Stoelverwarming werkt niet

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-11-2014 18:57 #1102516 door V700 register
Stoelverwarming werkt niet is gemaakt door V700 register
De stoelverwarming van mijn bestuurdersstoel werkt niet. Die van de bijrijder werkt wel, als ik die aanzet hoor ik ook duidelijk een relais klikken en gaat netjes het lampje in de schakelaar branden én de stoel word warm. Bij de bestuurdersstoel hoor ik geen relais en gaat ook het lampje in de schakelaar niet branden en de stoel blijft koud.
Wat is de beste manier om te testen waar het probleem zit?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-11-2014 19:14 #1412576 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Klinkt als defecte
Klinkt als defecte schakelaar.
Bij mij gaat het lampje af en toe ook niet aan, en warmt ook niet dan.
Paar keer knop bewegen helpt dan :)

Maar, meten is weten.

Staat er spanning op het knopje of niet, dan verder meten. Komt er spanning op de stekker van de sfoel?

Is het matje nog heel?

Heb je leer of stoffen stoelen?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-11-2014 19:21 #1412577 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Schakelaar
Ik zal de oude multimeter weer eens tevoorschijn halen en de schakelaar doormeten Arjan. Er is sowieso gerommelt door een vorige eigenaar. De draden zijn gesoldeert aan de schakelaar en ik weet nagenoeg zeker dat dat niet origineel Volvo is!
Het is overigens een stoel met leren bekleding.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-11-2014 20:03 #1412581 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Als je op de schakelaar
Als je op de schakelaar gewoon meet of er 12 volt in gaat en dan ook weer uit komt ben je al op weg. Min pak je op het chassis. Als test even wel op de werkende houden ter vergelijk.

Als het relais stuk is, wordt het lastiger. Voor leer worden ze zeldzaam.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-11-2014 11:30 #1412599 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Leer of stof?
De best.stoel wordt alleen warm als het in de auto 14 graden of lager is.
Ik dacht dan m,n relas ook stuk was. maar toen ik het relais in de koelkast had gedaan en deze er na een half uur weer uit haalde deed hij het .
Ik moet hem nog weer onder de stoel hangen een aansluiten maar volgens mij deed hij het bij niet omdat het buiten te warm was en ik te ongeduldig

• Ruud Reniers
  • Elite lid
  • Elite lid
Meer
16-11-2014 11:45 #1412601 door Ruud Reniers
Beantwoord door Ruud Reniers in topic De bijrijder mag wel een
De bijrijder mag wel een warm zitvlak krijgen in de zomer of werkt het relais daar hetzelfde?

Gammal karlek rostar inte.... ik hou nog zoveel van mijn Amazon, maar O2 vind ze toch lekkerder, om over de gulzigheid van mijn 145E maar te zwijgen.
Fluidfilm!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-11-2014 19:19 #1412614 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Al minimaal 3 jaar kapot
De bestuurders stoelverwarming werkt al niet zolang ik de auto heb en is dus al zeker 3½ jaar kapot. Ooit heeft de Volvo dealer er naar gekeken en me verteld dat het matje kapot is. Ergens heb ik m'n twijfels daarover, vandaar dat ik nu maar eens zelf op onderzoek uitga. Ik denk namelijk dat als het matje kapot is het lampje in de schakelaar het zou moeten doen en ook zou ik dan merken dat het relais aanschakelt.
De bijrijder stoel schakelt inderdaad pas bij 14 graden in en die verwarmd de zaak zoals het hoort

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-11-2014 21:11 #1412623 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Gesoldeerd

petersimoons schreef : Er is sowieso gerommelt door een vorige eigenaar. De draden zijn gesoldeert aan de schakelaar en ik weet nagenoeg zeker dat dat niet origineel Volvo is!

Ik heb hier twee schakelaars liggen, waar de draden ook aan gesoldeerd zijn. Na 10cm zit er dan een stekker die op de bedrading van de auto past. Openliggende solderingen ziet er niet heel sjiek uit, maar het is natuurlijk wel afgeschermd. Het zou dus zomaar kunnen dat het wel origineel is.Indien gewenst kan ik wel een fotootje plaatsen? Links en rechts hebben overigens wel een andere stekker, te zien aan de kleur van het plastic.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-11-2014 21:45 #1412632 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Interessant
Interessant Henk, eerlijk gezegd heb ik niet gelet op stekkers na zo'n 10 cm. Binnenkort gaat het toch weer open om door te meten en de lampjes van de knoppen en automaat verlichting te vervangen. Dan zal ik ook eens goed naar die stekkers kijken.

Moderators: Jerry Stam