Overzetten bekleding voorstoel 945

• Arnoud Has
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-12-2015 14:07 #1104772 door Arnoud Has
Overzetten bekleding voorstoel 945 is gemaakt door Arnoud Has
Goedemiddag,
Aangezien de bestuurdersstoel van mijn Volvo op diverse plekken begint door te hangen wil ik dit gaan aanpakken.
Nu twijfel ik alleen tussen een nieuw kussen (zowel bips als lende), of dat ik de bekleding over zet op een stoel die nog wel goed zit. Graag jullie ervaringen met tot het overzetten van de bekleding, is dit goed te doen en ziet het er ook goed uit? Mocht iemand nog een voorstoel hebben staan met verwarming dan hoor ik het in ieder geval graag.

Groet,
Arnoud

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-12-2015 15:25 #1424166 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Als je een andere stoel wilt
Als je een andere stoel wilt gebruiken, geef dan in ieder geval precies op welk type je zoekt: de kussens zijn een aantal keren van vorm veranderd, onder andere bij modeljaar 1993. Bekleding overzetten (geen ervaring mee) gaat ongetwijfeld alleen netjes op een stoel van hetzelfde type als je nu hebt.
Zelfde geldt uiteraard met aanschaf van nieuw schuim. Waarbij je dus even zorgvuldig moet kijken of je nog het originele interieur hebt, voordat de dealer het verkeerde schuim bestelt.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-12-2015 21:59 #1424187 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic alleen ervaring met leren bekleding over zetten
En dat ging vrij eenvoudig! Vanuit een handmatig verstelbaar 940 frame naar een elektrisch verstelbaar exemplaar. Enige dat ik verder heb hoeven doen is een extra uits[paring links op de bestuurdersstoel maken vanwege de lendesteun verstelling. ( ik gebruikte voor de bestuurdersstoel een passagiersstoel).

• Arnoud Has
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-12-2015 19:28 #1424212 door Arnoud Has
Beantwoord door Arnoud Has in topic De stoelen die erin zitten zijn van een 95-er
Hoi Willem,
Je hebt gelijk, had dat idd wat uitgebreider moeten doen. In ieder geval de stielen die erin zitten zijn van een 95-er. Weet je of deze hetzelfde zijn als een 98-er?

Hoi Tom, het gaat echt alleen om de bekleding dus dat zou alleen maar makkelijker moeten zijn denk ik. Ging het leer er ook weer netjes omheen?

Groet,
Arnoud

• Alexander Satter
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
  • LIFE FREE OR DIE
Meer
23-12-2015 01:10 #1424217 door Alexander Satter
Beantwoord door Alexander Satter in topic bijna alle stoelen slecht
Ik heb al diverse stoelen de bekleding overgezet.
Alle stoelen is de zitting versleten van de bestuurders stoel.
Aanrader is om een zitteng van een passagiers stoel te halen.
En deze plaatsen op de bestuurders stoel.
Verder profi schuimlijm kopen en het kapotte deel van de rugleuning lijmen.
Daar een nieuwe strookverstevingengs stof overheen.
Zelf verander ik ook altijd de hardheid van de zitting en rugleuning, maar dat is puur smaak.

Volvo 940 sedan 1991 330dkm
Volvo 940 estate 1998 604dkm
Volvo 940 estate 1998 426dkm
Volvo 780 coupe 1986 in restauratie
Volvo 780 coupe 1987 428dkm
Volvo V70XC 2001 146dmiles
Volvo C70 2006 226dkm

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-12-2015 21:21 #1424258 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic leren hoes..
Hoi Arnoud, yep. Dat ging vrij eenvoudig. Het schuimrubber is natuurlijk wat stroef. En wat even pielen is, is de haakjes aan de binnenkant van de rugleuning aan achterzijde, weer op z'n plaats krijgen en aanknijpen. Er zit binnen in soort van spaak die naar de leuningkant wordt getrokken door de knijpringen. Je kunt niet goed zien wat je doet.. thats all..geduld, bakkie koffie en het komt goed !

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC