Schuifdakdemontage 760 GLE Estate 1990
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-01-2015 17:50 #1103128
door V700 register
Schuifdakdemontage 760 GLE Estate 1990 is gemaakt door V700 register
Ik heb vandaag geprobeerd mijn schuifdak te demonteren omdat het ontzettend zwaar loopt. Daarbij gebruik ik het service handboek 'Groep 83 - zonnedak verwijderen/aanbrengen' maar daarmee ben ik niet ver gekomen. Het schuifdak in ventilatiestand gezet, dus de achterkant omhoog, aan de achterzijde de bekledingsveren losgemaakt met een haak, daarna de bekleding naar achteren getrokken om het aan de voorkant uit de haken te trekken - en toen kon ik niet verder. Volgens het handboek moet ik "de hemelbekleding van de auto zover omlaag trekken als nodig is om de zonnedakbekleding onder de afwateringsrand in het dak door te kunnen halen" en de volgende aktie zou dan moeten zijn "veerhouders loshaken uit het zonnedak, verwijder de bevestigingsschroeven van het zonnedak aan de zijkant". Bij die schroeven kan ik niet komen, want die #$%@^&*! bekleding krijg ik niet weg. Is het de bedoeling dat die bekleding als het ware naar achteren in de kast van het schuifdak wordt geschoven, of moet hij op een of andere manier naar buiten gehaald worden? Graag advies!
Jaap
Jaap
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Lex Stax (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-01-2015 19:33 #1415154
door Lex Stax (GAST)
Beantwoord door Lex Stax (GAST) in topic Lijkt me iets voor een
Lijkt me iets voor een sleuteldag. Kom gewoon eens kijken of men je kan helpen. Dan kan je altijd nog bekijken of je lid wilt worden.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
24-01-2015 18:01 #1415288
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic schuifdak
Beste Tuilenaar,
Om het schuifdak eruit te halen of er goed bij te kunnen moet je de hemel eruit halen.Wat U ook kunt proberen is het binnen gedeelte los te halen zoals U heeft beschreven en deze naar achter schuiven in de bak en daarna de 4 schroeven van de stalen buitenkant los te halen waardoor U deze kunt verwijderen uit het dak.Op deze manier kunt U het machanische gedeelte beter bekijken schoonmaken en smeren.Mocht U de slinger of de elektromotor verwijderen moet U wel oppassen dat de armen links en rechts niet verschuiven anders klopt de stand van het schuifdak niet meer en moet di eerst weer worden afgesteld.Als U klaar bent kan het stalen gedeelt weer worden gemonteerd en afgesteld en kan er geprobeerd worden of het heeft geholpen.Indien dit niet heeft geholpen dient U het geheel te domonteren door de hemel eruit te halen en daarna het komplete schuifdak.Dit is bij een station redelijk te doen(denk alleen om de hemel naast het schuifdak,daar breekt deze heel gemakkelijk)
Gr Dick
Om het schuifdak eruit te halen of er goed bij te kunnen moet je de hemel eruit halen.Wat U ook kunt proberen is het binnen gedeelte los te halen zoals U heeft beschreven en deze naar achter schuiven in de bak en daarna de 4 schroeven van de stalen buitenkant los te halen waardoor U deze kunt verwijderen uit het dak.Op deze manier kunt U het machanische gedeelte beter bekijken schoonmaken en smeren.Mocht U de slinger of de elektromotor verwijderen moet U wel oppassen dat de armen links en rechts niet verschuiven anders klopt de stand van het schuifdak niet meer en moet di eerst weer worden afgesteld.Als U klaar bent kan het stalen gedeelt weer worden gemonteerd en afgesteld en kan er geprobeerd worden of het heeft geholpen.Indien dit niet heeft geholpen dient U het geheel te domonteren door de hemel eruit te halen en daarna het komplete schuifdak.Dit is bij een station redelijk te doen(denk alleen om de hemel naast het schuifdak,daar breekt deze heel gemakkelijk)
Gr Dick
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
25-01-2015 14:12 #1415315
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Schuifdak
Dick, bedankt voor je reactie, maar laat ik nou net mijn hemel helemaal vernieuwd, dwz opnieuw bekleed, hebben. Dat was een hele klus in m'n eentje en ik voel niet veel voor een herhalingsoefening. Ik wil het stalen dak eruit hebben om de randen te kunnen ontroesten, een nieuwe afdichting aan te brengen en uit te vinden waarom het bewegen van het dak zo zwaar gaat; de bekleding van het schuifdak zelf is nog goed, alleen heeft de lijm van de omgeslagen randen hier en daar losgelaten. Gelukkig heb ik nog voldoende spuitlijm in een potje over om dat in orde te maken. Maar als ik je goed begrijp is het een kwestie van dak in ventilatiestand, veren loshaken, dak weer sluiten en dan het binnendeel naar achteren schuiven zodat ik bij de schroeven aan de zijkant en de voorkant kan komen. Ik ga het proberen zodra ik ergens binnen kan staan, want sleutelen bij +2 graden vind ik niet leuk. Heb overigens nog een probleem met de binnenverlichting, maar daar stuur ik een apart bericht over.
Groeten,
Jaap
Groeten,
Jaap
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-01-2015 21:20 #1415382
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic schuifdak
Volgens mij hoef je het dak niet te perse te sluiten om het binnendeel naar achter te schuiven,als je de achterzijde heb los gehaakt ligt deze al vlak en kun je hem naar achter trekken(klikt aan de voorzijde los).
Gr Dick
Gr Dick
Moderators: Jerry Stam