Radio en ondervakje verwijderen
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-12-2015 16:58 #1104775
door V700 register
Radio en ondervakje verwijderen is gemaakt door V700 register
Heren,
In mijn 960 zit een radio die ik erg graag wil verwisselen met de in de achterbak gevonden dubbeldin SC-800. Ik weet hoe je een echte Volvo-radio eruit haalt, maar hoe krijg ik zonder schade het opvulvakje en de JVC-radio uit het dashboard?
In mijn 960 zit een radio die ik erg graag wil verwisselen met de in de achterbak gevonden dubbeldin SC-800. Ik weet hoe je een echte Volvo-radio eruit haalt, maar hoe krijg ik zonder schade het opvulvakje en de JVC-radio uit het dashboard?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jurriaan Nijkerk
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-12-2015 17:15 #1424172
door Jurriaan Nijkerk
Beantwoord door Jurriaan Nijkerk in topic Radio verwijderen
Zo te zien zit er een universeelmontageslee in. Wanneer het goed is zitten er links en rechts in de radio twee kleine gaatjes. Daar druk je een u-vormig stuk staaldraad in met kleine haakjes aan het eind, eentje in de twee gaatjes links, eentje in de twee gaatjes rechts. Stevig indrukken, dan drukt het grendeltje open, daarna uittrekken terwijl de je de twee stalen gevallen naar buiten drukt. De radio komt dan naar buiten met het hele dradelarium er achteraan. Stekkertjes los, klaar is kees.
Heb je die twee demontage-ijzertjes niet (worden meegeleverd met het krijsijzer) dan even shoppen. Iemand anders heeft ze wel. Projectje voor de sleuteldag?
Heb je die twee demontage-ijzertjes niet (worden meegeleverd met het krijsijzer) dan even shoppen. Iemand anders heeft ze wel. Projectje voor de sleuteldag?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-12-2015 17:26 #1424173
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Sleuteldag dus
Dank voor je snelle antwoord.
Die twee hulpstukjes zitten er helaas niet bij:-( Dat wordt dan eind januari bij Nordicar! Ik ben erg bang voor het dradelarium (mooi woord!) dat er achter vandaan gaat komen. Er zitten aangepaste speakers in de deuren en er ligt een grote subwoofer met een eigen plus naar de accu voorin. Ik ben bang dat de vorige eigenaar zich flink heeft uitgeleefd op de draadboom in het dashboard.
Er komt een belabberd geluid uit als je de radio zachtjes aan hebt staan. Een housebeat daarentegen wil wel lekker dreunen, maar daar zijn we niet zo van....
Die twee hulpstukjes zitten er helaas niet bij:-( Dat wordt dan eind januari bij Nordicar! Ik ben erg bang voor het dradelarium (mooi woord!) dat er achter vandaan gaat komen. Er zitten aangepaste speakers in de deuren en er ligt een grote subwoofer met een eigen plus naar de accu voorin. Ik ben bang dat de vorige eigenaar zich flink heeft uitgeleefd op de draadboom in het dashboard.
Er komt een belabberd geluid uit als je de radio zachtjes aan hebt staan. Een housebeat daarentegen wil wel lekker dreunen, maar daar zijn we niet zo van....
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-12-2015 20:16 #1424179
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hoi..Jur
Ik heb wel van die trekijzers ,,en kom ook naar Nordicar misschien kan ik je helpen met je radio.
Ik deed vroeger nog wel eens een audioproject.kunnen we gelijk even kijken of alles goed gezekerd is.é.d .
Groet Marcel
de Groene draak
744 "91 aut.olivegreen.
Ik deed vroeger nog wel eens een audioproject.kunnen we gelijk even kijken of alles goed gezekerd is.é.d .
Groet Marcel
de Groene draak
744 "91 aut.olivegreen.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-12-2015 20:33 #1424182
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic sorry Jur.....
Het moest eigenlijk topicstarter Budo zijn...
Nou bij deze
Groet Marcel
Nou bij deze
Groet Marcel
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-12-2015 23:43 #1424192
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Top
Fijn Marcel dat je wil en kan helpen. Wat mij betreft wordt alles weer terug naar origineel gebouwd. Extra zekeringen zijn er wel, maar het mag er van mij allemaal uit!
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-12-2015 09:44 #1424197
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Als je in een oudere 960 een
Als je in een oudere 960 een dubbeldin wilt plaatsen, dan moet je waarschijnlijk ook een zaagje meebrengen: bij de eerste bouwjaren is de scheiding tussen de twee vakken niet uitklikbaar, zoals bij latere bouwjaren.
Ik zal even kijken of ik nog een later-bouwjaar radiovak heb liggen, dan breng ik dat mee naar Nordicar. En een fatsoenlijk soldeerstation voor het geval we bedrading moeten herstellen.
Ik zal even kijken of ik nog een later-bouwjaar radiovak heb liggen, dan breng ik dat mee naar Nordicar. En een fatsoenlijk soldeerstation voor het geval we bedrading moeten herstellen.
Moderators: Jerry Stam