Autoradio Database op onze site
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-05-2015 09:37 #1103900
door V700 register
Autoradio Database op onze site is gemaakt door V700 register
Ik was aan het zoeken welke radio ik in de kast had liggenen ik kwam op onze radio database terecht.
Maar die is helemaal in de war geraakt.. volvo700vereniging.nl/node/13851 zonde!
Overigens heb ik een CT-504 of CT-502 dat heb ik wel gevonden.
volvo700vereniging.nl/sites/default/public_files/Cx-50x.pdf
Nu nog een oplossing vinden om hem te plaatsen en aante sluiten, want dat pastte natuurlijk niet in de 780. en dan wil ik ook mijn iPod iPhone muziek er op.
En ik wil bij voorkeur liever geen moderne led-achtige radio er in, dat staat niet.
Maar die is helemaal in de war geraakt.. volvo700vereniging.nl/node/13851 zonde!
Overigens heb ik een CT-504 of CT-502 dat heb ik wel gevonden.
volvo700vereniging.nl/sites/default/public_files/Cx-50x.pdf
Nu nog een oplossing vinden om hem te plaatsen en aante sluiten, want dat pastte natuurlijk niet in de 780. en dan wil ik ook mijn iPod iPhone muziek er op.
En ik wil bij voorkeur liever geen moderne led-achtige radio er in, dat staat niet.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-05-2015 10:03 #1418805
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic CT-502
De CT-5xx radio's hebben al enige een afneembaar frontje, dat is wel een duidelijk verschil met de andere radio's in deze serie. CT-502 is cassette zonder wisselaar, CT-504 is cassette met wisselaar. Die wisselaar is de 10CD wisselaar die ook op de HU radio's gebruikt wordt, de 6CD wisselaar past vermoedelijk niet.
Voor een line-in zou je icm met de CT-504 een GROM interface kunnen gebruiken, die sluit je aan op de wisselaar ingang. Van GROM heb ik een hogere pet op dan van Yatour (goedkoper), en voordeel van GROM is dat je voor een andere auto/radio je een los auto/radio-specifiek kabeltje kan kopen en je interface dus ook vrij goedkoop weer in een andere auto/radio kunt gebruiken. Bij Yatour moet je dan een nieuwe Yatour kopen. Yatour en GROM zijn te koop bij Motrade ( www.motrade.nl ).
Ik heb de Android uitvoering, die je met een Android app kan bedienen. Die app is waardeloos, ik gebruik nu een line-in kabeltje op de headphone uitgang van mijn smartphone, icm de (gratis) Onkyo muziekspeler. Een goede/prettige speler die niet onderweg je doopceel licht, ook geen reclame.
Voor een line-in zou je icm met de CT-504 een GROM interface kunnen gebruiken, die sluit je aan op de wisselaar ingang. Van GROM heb ik een hogere pet op dan van Yatour (goedkoper), en voordeel van GROM is dat je voor een andere auto/radio je een los auto/radio-specifiek kabeltje kan kopen en je interface dus ook vrij goedkoop weer in een andere auto/radio kunt gebruiken. Bij Yatour moet je dan een nieuwe Yatour kopen. Yatour en GROM zijn te koop bij Motrade ( www.motrade.nl ).
Ik heb de Android uitvoering, die je met een Android app kan bedienen. Die app is waardeloos, ik gebruik nu een line-in kabeltje op de headphone uitgang van mijn smartphone, icm de (gratis) Onkyo muziekspeler. Een goede/prettige speler die niet onderweg je doopceel licht, ook geen reclame.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-05-2015 10:04 #1418806
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Owh ja
Owh ja, ik heb een tijdje een CT-503 gehad (CD frontloader zonder wisselaar). Die paste 1 op 1 in het radiopaneel voor Volvo enkeldin radio's in de 940. Zelfde paneel als de CT-906, CR-606, CR-906 etc. Ik vermoed dus dat je die CR-50x met de originele bevestigingsmaterialen wel in het radiovak krijgt.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-05-2015 10:13 #1418807
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Die
Die handleiding heb eens gescand geloof ik
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-05-2015 11:02 #1418809
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Rommeltje
Bij het migreren naar de nieuwe site zijn alle tabellen stukgegaan. Is door een moderator eenvoudig te repareren (@mods: pagina bewerken in html-editor en opslaan), dus als je er eentje tegenkomt even melden dan fiksen we het.
De radiodatabase ziet er al weer stukken beter uit nu. De ontbrekende plaatjes probeer ik te repareren als ik een keertje meer tijd heb.
De radiodatabase ziet er al weer stukken beter uit nu. De ontbrekende plaatjes probeer ik te repareren als ik een keertje meer tijd heb.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-05-2015 14:04 #1418813
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic super Pietje!
