Hoe kom ik bij de snelheidsmeter/benzinemeter en handje hulp bij opereren schuifdak van 760GLE Estate uit 1989
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-10-2014 23:49 #1102273
door V700 register
Hoe kom ik bij de snelheidsmeter/benzinemeter en handje hulp bij opereren schuifdak van 760GLE Estate uit 1989 is gemaakt door V700 register
Na een hele avond prutsen hierbij mijn noodkreet: hoe krijg ik het blok met benzinemeter/snelheidsmeter/thermometer uit mijn 760GLE van 1989? Ik heb in de kap van de instrumenten twee verdekt opgestelde schroeven gevonden, en aan de linkerkant achter het ventilatierooster nog een schroef, maar het zaakje zit kennelijk ergens anders ook nog vast. Mijn vraag aan jullie: waar dan?
Tweede probleem: schuifdak. Blijkt jaren te hebben vastgezeten tot bevrijdingsdag, vandaag. Motor is kapot,maar dak gaat hen en weer en op en neer via boortol met svroevendraaierbit. Hoe kom ik aan een andere motor? Sloop? Verder zoek ik óf een beschrijving van zo'n dak, óf een bezoekje van een vrijwilliger aan mijn werkplaats in Tuil om me te laten zien hoe ik het dak het beste geheel kan demonteren en later monteren. Wederom: bij voorbaat dank!
Jaap
Tweede probleem: schuifdak. Blijkt jaren te hebben vastgezeten tot bevrijdingsdag, vandaag. Motor is kapot,maar dak gaat hen en weer en op en neer via boortol met svroevendraaierbit. Hoe kom ik aan een andere motor? Sloop? Verder zoek ik óf een beschrijving van zo'n dak, óf een bezoekje van een vrijwilliger aan mijn werkplaats in Tuil om me te laten zien hoe ik het dak het beste geheel kan demonteren en later monteren. Wederom: bij voorbaat dank!
Jaap
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Lex Stax (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-10-2014 08:17 #1411372
door Lex Stax (GAST)
Beantwoord door Lex Stax (GAST) in topic Lid worden en naar een
Lid worden en naar een sleuteldag komen!
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-10-2014 08:43 #1411375
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Werkplaatshandboeken
De werkplaats handboeken geven goede informatie voor deze klussen.
Lid worden heeft als voordeel dat je voor een paar tientjes per jaar veel technische info beschikbaar krijgt via het ledendeel van de website.
Groeten
Lieme Huib
Lid worden heeft als voordeel dat je voor een paar tientjes per jaar veel technische info beschikbaar krijgt via het ledendeel van de website.
Groeten
Lieme Huib
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
20-10-2014 10:47 #1411422
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Motor
Het adres dat ik je al eens genoemd heb per mail/PB heeft vast wel een werkende schuifdakmotor, en desnoods kan je 'm ook ombouwen naar een handslinger: daarvoor heb ik zelf waarschijnlijk genoeg spullen liggen. Er was ooit een volvo ombouwset van hand naar electrisch, dus andersom moet ook eenvoudig zijn.
Verder: natuurlijk kan je het beste lid worden en naar sleuteldagen komen: nergens leer je sneller via tips hoe een en ander in elkaar zit!
Verder: natuurlijk kan je het beste lid worden en naar sleuteldagen komen: nergens leer je sneller via tips hoe een en ander in elkaar zit!
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-10-2014 12:05 #1411456
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Zoekfunctie
Hallo Jaap,
Oei, laat je niet wegjagen door als (nog) geen-lid vragen te stellen hoor! Volgens mij wordt in alle drie de reacties hierboven stevig aangeraden lid te worden maar zelfs als je geen lid bent, kun je hier prima info vinden. En geven natuurlijk! Doe ik inmiddels al zo'n negen jaar, en bevalt prima.
In dit geval heb ik even niets heel nuttigs te melden, behalve dat de zoekfunctie hier heel goed werkt, dus als je linksboven bijvoorbeeld 'tellerbak' of 'klokkenwinkel' intoetst, vind je waarschijnlijk wel ergens de info die je nodig hebt.
En niet vergeten lid te worden!
Oei, laat je niet wegjagen door als (nog) geen-lid vragen te stellen hoor! Volgens mij wordt in alle drie de reacties hierboven stevig aangeraden lid te worden maar zelfs als je geen lid bent, kun je hier prima info vinden. En geven natuurlijk! Doe ik inmiddels al zo'n negen jaar, en bevalt prima.
In dit geval heb ik even niets heel nuttigs te melden, behalve dat de zoekfunctie hier heel goed werkt, dus als je linksboven bijvoorbeeld 'tellerbak' of 'klokkenwinkel' intoetst, vind je waarschijnlijk wel ergens de info die je nodig hebt.
En niet vergeten lid te worden!
Moderators: Jerry Stam