plafond lamp vervangen door een met vertraging

• P.J. Bus
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-10-2014 15:35 #1102143 door P.J. Bus
Ik wil mijn interieur plafond lamp vervangen (744 GLE) door een met vertraging (uit een 760).
Alleen zie ik nu dat die van de 760 vier draden heeft ipv drie. De vierde (grijs/zwart uit mijn hoof) waar sluit ik die op aan? Er zit al een mannetje aan.
Dit weet ik al:
Op 31 moet constante massa zitten. Op 31S moet de geschakelde massa zitten (het draadje dus dat met de deurschakelaars verbonden is). 10W moet op de plus aangesloten zijn.
Het gaat dus waarschijnlijk om het draadje die voor de vertraging zorgt. Moet/kan ik die doorverbinden met de draad voor 31, 31S of 10W?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-10-2014 15:51 #1410714 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Teruggevouwen en vastgeplakt
Hallo federervolvo
De vierde draad zit waarschijnlijk aan de bovenkant tegen je hemel geplakt.  Als je vingers niet te kort en niet te dik zijn, kun je hem vinden door je vingers door het gat te steken, dat de binnenverlichting normaalgesproken afdekt.  Volg dan met je vingers de kabelboom waar ook de andere drie draden uit komen.
groetjes
Mathy

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-10-2014 16:36 #1410715 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Persoonlijk
Persoonlijk vind ik het een erg irritant gebeuren, die vertraging. Als ik mijn auto uit de garage rijd stap ik uit om de garagedeur dicht te doen. Dan stap ik weer in moet ik achteruit de afrit af rijden. In het donker zie ik buiten niets omdat ik eerst in een verlicht aquarium zit als het licht nog brandt en daarna niet omdat mijn ogen weer aan het donker moeten wennen.

• Gerben Mol
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
01-10-2014 17:10 #1410718 door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Mijn
In de 480 hebben ze daar leuk rekening mee gehouden. Binnenverlichting heeft daar ook vertraging, best lang ook, maar zodra je de motor start gaat het interieurlampje meteen uit.

Groeten,
Gerben

• P.J. Bus
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-10-2014 18:25 #1410719 door P.J. Bus
Beantwoord door P.J. Bus in topic Ook bij bwjr 1986?
Allen bedankt.
Mathy, heeft bwjr 1986 ook deze kabelboom? En zo nee moet ik dan een nieuw voedingsdraadje trekken waar pas spanning op komt te staan als een deur opengaat? Ik heb nl zojuist Haynes bestudeerd en daar lijkt het wel op.
Haynes geeft volgens mij aan dat de zwart-witte draad afkomstig is van...de seatbelts, de gordelverklikker, en de daarbij behorende relais onder het zekeringskastje waar ook een zwart-witte draad zit...of kijk en volg ik Haynes nu niet goed?

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-10-2014 19:50 #1410723 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic ...
Hallo federervolvo
Waarschijnlijk heeft ieder bouwjaar die.
Het draadje komt van de extra aansluiting op de deurschakelaar.  En het zal geen voedings-, maar een massadraadje zijn, denk ik.
groetjes
Mathy

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-10-2014 20:16 #1410724 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dat

gerryberrie schreef : Binnenverlichting heeft daar ook vertraging, best lang ook, maar zodra je de motor start gaat het interieurlampje meteen uit.

Dat is bij mijn 940 ook. Wordt overigens door het Guard relais geregeld. Voordat ik dat inbouwde had ik geen vertraging in de plafondlamp, daarna ineens wel. Gratis extra :)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-10-2014 20:53 #1410727 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Bij S90

Pietjeprecies schreef :

gerryberrie schreef : Binnenverlichting heeft daar ook vertraging, best lang ook, maar zodra je de motor start gaat het interieurlampje meteen uit.

Dat is bij mijn 940 ook. Wordt overigens door het Guard relais geregeld. Voordat ik dat inbouwde had ik geen vertraging in de plafondlamp, daarna ineens wel. Gratis extra :)

Bij S90 idem. En als je hem met ab van slot haalt gaat gelijk de binnenverlichting aan. Mooi he.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-10-2014 22:07 #1410731 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik heb geen guard
Ik heb geen Guard relais, misschien ligt het daaraan. Als ik de auto uit de garage heb gereden, laat ik de motor draaien met auto op de handrem, terwijl ik uitstap, de garagedeur dichtdoe en weer instap. Ik start dan niet opnieuw.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-10-2014 23:06 #1410734 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Morgen eens kijken

FritsDeJ schreef : ...Bij S90 idem. En als je hem met ab van slot haalt gaat gelijk de binnenverlichting aan. Mooi he.

Heeee, mijn 1996 960-2 doet dat niet, het vertragingsdeel dan. 940GL uit 1992 had dat wel. Morgen maar eens bekijken (heb voordat de 940 wegging, wel het plafondarmatuur er uitgehaald voor het geval daar de vertragingselektronica in zit).

Moderators: Jerry Stam