in kwestie. Volgens mij is Alex niet meer actief op het forum en ook z'n site is down.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-05-2016 23:15 #1428483 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Stoffeerder
Beste pjotr,

Lijkt me verstandig als je naar een goede stoffeerder gaat. Van der jagt in Rotterdam heb ik uitstekende ervaringen mee. Echte vakmensen die voor een schappelijk bedrag je deuren weer heel netjes maken. Zij zijn er een dag mee bezig geweest. Dus weet waar je aan begint

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-09-2016 15:05 #1430562 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic volvo 960 2.4 estate
volvo 960 2.4 estate

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-09-2016 15:17 #1430563 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Net gekocht 960 2.4 met maar één minpuntje
Ik heb hem net gekocht, mijn oude liefde (940), in een nieuw jasje. Een puntgave 960 2.4 Estate, full options, groen metallic, met net geen 200.000 op de teller.
Er is werkelijk niets aan te zien aan deze auto behalve (ik wist niet van dit euvel) de bovenkant van de deurpanelen.

Ik heb de foto's gezien van die jongen die met hout aan de gang was gegaan en dat is zeker een optie.
Insnijden, platleggen en lijmen zal geen optie zijn i.v.m. temperatuurwisselingen, uitdrogen etc…

Of is er iemand die hier toch ervaring mee heeft? Al is het maar een tijdelijke oplossing.
In het voorjaar ga ik toch op zoek naar andere panelen of laat ze 'even' professioneel aanpakken.

Iemand?
- hoe aanpakken?
- welke lijmsoort?

Dank heren. Of zijn er ook dames op dit forum?

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-09-2016 01:24 #1430598 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Dames
Hallo oudeliefde

Ja, er zijn ook dames op het forum. Maar het zijn er helaas niet veel en ze zijn ook niet altijd aan hun inlognaam te herkennen als zodanig.

groetjes

Mathy

• Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-09-2016 03:21 #1430642 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Houten bovenkappen zijn ook
Houten bovenkappen zijn ook als (zeldzaam) accessoire geleverd. Mogelijk als aftermarket-accessoire, hoewel ik dacht dat het in de verlengde limousines ook door Volvo zelf werd aangeboden.

Een van onze vroegere leden heeft indertijd de deurpanelen van zijn 960 laten doen: vanaf de armsteun naar boven nieuw skai. Prachtig strak resultaat, maar ik vond het niet echt mooi omdat de 240-nerf was gebruikt, en die heeft een heel andere structuur dan het oorspronkelijke 960-materiaal. Wil je het echt goed, dan luistert de keuze voor het skai dus best nauw.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC