Pieperdepiep... wat komt er na de WD40? --> gevonden
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-11-2015 15:40 #1104675
door V700 register
Pieperdepiep... wat komt er na de WD40? --> gevonden is gemaakt door V700 register
UPDATE 7-1: met kettingspray van de Action is het nu al weken stil.
Deze spray lijkt een mix van WD40 en white grease. Een mooie tussenweg dus.
Al twee keer heb ik de kachelaanjager rechtsonder het dashboard vandaan geschroefd (740 Turbo 1990 met aircovoorbereiding).
De tweede keer ook met perslucht uitgeblazen en helemaal volgeblaft met WD40. Na een week wederom piep-piep-piep-enzovoorts.
Het gaat om het type aanjager dat uiterst rechtsonder met drie parkers vastzit, dus niet de schroefvariant. Dit type kan je niet uit elkaar halen.
't Is dus een beetje aanrommelen om de schoon/boel gesmeerd te krijgen. En WD40 helpt dus maar een week of twee.
Wat is de volgende stap na WD40, met de wetenschap dat je maar wat raak moet sprietsen in de hoop dat het lukt?
Of is er een list om de aanjager toch te demonteren? Ik heb een spuitbus white grease voor de schanieren, maar aarzel die hiervoor te gebruiken.
Groet!
Joost
Deze spray lijkt een mix van WD40 en white grease. Een mooie tussenweg dus.
Al twee keer heb ik de kachelaanjager rechtsonder het dashboard vandaan geschroefd (740 Turbo 1990 met aircovoorbereiding).
De tweede keer ook met perslucht uitgeblazen en helemaal volgeblaft met WD40. Na een week wederom piep-piep-piep-enzovoorts.
Het gaat om het type aanjager dat uiterst rechtsonder met drie parkers vastzit, dus niet de schroefvariant. Dit type kan je niet uit elkaar halen.
't Is dus een beetje aanrommelen om de schoon/boel gesmeerd te krijgen. En WD40 helpt dus maar een week of twee.
Wat is de volgende stap na WD40, met de wetenschap dat je maar wat raak moet sprietsen in de hoop dat het lukt?
Of is er een list om de aanjager toch te demonteren? Ik heb een spuitbus white grease voor de schanieren, maar aarzel die hiervoor te gebruiken.
Groet!
Joost
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-11-2015 15:46 #1423563
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic WD40
WD40 is mi "van alles niets", hoe kan iets nu zowel ontvetten als smeren zoals men op de bus beweert?
Mijn advies zou naaimachine-olie zijn, als je m gedemonteerd krijgt. Hoe dat demonteren zou moeten durf ik niet te zeggen.
Mijn advies zou naaimachine-olie zijn, als je m gedemonteerd krijgt. Hoe dat demonteren zou moeten durf ik niet te zeggen.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-11-2015 15:50 #1423564
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Geen white grease dat is te
Geen white grease dat is te dik en trekt vuil juist aan. WD40 helpt maar even want verdampt en is eigenlijk alleen maar bedoeld om iets los te weken. Beter is een paar drupjes rijwielolie en er dan een stukje duct tape overheen plakken zodat het niet wegloopt. Zuig ook met de stofzuiger de rand tussen ventilator en electromotor schoon, daar kan droog blad en gruis blijven hangen.
- Adrian Maarleveld
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-11-2015 17:00 #1423566
door Adrian Maarleveld
Beantwoord door Adrian Maarleveld in topic Demontage
Ha Joost,
De motor zit met twee schroefjes vast in het huis. Schroefjes eruit en je trekt de motor uit het huis. Draden eerst vrijmaken uit de stekker. Nu kun je bij het achterste lager. Het voorste lager zit nog verstopt onder de plastic rotor in het geval er een dichte rotor op zit. De rotor zit op de as geklemd. Ondersteun de rotor en sla met een drevel de as uit de rotor. Er is natuurlijk kans dat de rotor sneuvelt. Ik heb er nog een paar liggen voor de herkansing. Helemaal stil zal de blower niet worden. Pieperdepier gaat wel weg.
De motor zit met twee schroefjes vast in het huis. Schroefjes eruit en je trekt de motor uit het huis. Draden eerst vrijmaken uit de stekker. Nu kun je bij het achterste lager. Het voorste lager zit nog verstopt onder de plastic rotor in het geval er een dichte rotor op zit. De rotor zit op de as geklemd. Ondersteun de rotor en sla met een drevel de as uit de rotor. Er is natuurlijk kans dat de rotor sneuvelt. Ik heb er nog een paar liggen voor de herkansing. Helemaal stil zal de blower niet worden. Pieperdepier gaat wel weg.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-11-2015 17:36 #1423567
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Zoemmmmm
Dank maar weer allemaal.
@ Adrian: die zoem van de fan is juist rustgevend
Piepjes niet; komt overal bovenuit.
Joost
@ Adrian: die zoem van de fan is juist rustgevend
Piepjes niet; komt overal bovenuit.
Joost
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-11-2015 23:42 #1423572
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Vaseline
Hallo Volvisti
Je zou er een heel dun laagje vaseline op kunnen smeren. Zo dun dus dat het amper te zien is. Het smeert dan net genoeg, loopt niet weg en trekt ook amper vuil aan.
groetjes
Mathy
Je zou er een heel dun laagje vaseline op kunnen smeren. Zo dun dus dat het amper te zien is. Het smeert dan net genoeg, loopt niet weg en trekt ook amper vuil aan.
groetjes
Mathy
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-11-2015 16:10 #1423601
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic toch white grease....
Durf het nu bijna niet te zeggen maar in mijn onwetendheid heb ik mijn kachel motor volgespoten met white grease. Door het rietje hoefde ik de motor niet uit elkaar te halen. Beetje nerdy maar ik houd een onderhoudslogboekje bij. Het is nu 22 maanden geleden en de kachel motor draait nog steeds zonder piepen.
Wel eerst schoonmaken met perslucht of stofzuiger.
Rob
Wel eerst schoonmaken met perslucht of stofzuiger.
Rob
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-11-2015 17:08 #1423603
door V700 register
Probeer maar eens ....
Beantwoord door V700 register in topic GT 7 Smeermiddel
Probeer maar eens ....
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-11-2015 12:31 #1423632
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic gelukkig hebben we de foto's nog
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
01-12-2015 09:17 #1423652
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Foto's
Ja, dat komt me bekend voor. Heb 't zo al twee keer uit elkaar gehad.
Maar zo kom ik er niet mee weg, want WD40 erin plenzen blijkt niet voldoende.
Toch maar eens openmaken en smeren met rijwielolie of, als openmaken gedoe is, volblaffen met white grease.
Vervangen kan altijd nog. Als je iets drie keer open hebt gehad, regel je dat de vierde keer in een kwartier
)
Dank,
Joost
Maar zo kom ik er niet mee weg, want WD40 erin plenzen blijkt niet voldoende.
Toch maar eens openmaken en smeren met rijwielolie of, als openmaken gedoe is, volblaffen met white grease.
Vervangen kan altijd nog. Als je iets drie keer open hebt gehad, regel je dat de vierde keer in een kwartier
Dank,
Joost
Moderators: Jerry Stam