Raamschakelaars 760
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-10-2015 07:28 #1104557
door V700 register
Raamschakelaars 760 is gemaakt door V700 register
De / alle raamschakelaars van mijn 764 wil ik vervangen. Nuheb ik al een aantal oproepjes gedaan in het advertentie topic, maar tot vandaag eigenlijk niets kunnen vinden. Wil de schakelaars nu dus nieuw gaan kopen.
Ik weet dat je deze schakelaars allemaal los kunt vervangen, maar dat hier 2 types in zijn. Ik heb het oude type dus nodig want de auto is van '82 en in '83 op kenteken gekomen.
Weet iemand een site waar je deze schakelaars nieuw kunt bestellen ? Buitenlandse site is ook allemaal geen probleem, zolang het geen Zweedse is want ik ben die taal niet machtig.
Alvast bedankt voor de tips !
Ik weet dat je deze schakelaars allemaal los kunt vervangen, maar dat hier 2 types in zijn. Ik heb het oude type dus nodig want de auto is van '82 en in '83 op kenteken gekomen.
Weet iemand een site waar je deze schakelaars nieuw kunt bestellen ? Buitenlandse site is ook allemaal geen probleem, zolang het geen Zweedse is want ik ben die taal niet machtig.
Alvast bedankt voor de tips !
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-10-2015 09:57 #1422798
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic graag een foto van de schakelaars die je zoekt.
graag een foto van de schakelaars die je zoekt.
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
28-10-2015 00:34 #1422806
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Trucje?
Hallo Dirk
Volgens mij wijken de oude schakelaars niet heel erg veel af van de nieuwere. En bij de nieuwere ziet het er wel uit of de schakelaars er gemakkelijk uit kunnen, maar zonder de "houder" te beschadigen is het mij nog niet gelukt. Maar als jij een trucje weet, hoor ik dat graag. Want ik moet nog een paar schakelaars vervangen.
Heb je Volvo zelf al geprobeerd? Of via je dealer GCP/Ecris? (Via de dealer is in mijn ervaring goedkoper dan rechtstreeks)
Zweeds hoeft geen probleem te zijn. Veel Zweden spreken Engels en bij Google menen ze dat ze Zweeds spreken.
groetjes
Mathy
Volgens mij wijken de oude schakelaars niet heel erg veel af van de nieuwere. En bij de nieuwere ziet het er wel uit of de schakelaars er gemakkelijk uit kunnen, maar zonder de "houder" te beschadigen is het mij nog niet gelukt. Maar als jij een trucje weet, hoor ik dat graag. Want ik moet nog een paar schakelaars vervangen.
Heb je Volvo zelf al geprobeerd? Of via je dealer GCP/Ecris? (Via de dealer is in mijn ervaring goedkoper dan rechtstreeks)
Zweeds hoeft geen probleem te zijn. Veel Zweden spreken Engels en bij Google menen ze dat ze Zweeds spreken.
groetjes
Mathy
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
28-10-2015 04:58 #1422807
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik
weet dat er idd verschil in zit Mathy, daarom wil ik de schakelaars ook gewoon hier hebben liggen zodat ik alles in 1x kan vervangen en er niet (overdreven geegd) jaren mee bezig ben omdat de schakelaars net even anders zijn, etc.
Ik heb dus het oude / eerste type nodig, zover was ik al. Kan dit met behuizing voor de ramen rondom,is het ook helemaal prima natuurlijk. want dat werkt nog makkelijker om te vervangen.
Ik heb dus het oude / eerste type nodig, zover was ik al. Kan dit met behuizing voor de ramen rondom,is het ook helemaal prima natuurlijk. want dat werkt nog makkelijker om te vervangen.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
28-10-2015 05:00 #1422808
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Foto's
heb ik niet van de schakelaars want deze zitten nog in de auto...
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
28-10-2015 17:53 #1422824
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Hallo Dirk
Hallo Dirk
Let er overigens op, dat de schakelaars in de bestuurdersdeur een pin minder hebben dan de schakelaars in de andere deuren.
groetjes
Mathy
PS ik heb ooit een nieuw frame-pje (het ding dat aan de bovenkant om de schakelaars heen zit, waar al dan niet een opdruk op staat) los besteld bij de dealer. Dus zonder knoppen etc. Kostte toen iets van 18 euro meen ik.
Let er overigens op, dat de schakelaars in de bestuurdersdeur een pin minder hebben dan de schakelaars in de andere deuren.
groetjes
Mathy
PS ik heb ooit een nieuw frame-pje (het ding dat aan de bovenkant om de schakelaars heen zit, waar al dan niet een opdruk op staat) los besteld bij de dealer. Dus zonder knoppen etc. Kostte toen iets van 18 euro meen ik.
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
28-10-2015 18:09 #1422825
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Waarschijnlijk kan je, als je
Waarschijnlijk kan je, als je de stekkers van een recente neemt, ook de schakelaars van een recente auto nemen. Ik betwijfel of de schakelaars die ergens rond 1986 zijn uitgefaseerd nog nieuw op de plank liggen.
Maar welke schakelaars zoek je precies? Alleen een volledig bezet paneeltje voor het bestuurderspaneel, of ook de drie losse voor de andere portieren? Het eerste kan ik vanavond kijken, kon nog wel eens een vroeg type liggen.
Maar welke schakelaars zoek je precies? Alleen een volledig bezet paneeltje voor het bestuurderspaneel, of ook de drie losse voor de andere portieren? Het eerste kan ik vanavond kijken, kon nog wel eens een vroeg type liggen.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-10-2015 06:42 #1422840
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Zoek
idd het paneeltje compleet LV met 4 schakelaars en (spiegelknoppen zijn toch over te zetten neem ik aan ?) en de 3 andere raamschakelaars die in het RV, LA, RA portier zitten.
Ik meen, maar ben hier niet helemaal zeker in, dat het nieuwe type schakelaar niet pas qua fitting en dat je toch best wel wat moet aanpassen. Ik wil het graag origineel laten namelijk.
Ik meen, maar ben hier niet helemaal zeker in, dat het nieuwe type schakelaar niet pas qua fitting en dat je toch best wel wat moet aanpassen. Ik wil het graag origineel laten namelijk.
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-10-2015 14:01 #1422853
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Heb het paneeltje LV hier
Heb het paneeltje LV hier liggen, met vijf schakelaars en twee spiegelknoppen, en met de belettering van de eerste twee bouwjaren.
Was gelijk ook de enige schakelaar waarvan de positiepennen zwart plastic zijn, dus de knoppen RV en achter waren er niet meer.
Per PB even een prijs afspreken en hoe dit naar je toe komt?
Was gelijk ook de enige schakelaar waarvan de positiepennen zwart plastic zijn, dus de knoppen RV en achter waren er niet meer.
Per PB even een prijs afspreken en hoe dit naar je toe komt?
Moderators: Jerry Stam