Ziet er weer een stuk beter uit inderdaad. alleen hij is niet te vinden.
Zeker om dat de naam niet consistent is.
Velgen <u>TABEL </u>vs radio <u>DATABASE</u>
En de plek is ook niet heel duidelijk.
Ik heb hem uiteindelijk met veel moeite gevonden via zoeken maar in het menu bovenin kon ik het nergens opduikelen.
Zeker om dat de naam niet consistent is.
Velgen <u>TABEL </u>vs radio <u>DATABASE</u>
En de plek is ook niet heel duidelijk.
Ik heb hem uiteindelijk met veel moeite gevonden via zoeken maar in het menu bovenin kon ik het nergens opduikelen.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-05-2015 14:18 #1418814
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic gepast
Die krijg ik wel gepast.
Ik hoop van harte dat het een 504 is, dan kan er een grom aan, dat zou mooi zijn.
ik vind zo'n cassette ding ook niet alles. Hoewel het wel goed schijnt te werken
Even kijken hoe de verloopstekker is, dan kan hij er zaterdag in.
Nu nog speakers, ik heb al begrepen dat de standaard 940 speakers anders zijn dus die gaan er niet in.
ik heb gelezen dat je speakers kan laten herstellen. misschien ga ik dat wel doen, anders een upgrade.
Ik hoop van harte dat het een 504 is, dan kan er een grom aan, dat zou mooi zijn.
ik vind zo'n cassette ding ook niet alles. Hoewel het wel goed schijnt te werken
Even kijken hoe de verloopstekker is, dan kan hij er zaterdag in.
Nu nog speakers, ik heb al begrepen dat de standaard 940 speakers anders zijn dus die gaan er niet in.
ik heb gelezen dat je speakers kan laten herstellen. misschien ga ik dat wel doen, anders een upgrade.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-05-2015 14:36 #1418816
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic DE CR708
Jeroen de CR708 is mooie radio voor in de 780.
Kan je equalizer en versterker op aansluiten.
Origineel heeft een 780 twee versterkers. ( een versterker voor en een in de kofferbak )
En er hoort een equalizer in.
Hier te koop.
www.vintagevolvoradio.com/webshop.php?vi...roduct=26&category=1
Kan je equalizer en versterker op aansluiten.
Origineel heeft een 780 twee versterkers. ( een versterker voor en een in de kofferbak )
En er hoort een equalizer in.
Hier te koop.
www.vintagevolvoradio.com/webshop.php?vi...roduct=26&category=1
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-05-2015 14:38 #1418817
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic En
En er kan ook nog een cd wisselaar op aangesloten worden.
Er zijn in de markt handige setjes te koop voor Iphone welke je op ingang cd wisselaar aan kan sluiten.
Er zijn in de markt handige setjes te koop voor Iphone welke je op ingang cd wisselaar aan kan sluiten.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-05-2015 19:25 #1418820
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Tja
De mensen die de docbase destijds opgezet hebben (voor mijn tijd) hebben zich (losjes) gebaseerd op de indeling in Vadis.
De radiodatabase vind je derhalve door het volgende spoor te volgen:
Start / Documentatie Centrum / Technische vraagbaak Volvo 700/900 (voor reparatie en onderhoud) / 3. Electrische installatie en instrumenten / Radiodatabase: overzicht van Volvo radio's, cassettespelers en cd-spelers.
Er zit wel enige logica in maar die zie ik zelf soms ook pas nadat ik iets gevonden heb...
Op de oude site hebben ze/we nog een tijdje geprobeerd met categoriën te werken waardoor je pagina's op verschillende manieren/plaatsen terug kon vinden, maar dat werkte (naar mijn mening) ook niet echt lekker en was lastig te onderhouden. Op de nieuwe site hebben we dat geloof ik ook niet meer.
De radiodatabase vind je derhalve door het volgende spoor te volgen:
Start / Documentatie Centrum / Technische vraagbaak Volvo 700/900 (voor reparatie en onderhoud) / 3. Electrische installatie en instrumenten / Radiodatabase: overzicht van Volvo radio's, cassettespelers en cd-spelers.
Er zit wel enige logica in maar die zie ik zelf soms ook pas nadat ik iets gevonden heb...
Op de oude site hebben ze/we nog een tijdje geprobeerd met categoriën te werken waardoor je pagina's op verschillende manieren/plaatsen terug kon vinden, maar dat werkte (naar mijn mening) ook niet echt lekker en was lastig te onderhouden. Op de nieuwe site hebben we dat geloof ik ook niet meer.
Moderators: Jerry Stam