Stoelverwarming van mijn 945 doet het helaas niet.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-10-2014 14:40 #1102336
door V700 register
Stoelverwarming van mijn 945 doet het helaas niet. is gemaakt door V700 register
De kop zegt het al, geen stoelverwarming in mijn 945 van 1996. Nu heb ik op de zoekfunctie al het 1 en ander gevonden waar ik mee aan de slag kan maar vraag me toch nog wat af.
De lampjes in de schakelaars branden wel als ik ze aanzet, krijgt de verwarming dan wel stroom? En waar kan ik het beste beginnen met zoeken.
In het donker kan ik de schakelaar niet zien want ze zijn niet verlicht of hoort er een lampje onder te zitten?
De lampjes in de schakelaars branden wel als ik ze aanzet, krijgt de verwarming dan wel stroom? En waar kan ik het beste beginnen met zoeken.
In het donker kan ik de schakelaar niet zien want ze zijn niet verlicht of hoort er een lampje onder te zitten?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-10-2014 15:45 #1411669
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Er
Er hoort één lampje onder te zitten. Het middenvak dus even loshalen. Soms zit er een thermostaat functie in en gaat de CC niet aan als het in de auto te werm is. Als het oranje lampje brandt doet de zekering het nog, en de schakelaar ook. Kan nog zijn dat het relais stuk is (bij lederen bekleding) en/of een matje kortsluiting heeft. Maar dat laatste lijkt me niet, dan gaat de zekering er ook wel uit.
- Lex Stax (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-10-2014 15:47 #1411671
door Lex Stax (GAST)
Beantwoord door Lex Stax (GAST) in topic Bij mijn 945 1995 type 1996,
Bij mijn 945 1995 type 1996, doet de stoelverwarmjng het met deze temperaturen nog niet. Als het buiten kouder wordt wel. Thermostaat dus. Gewoon geduld.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-10-2014 16:20 #1411677
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ok, bedankt. Ze heeft
Ok, bedankt. Ze heeft inderdaad lederen bekleding en zekering 23 is nog heel, dat dacht ik ook wel omdat het lampje in de schakelaar het doet. Zit er een thermostaat onder de stoel?? Valt vast niks aan te stellen denk ik.
Ik heb eeb 480 gehad met lederen bekleding en daar deed ze het wel hoor bij deze temperaturen, heerlijk.
Er hoort dus een lampje te branden onder de schakelaars als de autoverlichting aan is, zullen we eens snel herstellen dan!
Ik heb eeb 480 gehad met lederen bekleding en daar deed ze het wel hoor bij deze temperaturen, heerlijk.
Er hoort dus een lampje te branden onder de schakelaars als de autoverlichting aan is, zullen we eens snel herstellen dan!
- Lex Stax (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-10-2014 16:35 #1411679
door Lex Stax (GAST)
Beantwoord door Lex Stax (GAST) in topic Om het lampje te herstellen
Om het lampje te herstellen moet je de zwarte plaat om de handrem en automaat/pook demonteren. Het lampje stuurt het licht in een soort buisje dat het licht weer naar de schakelaars stuurt. De twee schakelaars eruit wurmen heeft dus geen zin.
Met een beetje geduld en handigheid is het een klusje dat goed te doen ik. Zelfs ik kon dit! (Als gediplomeerd niet-sleutelaar
Met een beetje geduld en handigheid is het een klusje dat goed te doen ik. Zelfs ik kon dit! (Als gediplomeerd niet-sleutelaar
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-10-2014 17:05 #1411680
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic stoelverwarming
Ik had het zelfde probleem, schakelaar eruit gehaald, doorgemeten en geen verbinding. Toen heb ik de schakelaar
voorzichtig opengemaakt en de contacten en het metalen rolletje wat heen en weer gaat gereinigd, gemonteerd en het werkte weer.
Het is wat gepriegel, maar het is te doen. Succes,
Groet Harry.
voorzichtig opengemaakt en de contacten en het metalen rolletje wat heen en weer gaat gereinigd, gemonteerd en het werkte weer.
Het is wat gepriegel, maar het is te doen. Succes,
Groet Harry.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-10-2014 17:13 #1411681
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik heb mijn weigerende
Ik heb mijn weigerende stoelverwarming van de week ook gemaakt.
Het relais bleek niet te werken, geen klik te voelen bij aan uitzetten schakelaar. Stekker losgetrokken van het relais en het pootje van de dikke rode draad was geheel weggesmolten. Ook de stekker zwaar beschadigd.
Dus stekker van een oude stoel afgeknipt, op mijn stoel gezet en ander relais gemonteerd. En het werkt weer.
Het relais bleek niet te werken, geen klik te voelen bij aan uitzetten schakelaar. Stekker losgetrokken van het relais en het pootje van de dikke rode draad was geheel weggesmolten. Ook de stekker zwaar beschadigd.
Dus stekker van een oude stoel afgeknipt, op mijn stoel gezet en ander relais gemonteerd. En het werkt weer.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-10-2014 18:35 #1411684
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dat lampje gaat dan wel
Dat lampje gaat dan wel lukken maar waar zit dat relais??
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-10-2014 18:49 #1411686
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Onder de stoel
Het relais zit onder de zitting van de stoel.Met 2 "beugeltjes" zitten ze tussen het metalen frame geklemt.
Even met een spiegel onder de stoel kiek,n.
Suc ( V ) 6
Even met een spiegel onder de stoel kiek,n.
Suc ( V ) 6
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-10-2014 18:54 #1411689
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Binnenkort eens op de
Binnenkort eens op de knietjes dan, wel vreemd dat ze het allebei niet doen trouwens.
Bij Nordicar had ik de 2 dahboard lampjes links naast het stuur al vervangen en prompt op de terugweg stopt het lampje rechts naast het stuur er mee en die krengen kosten gewoon 7 pleurie 20.
Bij Nordicar had ik de 2 dahboard lampjes links naast het stuur al vervangen en prompt op de terugweg stopt het lampje rechts naast het stuur er mee en die krengen kosten gewoon 7 pleurie 20.
Moderators: Jerry Stam