Executive: Kofferbakontgrendelingsknopje werkt niet meer mee
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-11-2014 17:16 #1102571
door V700 register
Executive: Kofferbakontgrendelingsknopje werkt niet meer mee is gemaakt door V700 register
Besten,
Nadat de executive ongeveer een maand zonder stroom heeft gestaan, heb ik 'm vandaag weer opgestart. Alles doet 't nog zoals het moet, op één ding na. Het knopje waarmee de kofferbak ontgrendeld wordt - jaja - die heeft de geest gegeven. Als ik de kofferbak met de sleutel open, dan hoor ik nog wel het vertrouwde ontgrendelings geluidje. De zekering is ook in orde, en zonder zekering hoor ik het elektrische ontgrendelings geluid niet meer. Nadere inspectie leerde dat het lampje in het ontgrendelingsknopje ook stuk is. Een nieuw lampje er in deed precies wat ik verwachtte: het lampje ging aan, maar het knopje ontgrendelt de kofferbak nog niet.
Even ter info: ik heb de auto niet gestart met kabels, maar de accu opgeladen, en daarna weer in de auto gezet.
Nu de vraag: heeft iemand een idee waar ik dit probleem moet zoeken, en vooral hoe ik dit op kan lossen? Of is er misschien een executive eigenaar van wie ik het knopje even mag lenen om te kijken of het daar in zit?
Nadat de executive ongeveer een maand zonder stroom heeft gestaan, heb ik 'm vandaag weer opgestart. Alles doet 't nog zoals het moet, op één ding na. Het knopje waarmee de kofferbak ontgrendeld wordt - jaja - die heeft de geest gegeven. Als ik de kofferbak met de sleutel open, dan hoor ik nog wel het vertrouwde ontgrendelings geluidje. De zekering is ook in orde, en zonder zekering hoor ik het elektrische ontgrendelings geluid niet meer. Nadere inspectie leerde dat het lampje in het ontgrendelingsknopje ook stuk is. Een nieuw lampje er in deed precies wat ik verwachtte: het lampje ging aan, maar het knopje ontgrendelt de kofferbak nog niet.
Even ter info: ik heb de auto niet gestart met kabels, maar de accu opgeladen, en daarna weer in de auto gezet.
Nu de vraag: heeft iemand een idee waar ik dit probleem moet zoeken, en vooral hoe ik dit op kan lossen? Of is er misschien een executive eigenaar van wie ik het knopje even mag lenen om te kijken of het daar in zit?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-11-2014 03:17 #1412937
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Doorverbinden?
Hallo Michael
Kun je de schakelaar/knop er niet even uithalen en doorverbinden? Als je van iemand een knop leent, zal jouw knop er waarschijnlijk ook uit moeten, dus...
groetjes
Mathy
Kun je de schakelaar/knop er niet even uithalen en doorverbinden? Als je van iemand een knop leent, zal jouw knop er waarschijnlijk ook uit moeten, dus...
groetjes
Mathy
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-11-2014 13:03 #1412947
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ja maar...
Ik ben niet zo'n held met electronica. Er zitten vier draden aan, en ik weet niet welke ik dan met welke moet doorverbinden...
- Piet van der Plas
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-11-2014 15:45 #1412951
door Piet van der Plas
Beantwoord door Piet van der Plas in topic Schakelaar
2 draden zijn voor de schakelaar zelf, de andere twee voor de verlichting van de schakelaar.
Pootjes 3 en 5 zijn de twee massaverbindingen, zitten zwarte draden aan die lopen naar hetzelfde aardpunt.
Pootje 4 heeft een rood-witte draad die loopt naar het relais. Als je deze draad aan aarde legt dan moet het relais bekrachtigd worden en de kofferbak opengaan.
Als de schakelaar aan staat moet pootje 4 met pootje 3 doorverbonden zijn.
Piet
Pootjes 3 en 5 zijn de twee massaverbindingen, zitten zwarte draden aan die lopen naar hetzelfde aardpunt.
Pootje 4 heeft een rood-witte draad die loopt naar het relais. Als je deze draad aan aarde legt dan moet het relais bekrachtigd worden en de kofferbak opengaan.
Als de schakelaar aan staat moet pootje 4 met pootje 3 doorverbonden zijn.
Piet
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-12-2014 08:02 #1413474
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Raar
Ok, het probleem is opgelost. Het viel me ook op dat het alarm het - voor mijn gevoel althans - sinds hetzelfde moment niet meer deed. De CV reageerde nog wel op de AB, maar als ik de kofferbak open deed, ging het alarm niet meer af. Vandeweek zat ik onder het rijden wat aan één van de sensors van het alarm bij het voorraam te pielen, en drukte op iets wat op een knopje leek. Gisteren pakte ik even iets uit de kofferbak zonder de rest van de auto open te doen. Alarm! Helder als ik ben probeerde ik het ontgrendelingsknopje weer, en jawel, het deed weer wat het moet doen. Raar.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-12-2014 12:14 #1413488
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Foto?
Hoi Michael,
Hebbie daar een omschrijving en/of foto van? Ben benieuwd waar en wat voor knopje dat is...Michael Oud schreef : ...Vandeweek zat ik onder het rijden wat aan één van de sensors van het alarm bij het voorraam te pielen, en drukte op iets wat op een knopje leek...
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-12-2014 17:06 #1413506
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Yes
Ja hoor, ik wil daar best een foto van maken, maar 't is wel een niet-Volvo alarm hoor.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-12-2014 23:15 #1413517
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Niet-Volvo?
Moderators: Jerry Stam