Roest
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-05-2015 17:25 #1103745
door V700 register
Roest is gemaakt door V700 register
Aan de bovenzijde van het portier rechtsachter (960 estate 1995) roest de rail over een lengte van 75% waar het portier-rubber in geklemd zit. Komt dit iemand bekend voor? Wat is hier (nog) aan te doen?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-05-2015 19:05 #1418064
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic 1982
Hallo
is bekent bij mij.
Slurpje had er ook last van .Ik heb het helemaal laten doorroesten en daarna het portier vervangen.
Het is een raar probleem dat alleen die deur kent.
.
is bekent bij mij.
Slurpje had er ook last van .Ik heb het helemaal laten doorroesten en daarna het portier vervangen.
Het is een raar probleem dat alleen die deur kent.
.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-05-2015 08:53 #1418081
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hallo,
Hallo,
Heeft mijn 940 ook aan beide achterportieren. Ik heb me laten vertellen dat dit vaker voorkomt.
Wat ik gedaan heb:
* de rubbers zo ver als mogelijk losgehaald. Aan de voorzijde van de deur zit het rubber gelijmd. Dit heb ik laten zitten.
* vervolgens heb ik de (losse) roest zo ver als mogelijk weggeschraapt. Vanwege de vorm van de rail is het mij niet gelukt om alles kaal te maken.
* tenslotte heb ik de hele rail ruim ingespiten met ML en dit laten drogen. Daarna het rubber teruggeplaatst waardoor he van de ML bijna niets meer ziet.
Dit ga ik regelnatig herhalen om de levensduur van de deuren zoveel mogelijk te verlengen.
Het is een lapmiddel en beter dan niets.
Groet,
Martijn
Heeft mijn 940 ook aan beide achterportieren. Ik heb me laten vertellen dat dit vaker voorkomt.
Wat ik gedaan heb:
* de rubbers zo ver als mogelijk losgehaald. Aan de voorzijde van de deur zit het rubber gelijmd. Dit heb ik laten zitten.
* vervolgens heb ik de (losse) roest zo ver als mogelijk weggeschraapt. Vanwege de vorm van de rail is het mij niet gelukt om alles kaal te maken.
* tenslotte heb ik de hele rail ruim ingespiten met ML en dit laten drogen. Daarna het rubber teruggeplaatst waardoor he van de ML bijna niets meer ziet.
Dit ga ik regelnatig herhalen om de levensduur van de deuren zoveel mogelijk te verlengen.
Het is een lapmiddel en beter dan niets.
Groet,
Martijn
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-05-2015 17:42 #1418110
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Ook
Hallo Volvisti
Rechter achterdeur, boven het raam, daar zit ook bij mijn auto een flinke roestplek. Van buiten niet te zien, maar als je de rubber iets opzij schuift komt er een plek van een aantal centimeters te voorschijn, waar de roestwolf flink z'n slag heeft geslagen. Mijn auto is van modeljaar 1991. En gemaakt in Torslanda. Zou ze daar dan al die jaren iets ontgaan zijn?
groetjes
Mathy
Rechter achterdeur, boven het raam, daar zit ook bij mijn auto een flinke roestplek. Van buiten niet te zien, maar als je de rubber iets opzij schuift komt er een plek van een aantal centimeters te voorschijn, waar de roestwolf flink z'n slag heeft geslagen. Mijn auto is van modeljaar 1991. En gemaakt in Torslanda. Zou ze daar dan al die jaren iets ontgaan zijn?
groetjes
Mathy
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-05-2015 15:00 #1418139
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Mijn 94er 960 II heeft ook
Mijn 94er 960 II heeft ook een paar deuren met roest op die plek. Komt inderdaad vaker voor. Mijn auto heeft sowieso op meerdere plekken last gehad van roest, spatborden en binnenschermen + stukken wielkast heb ik allemaal moeten lassen.
De deuren heb ik behandeld met een roestoplosser (rustygo gel), rubbers gewoon laten zitten en met een oude tandenborstel erin geborsteld. Daarna gespoeld met water en met een klein kwastje ijzermenie opgedaan. Omdat de plekken nog uit het zicht zijn zie je er niks van en roest het niet verder (of minder iig). Regelmatig controleren en eventueel bijwerken kan natuurlijk geen kwaad.
De deuren heb ik behandeld met een roestoplosser (rustygo gel), rubbers gewoon laten zitten en met een oude tandenborstel erin geborsteld. Daarna gespoeld met water en met een klein kwastje ijzermenie opgedaan. Omdat de plekken nog uit het zicht zijn zie je er niks van en roest het niet verder (of minder iig). Regelmatig controleren en eventueel bijwerken kan natuurlijk geen kwaad.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-05-2015 15:23 #1418142
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Vakantieklusje
Dit wordt voor mij een vakantieklusje. Ik ga dit met wat poetswerk en het wegwerken/ bijspuiten van kleine schades uitbesteden aan de lokale autospuiter in Aïnsa, Spanje, waar we deze zomer weer vlakbij zitten. Het is een Renault garage. Vanwege showroom overschot heeft de eigenaar zijn verzameling (in zijn garage) gerestaureerde Renaults uit de jaren '60 en '70 allemaal tentoongesteld. Vorig jaar heeft hij bij mijn cabrio de motorkap, rechterportier, rechter achterscherm en achterbumper voor € 700,-- inclusief Spaanse BTW keurig gespoten en de rest van de auto keurig gepoetst. Was de auto maar 3 dagen kwijt en onze huisbaas stelde gratis zijn 4 x 4 beschikbaar.
- Lex Stax (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-05-2015 16:03 #1418146
door Lex Stax (GAST)
Beantwoord door Lex Stax (GAST) in topic Aïnsa: mooi gebied in de
Aïnsa: mooi gebied in de Pyreneeën. Meerdere keren geweest met de motor. Aardige mensen in Spanje.
Wel bijzonder om daar je auto te laten spuiten. Maar goed, als je er toch bent. De lak is daar natuurlijk wel lekker snel droog!!
Wel bijzonder om daar je auto te laten spuiten. Maar goed, als je er toch bent. De lak is daar natuurlijk wel lekker snel droog!!
Moderators: Jerry Stam