Lekkage opbergvakken bagageruimte

• Jos Spindler (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-02-2016 18:51 #1105036 door Jos Spindler (GAST)
Lekkage opbergvakken bagageruimte is gemaakt door Jos Spindler (GAST)
Beste Mensen,

Al een poosje heb ik last van wat regenwater (het is niet veel) in de opbergvakken van de bagageruimte van mijn 940 Estate uit '94.
Nu kan ik gemakkelijk zien dat dat water via de D-stijlen, aan de achterzijde in de bakken terechtkomt.

In de Forum discussies zie ik dat een aantal oorzaken verschillende keren besproken is, maar ik ben nieuwsgierig naar
het volgende; wanneer ik de achterklep open zie ik boven het "achterklep-rubber" een soort rooster gemonteerd.
Wanneer ik deze demonteer zie ik links en rechts regenwater via een kleine uitsparing (dus eigenlijk aan de
bovenkant van de D-stijl) verdwijnen. Het is niet veel, maar door de bolling van de bestrating loopt er bij het
geparkeerd staan wat meer water in de rechter stijl.

Omdat dat water toch enige roestschade heeft veroorzaakt wil ik graag weten of die kleine uitsparingen daar horen.
Temeer omdat ik daar op het Forum nog niets over heb gevonden (maar misschien niet goed gezocht).

Ik hoor het graag.

Mvrgr

Jos

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• noppen20
  • Junior lid
  • Junior lid
Meer
23-02-2016 13:10 #1426009 door noppen20
Beantwoord door noppen20 in topic achterlichten
Kijk je achterlichten eerst eens goed na.
Schroef ze eens los, kijk de rubbers goed na, en verwijder al het vuil, grote kans dat deze de oorzaak zijn.
Anders eens alles goed droog maken, en dan de boel er flink van langs geven met een tuinslang.
Ga zelf in de kofferbak zitten terwijl iemand anders spuit, waarschijnlijk kan je dan zo de oorzaak terugvinden, deed bij mij ook wonderen.

Wat betreft die afwatering kan ik geen goed beeld vormen van wat je bedoelt, heb je eventueel foto(s)?

Volvo 940 1996 Estate LPG (630.000km)
Volvo 940 1997 Estate LPG (555.000km)
Volvo 940 1996 Sedan LPG (440.000km)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC