elektrisch schuif kantel dak 960 (1)
- Bas Walhof
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-12-2015 19:42 #1104748
door Bas Walhof
elektrisch schuif kantel dak 960 (1) is gemaakt door Bas Walhof
in mijn 960 (modeljaar 1994) zit links en rechts (??) van de stuurkolom een schakelaar voor het schuif-kanteldak !
Waarom twee ? Wie weet dat want ik heb (nog) geen boekje.
Waarom twee ? Wie weet dat want ik heb (nog) geen boekje.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-12-2015 20:57 #1424006
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic schakelaar
Bas!
Rechts zit, bij mij, de schakelaar voor het dak maar direct links van de stuurkolom zou een schakelaar voor de elektrische antenne zitten? ( althans, bij mij.)
Rechts zit, bij mij, de schakelaar voor het dak maar direct links van de stuurkolom zou een schakelaar voor de elektrische antenne zitten? ( althans, bij mij.)
- Bas Walhof
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-12-2015 21:33 #1424009
door Bas Walhof
Beantwoord door Bas Walhof in topic .. hoi Tom, mmm zou kunnen maar ..
bij mij (helaas) geen elektrische antenne maar een vaste korte antenne achter midden op het dak. De 1e eigenaar heeft een autotelefoon gehad vandaar deze antenne, gok ik. Het zijn overigens 2 dezelfde schakelaars met identiek "schuifdak-symbool".
Overigens, met de rechtse schakelaar werkt het dak, de linker doet niets volgens mij. Zal nog een keer goed kijken.
Overigens, met de rechtse schakelaar werkt het dak, de linker doet niets volgens mij. Zal nog een keer goed kijken.
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-12-2015 06:21 #1424020
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Dan zal iemand die extra
Dan zal iemand die extra schakelaar wel leuker gevonden hebben dan een blindplaatje, of zelfs een leeg gat.
Zo had ik in mijn V90 een TRACS schakelaar: die deed ook niets (hoorde in een 850 thuis).
Zo had ik in mijn V90 een TRACS schakelaar: die deed ook niets (hoorde in een 850 thuis).
- Bas Walhof
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
25-12-2015 11:38 #1424262
door Bas Walhof
Beantwoord door Bas Walhof in topic ... dakje komt iets omhoog ......
.. als ik voor de auto sta dan zie ik dat het dakje links iets hoger ligt en minimaal boven het dak uitkomt. Rechts zit ie goed. Als ik op het kanteldak druk dan kan ie dus ook (iets) zakken. Tijdens het rijden komt ie uiteraard weer omhoog. Denk dat ik ook wel iets extra windgeruis daardoor hoor.
Iemand hier bekend mee om het dakje opnieuw af te stellen?
Om het dakje zit een zwarte rand, is geen rubber denk ik want hij lijkt veel vocht op te kunnen nemen. Is die ook nieuw te bestellen eventueel?
Iemand hier bekend mee om het dakje opnieuw af te stellen?
Om het dakje zit een zwarte rand, is geen rubber denk ik want hij lijkt veel vocht op te kunnen nemen. Is die ook nieuw te bestellen eventueel?
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-12-2015 15:42 #1424330
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Dat zou slecht nieuws kunnen
Dat zou slecht nieuws kunnen zijn: mijn 760 heeft dat ook, en daar is de oorzaak een breuk in de rechter dakgeleider. Dat kan je zien als je het in de kantelstand zet en van binnenuit kijkt.
Het electrisch schuifkanteldak bestaat uit zo'n 350 onderdelen, dus als dat uit elkaar moet, heb je wel even werk... Ik heb het nog niet aangedurfd, al staat er een dak voor onderdelen klaar.
Kijk om te beginnen hier even tussen de werkplaatshandboeken: dakje opnieuw afstellen is een eitje als je het originele werkplaatshandboek ernaast houdt. En misschien is dat het hele probleem.
Dakrubber is formeel niet nieuw leverbaar, maar die voor een 780 wel, heb ik begrepen. En die is hetzelfde.
Het electrisch schuifkanteldak bestaat uit zo'n 350 onderdelen, dus als dat uit elkaar moet, heb je wel even werk... Ik heb het nog niet aangedurfd, al staat er een dak voor onderdelen klaar.
Kijk om te beginnen hier even tussen de werkplaatshandboeken: dakje opnieuw afstellen is een eitje als je het originele werkplaatshandboek ernaast houdt. En misschien is dat het hele probleem.
Dakrubber is formeel niet nieuw leverbaar, maar die voor een 780 wel, heb ik begrepen. En die is hetzelfde.
- Bas Walhof
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
31-12-2015 13:18 #1424378
door Bas Walhof
Beantwoord door Bas Walhof in topic . heb even gekeken maar ..
heb even gekeken maar kan geen breuken ontdekken. Alles ziet er goed uit. Nergens roest of andere narigheid. Zal dus opnieuw af te stellen moeten zijn. Zal de werkplaatsboeken dus maar eens opzoeken. Bedankt Willem.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-01-2016 13:04 #1424682
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Wat misschien ook nog helpt,
Wat misschien ook nog helpt, is alle glijvlakken schoonmaken (remmenreiniger) en opnieuw smeren met (nu gaat iedereen gillen dat je dat NOOIT moet gebruiken) siliconenspray. Heeft bij mij in elk geval al vaker goede diensten bewezen, zowel bij schuifdaken als bij haperende electrische antennes.
Moderators: Jerry Stam