gordel verklikker
- René Minnebo (GAST)
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
12-03-2015 21:40 #1103463
door René Minnebo (GAST)
gordel verklikker is gemaakt door René Minnebo (GAST)
In onderstaande link wordt een gordel verklikker aangeboden. In mijn 245 zit origineel zo'n irritant zoemertje maar past wel bij een 82er. In de 940 estate zit niks ook geen vergeet je licht niet uit te zetten geluidje. Voor een auto van dit kaliber had ik beide wel verwacht dat dat er wel in zou zitten. Nu is mijn vraag mbt de gordel verklikker die wordt aangeboden, past dit in mijn 940 estate als gordel verklikker. Dat vergeet je licht niet komt wel een keer. Is mijn 940 uit 1997 voorbereid voor de gordel verklikker en waar komt dit ding te zitten.
volvo700vereniging.nl/content/chime-gordelverklikker
volvo700vereniging.nl/content/chime-gordelverklikker
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-03-2015 22:03 #1416630
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic PB
Stuur Noel even een PB en je krijgt uitgebreid antwoord.
- Lex Stax
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-03-2015 22:34 #1416631
door Lex Stax
Beantwoord door Lex Stax in topic Voor een 940 is een 'vergeet
Voor een 940 is een 'vergeet je licht niet uitzetten zoemertje' niet nodig. Het gaat vanzelf uit. Da's beter dan een zoemertje. Da's juist goed van Volvo.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-03-2015 23:14 #1416632
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Uit
Naar mijn weten gaan bij alle 7-9 het licht uit als je
Contact uit doet.
Contact uit doet.
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-03-2015 01:14 #1416634
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Knipperrelais
Hallo Admiral
Je knipperrelais zou ook moeten ratelen (met dubbele snelheid) als de gordel niet gebruikt wordt. Het blauwe relais controleert ook of je de verlichting uitgedaan hebt. Ze werden vooral aan de andere kant van de Atlantische oceaan standaard ingebouwd. Inbouwen achteraf kan, maar is niet plug and play. Zoek maar eens op "dingding' hier op het forum.
groetjes
Mathy
Je knipperrelais zou ook moeten ratelen (met dubbele snelheid) als de gordel niet gebruikt wordt. Het blauwe relais controleert ook of je de verlichting uitgedaan hebt. Ze werden vooral aan de andere kant van de Atlantische oceaan standaard ingebouwd. Inbouwen achteraf kan, maar is niet plug and play. Zoek maar eens op "dingding' hier op het forum.
groetjes
Mathy
- René Minnebo (GAST)
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
14-03-2015 17:03 #1416665
door René Minnebo (GAST)
Beantwoord door René Minnebo (GAST) in topic was
ff vergeten dat ik dit topic had gestart. Ik heb een zekering 25 in zitten dus bij mij gaan de lichten idd uit na uitzetten contact. Maar ik vindt dat subtiele pling geluid ook wel tof en idd aan de andere kant van de oceaan hebben ze dit zelfs in de 240 serie. Zal wel te maken hebben met de regels.
De 245 heeft een gordel verklikker (irritant zoemertje) in het dashboard met een roodlampje met een poppetje die een gordel om heeft en zelfs de achter passagiers worden gewaarschuwd dmv een zelfde lampje maar dan in de achterkant van het middenconsole bij de asbak. Dan praten we over 1982 moet ik er wel bij vermelden dat mijn 245 ook uit California komt.
Dus Mathy jij zegt dat als ik in mijn 940 rij zonder gordel dat mijn knipperlichtrelais met dubbele snelheid geluid gaat geven. Ga ik proberen.
Ik heb Noel gemaild maar krijg via de Hotmail een reply dat zijn mail adres niet klopt. Zal wel ff een PB sturen maar aangezien hij zijn email adres in de advertentie had gezet dacht ik dat hij juist geen PB wilde ontvangen, vandaar.
De 245 heeft een gordel verklikker (irritant zoemertje) in het dashboard met een roodlampje met een poppetje die een gordel om heeft en zelfs de achter passagiers worden gewaarschuwd dmv een zelfde lampje maar dan in de achterkant van het middenconsole bij de asbak. Dan praten we over 1982 moet ik er wel bij vermelden dat mijn 245 ook uit California komt.
Dus Mathy jij zegt dat als ik in mijn 940 rij zonder gordel dat mijn knipperlichtrelais met dubbele snelheid geluid gaat geven. Ga ik proberen.
Ik heb Noel gemaild maar krijg via de Hotmail een reply dat zijn mail adres niet klopt. Zal wel ff een PB sturen maar aangezien hij zijn email adres in de advertentie had gezet dacht ik dat hij juist geen PB wilde ontvangen, vandaar.
- Stijn Terstappen
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-08-2017 15:46 #1439595
door Stijn Terstappen
Beantwoord door Stijn Terstappen in topic Ik kreeg via via een usa
Ik kreeg via via een usa seatbelt warning relais aangeboden. Splinter nieuw. Dit relais geeft een ploing ploing ploing geluid ipv klik klik klik. Ook gaat deze automatisch uit na 8x. Is dit relais zonder enige problemen uit te wisselen of gaan er dan dingen niet meer werken? Dacht dat richtingaanwijzer ook over dit relais ging?
Hierbij een filmpje
www.google.nl/url?sa=t&source=web&cd=1&v...lNjvwkdzay3bg2Y7IZ1A
Zie foto
Hierbij een filmpje
www.google.nl/url?sa=t&source=web&cd=1&v...lNjvwkdzay3bg2Y7IZ1A
Zie foto
- Jerry Stam (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-08-2017 20:53 #1439596
door Jerry Stam (GAST)
Beantwoord door Jerry Stam (GAST) in topic Het korte
Het korte antwoord is: Nee.
Dit relais (gesteld dat het de 940 versie is en niet de 960 versie) hoort in een slot in je relaisbak waar nu nog in het geheel geen stekkers naar toe lopen.
Op het forum staat het ergens beschreven wat je moet doen om het te laten werken.
Dit relais (gesteld dat het de 940 versie is en niet de 960 versie) hoort in een slot in je relaisbak waar nu nog in het geheel geen stekkers naar toe lopen.
Op het forum staat het ergens beschreven wat je moet doen om het te laten werken.
- Stijn Terstappen
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-08-2017 20:57 #1439597
door Stijn Terstappen
Beantwoord door Stijn Terstappen in topic Hmm, hele zooi moet
Hmm, hele zooi moet opengemaakt worden dus?
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-08-2017 22:59 #1439599
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Even gezocht
Hallo Stijn
"Plug and play" is iets anders. Maar het zou te doen moeten zijn. Er moeten een aantal draden "verschoven" worden van het knipperrelais (dat je nog steeds nodig hebt voor je knipperlichten) naar wat ik vaak het ding-ding relais genoemd heb. En je moet een draad van het contactslot naar het nieuwe relais trekken. <a href="/node/33449" target="_blank">Hier</a> staat een en ander beschreven.
groetjes
Mathy
"Plug and play" is iets anders. Maar het zou te doen moeten zijn. Er moeten een aantal draden "verschoven" worden van het knipperrelais (dat je nog steeds nodig hebt voor je knipperlichten) naar wat ik vaak het ding-ding relais genoemd heb. En je moet een draad van het contactslot naar het nieuwe relais trekken. <a href="/node/33449" target="_blank">Hier</a> staat een en ander beschreven.
groetjes
Mathy
Moderators: Jerry Stam