Rolhoes 945 opspannen, wat een k..klus zeg

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-08-2014 15:52 #1101928 door V700 register
Rolhoes 945 opspannen, wat een k..klus zeg is gemaakt door V700 register
Heb een tijdje terug een nette rolhoes op de kop getikt maar probeer het beesie op te spannen zoals omschreven in de Volvo handleiding, wat een kolereklus zeg. Die 2 slagen erop rollen en dan aftapen snap ik, maar dan de spanning er af halen als ze er nog op zit???? Want daarna ga ik die 23 slagen spanning brengen maar voor die tijd vliegt ze weer met veel kabaal terug, &*^%%$#@@&&*&!!!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• René Minnebo (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
27-08-2014 20:38 #1409449 door René Minnebo (GAST)
Beantwoord door René Minnebo (GAST) in topic ik
heb dat recent gedaan met een rolhoes van een 245. Zonder handleiding, maar door goed op te letten hoe het geheel werkte was het een half uurtje werk. Ik had hem wel geborgd zoals hij in de 245 hoort te zitten.

Ik was destijds zo stom geweest om de rolhoes uitgetrokken en wel vanaf de achterbank uit zijn zijwaarste vergrendeling te halen en toen was het een geratel van een jewelste. De veer onspande op de verkeerde manier en bleef zo. Maar hij doet het weer

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-08-2014 21:58 #1409460 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Tja, dat geratel heb ik
Tja, dat geratel heb ik steeds voor dat ik bij die 23 omwentelingen ben, ze zit er nu weer in maar niet strak genoeg naar mijn zin.

• René Minnebo (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
28-08-2014 06:03 #1409470 door René Minnebo (GAST)
Beantwoord door René Minnebo (GAST) in topic Met

Gekke Gerritje schreef : Tja, dat geratel heb ik steeds voor dat ik bij die 23 omwentelingen ben, ze zit er nu weer in maar niet strak genoeg naar mijn zin.

<html />

Het uitrekken van de rolhoes zeker. Bij de rolhoes van de 940 weet ik niet of deze ratelt hij tikt meer maar staat wel op spanning. De veer van de rolhoes van de 245 die ontspande echt met grof geratel alsof de veer uit zijn vergrendeling schoot vervolgens rolde de hoes niet meer automatisch op.

Moderators: Jerry Stam