Vraag geluidsisolatie 965

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-10-2014 17:44 #1102269 door V700 register
Vraag geluidsisolatie 965 is gemaakt door V700 register
Best estate rijders
Jaren geleden ben ik overgestapt van sedan naar estate. Voordeel: ruimte. Nadeel: bandenlawaai vanuit de laadruimte.
Heeft iemand onder ons mss dit euvel weten te tarten? Dus hoe krijg je het geruis van achter uit de laadruimte weg? Ik rij een 965-II. Ik heb al in de opbergvakken ruim steenwol aangebracht. De achterklep is af fabriek voorzien van isolatiemateriaal, dreunplaten en soort van isolatie. In de laadruimte heb ik drie dikke wollen dekens liggen maar toch komt de meeste herrie van achter.
Iemand?..
Robert

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Lex Stax (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-10-2014 19:22 #1411351 door Lex Stax (GAST)
Beantwoord door Lex Stax (GAST) in topic Steenwol zal absoluut niet
Steenwol zal absoluut niet helpen en dekens ook niet. Dat weegt niets. Die dreunmatten zijn vrij zwaar. Je zult vrij zwaar materiaal moeten hebben om dat geruis te verminderen. Denk aan tapijttegels of zoiets. Een rolhoes helpt ook (een beetje).
Een beter alternatief is een subwoofer onder je stoel leggen en de radio wat harder zetten. Zie het gewoon als een eigenschap van je auto. Het geruis in mijn 940 stoort me niet. Subwoofer moet hier nog in komen.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-10-2014 20:11 #1411354 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Banden
Michelin banden (energy saver) zijn heel stil. Maar ja met de winter op komst, is het beter te wachten tot het voorjaar.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-10-2014 20:26 #1411356 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic goodyear
Ik had Michelins Primacy (de energy saver heb ik geen ervaring mee) en nu Goodyears; scheelt een slok op een borrel qua lawaai (tenzij dat altijd zo is van oude naar nieuwe banden).
Verder heb ik een harde hoedenplank (nog wel te vinden zo nu en dan op ebay duitsland). Scheelt ook iets (en dat weet ik omdat ik hem ook wel eens vergeet).

Welke velgen heb je?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-10-2014 20:29 #1411357 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic laadruimte afdekking
Hoi Robert,

Zo'n rolzeil helpt al een hoop en ik heb in de reserve wielbak en op de wielkasten zelfklevende anti dreun platen geplaatst.

Groet

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-10-2014 20:52 #1411358 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Velgen
 <div style="color: #000000; font-family: Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif; font-size: 10px; background-image: initial; background-attachment: initial; background-origin: initial; background-clip: initial; background-color: #ffffff; margin: 8px;">Op moment stalen velgen  Lekker zwart dus.
Ik heb idd gelezen dat Goodyear meest stille banden heeft. De Goodyear Vector 4 Seasons zijn meest stil. Ik ga die de volgende keer proberen, scheelt 3dB met wat ik nu heb zag ik.
En Lex, "je moet er mee leven"... Tja, dat doe ik al jaren maar misschien kan het geluid worden teruggebracht. Het stoort mij wel een beetje. Het geruis achter overstemd de rest. Daar zit bij mijn auto de zwakste schakel kwa herrie. Da's toch zonde van zo'n auto denk ik dan.
En kwa massa dat je zei: dat weet ik nog niet zo net. Geruis zijn vooral hoge frequenties. Om lage frequenties te dempen heb je idd massa nodig. Hoge frequenties niet.
@ Martijn: mss moet ik es een nette harde plank/rolhoes maken om het lawaai weg te houden. Dat zal denk ik de beste oplossing zijn.
Groet,
Robert</div>

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-10-2014 21:58 #1411362 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Bij mij helpt het zeil ook
Bij mij helpt het zeil ook echt wel, en ik heb een prettig gebrom van mijn einddemper en dat vergoed ook veel.

• Chris Boessenkool
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-10-2014 22:26 #1411366 door Chris Boessenkool
Beantwoord door Chris Boessenkool in topic Silent Coat
Kijk even naar de productlijn van Silent Coat, werkt erg goed. Heb ik mijn auto ook een behoorlijk stuk stiller mee gekregen. Elk product dempt een bepaalde toonhoogte, je hebt dus een combi nodig. Wat ook aan te raden is, is het controleren van de rubbers (achterdeuren en achterklep) en een rondje deuren afhangen.
Steenwol e.d. is niet aan te raden, dat levert niks op.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-10-2014 18:18 #1411405 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic origineel

robertm schreef :  <div style="color: #000000; font-family: Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif; font-size: 10px; background-image: initial; background-attachment: initial; background-origin: initial; background-clip: initial; background-color: #ffffff; margin: 8px;">@ Martijn: mss moet ik es een nette harde plank/rolhoes maken om het lawaai weg te houden. Dat zal denk ik de beste oplossing zijn.
Groet,
Robert</div>

Volvo heeft voor de V90 een originele harde (harmonica in 3 delen) hoedenplank. Kan zo snel even geen afbeelding vinden maar ik heb 'm iig.

edit- <a href="/node/14823">hebbes!</a> - end edit

Moderators: Jerry Stam