Stoel 745 zit ergens vast, net als dashboardkastje
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-10-2014 13:25 #1102226
door V700 register
Stoel 745 zit ergens vast, net als dashboardkastje is gemaakt door V700 register
Ik probeer de bijrijdersstoel uit mijn 740 GLE Estate uit 1989 te halen maar het lukt me niet. Bouten van stoelrails natuurlijk losgehaald maar er is 'iets' bij de linkerrail wat 'm vasthoudt. Geen kabels of zo, daarvoor word ik te sterk tegengehouden - het voelt als een soort aanslag. Het onderdelenboek geeft ook geen hulp, die laat alleen de stoelbouten zien. Wie heeft een aanwijzing voor me?
Zelfde probleem met het dashboardkastje. Daarvan zijn de linker scharnieren stuk en ik wil het kastje erin zijn geheel uithalen, maar ook dat lukt me niet. Moet ik soms eerst de bekleding van de tunnelconsole weghalen? De twee Torxen (1 links, 1 rechts) die achter kleine luikjes verscholen zitten heb ik los.
Bij voorbaat dank!
Zelfde probleem met het dashboardkastje. Daarvan zijn de linker scharnieren stuk en ik wil het kastje erin zijn geheel uithalen, maar ook dat lukt me niet. Moet ik soms eerst de bekleding van de tunnelconsole weghalen? De twee Torxen (1 links, 1 rechts) die achter kleine luikjes verscholen zitten heb ik los.
Bij voorbaat dank!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Hendrik Teerink
-
- Elite lid
-
Minder
Meer
12-10-2014 13:50 #1411108
door Hendrik Teerink
Amazon Combi '68 / 144 '72 / 244 '80 / 745 '85
Beantwoord door Hendrik Teerink in topic ...
Je moet de stoel schuiven en dan komt hij los.
Bij het dashboardkastje zitten onder nog twee moertjes die los moeten.
Je komt er bij door de onderplaat los te halen. Deze zit bij mij bevestigd met drie zwart plastic schroeven, die je een kwart slag moet draaien.
Wees voorzichtig! Want het breekt zo af. Je kunt beter eerst de moertjes los draaien en dan pas de verscholen schroefjes.
Bij het dashboardkastje zitten onder nog twee moertjes die los moeten.
Je komt er bij door de onderplaat los te halen. Deze zit bij mij bevestigd met drie zwart plastic schroeven, die je een kwart slag moet draaien.
Wees voorzichtig! Want het breekt zo af. Je kunt beter eerst de moertjes los draaien en dan pas de verscholen schroefjes.
Amazon Combi '68 / 144 '72 / 244 '80 / 745 '85
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-10-2014 13:50 #1411109
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Misschien palletjes?
Ik weet niet hoe de stoel bij een 7 serie vastzit maar bij mijn v90 zit onderaan beide stoelrails, ongeveer in het midden, een soort champignonvormige pen.
Het kan natuurlijk zijn dat door de jaren heen de boel enigzins vast (gekoekt) zit. Stoel heen en weer bewegen en de pennen komen uit het chassis van de auto.
Dashboardkastje heb ik gelukkig geen ervaringen mee.
Staat de 745 niet in Vadis?
Wens je succes met de reparaties!
Groet,
Marcel
Het kan natuurlijk zijn dat door de jaren heen de boel enigzins vast (gekoekt) zit. Stoel heen en weer bewegen en de pennen komen uit het chassis van de auto.
Dashboardkastje heb ik gelukkig geen ervaringen mee.
Staat de 745 niet in Vadis?
Wens je succes met de reparaties!
Groet,
Marcel
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-10-2014 13:59 #1411111
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic aanslag
Behalve met de bouten zit de stoel nog geborgd door middel van 2 penvormige palletjes met een bolletje, die zitten vast aan rails van de stoel ongeveer in het midden. die bolletjes passen dan weer in een soort sleutelgatvormige gaten op de bodem.
dat houd in dat als de moeren los zijn je de stoel nog een beetje dient te verschuiven (circa 1,5 cm) en daarna omhoog getild moet worden om de bolletjes uit het sleutelgatvormige -gat te krijgen. De truuk is om dat heel gelijkmatig te doen zodat ze allebei tegelijk vrij komen.
ik heb er geen foto van ... iemand anders hier ?
Het dashboardkastje zit ook nog met 2 boutjes of plastic clips vast aan de schopplaat.
succes, rudiger
dat houd in dat als de moeren los zijn je de stoel nog een beetje dient te verschuiven (circa 1,5 cm) en daarna omhoog getild moet worden om de bolletjes uit het sleutelgatvormige -gat te krijgen. De truuk is om dat heel gelijkmatig te doen zodat ze allebei tegelijk vrij komen.
ik heb er geen foto van ... iemand anders hier ?
Het dashboardkastje zit ook nog met 2 boutjes of plastic clips vast aan de schopplaat.
succes, rudiger
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-10-2014 14:17 #1411110
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Schuiven
Volgens mij al eerder beschreven op Forum (zoeken is lastig, maar ik als JMB heb er wal eerder wat over geschreven)
Is een soort paddestoel kopje wat in een sleufgat zit, volgens mij was het naar achter en veel rommelen
Is een soort paddestoel kopje wat in een sleufgat zit, volgens mij was het naar achter en veel rommelen
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-10-2014 17:56 #1411118
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Stoelbevestiging en dashboardkastje
Manne, allemaal bedankt! De stoel ligt nu in mijn garage en het kastje ligt ernaast. Wat een prima uitvinding, dit forum, speciaal voor nieuwelingen zoals ik. Nogmaals dank.
(En de stoelrail moet naar voren geschoven worden om de paddestoelkop uit het slotgat van de bodem te krijgen).
Ongetwijfeld heb ik binnenkort meer van dit soort vragen. Ik ben vol vertrouwen dat ik ook daarop zo vlot antwoorden ga krijgen.
Groeten
(En de stoelrail moet naar voren geschoven worden om de paddestoelkop uit het slotgat van de bodem te krijgen).
Ongetwijfeld heb ik binnenkort meer van dit soort vragen. Ik ben vol vertrouwen dat ik ook daarop zo vlot antwoorden ga krijgen.
Groeten
Moderators: Jerry Stam