Zonneklep passagier valt naar beneden - te herstellen (760 MY1990)?

• Guido De Jongh
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-06-2014 21:29 #1101482 door Guido De Jongh
Hallo forumleden,
Mijn volvo 760 Turbo Intercooler heeft zwart interieur in uitstekende staat. Alleen, de zonneklep - passagierskant - valt steeds naar beneden. Ik vermoed dat de scharnier niet echt op het extra gewicht van de spiegel en het lampje was voorzien.
Is dit euvel te herstellen? Kan men de scharnier terug verstevigen zodat de zonneklep niet naar beneden valt? Graag een tip van de forumleden.
Alternatief is een andere, goed werkende zonneklep plaatsen, maar deze zijn ook moeilijk te vinden.
In bijlage een foto van de zonneklep
MvG

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Jerry Stam (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-06-2014 21:54 #1406928 door Jerry Stam (GAST)
Beantwoord door Jerry Stam (GAST) in topic Kun je
Kun je uitleggen wat je bedoelt?

In de gaten van de tweede foto horen twee schroeven, dus dat bedoel je vast niet. Soms breekt de stang af in de zonneklep. Volgens mij is dan de enige oplossing vervangen. Let wel op er zijn verschillen in zonnekleppen voor auto's met en zonder open dak in een 960 als die van jou

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-06-2014 12:20 #1406937 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Schroeven
Volgens mij mis je een paar (2)schroeven waarmee het vast hoort te zitten!

• Guido De Jongh
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-06-2014 13:02 #1406938 door Guido De Jongh
Beantwoord door Guido De Jongh in topic Beste Forumleden, Even een
Beste Forumleden,
Even een verduidelijkng/aanvulling:
Ik heb de zonnekleop losgevezen, zodat men duidelijk kan zien hoe deze is vastgemaakt aan de hemel (er zijn verschillende types van kleppen en bevestigingen).
En het is wel degelijk een originele zonneklep van een 760 Turbo (bouwjaar 1990), niet van een 900 serie.
Ik kijk uit naar een suggestie om de scharnier te verstevigen, zodat ze niet meer naar beneden valt.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-06-2014 21:25 #1406975 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Scharnier kapot
<p style="color: #000033; font-size: 12px;">Zo te zien aan het scharniertje van de zonneklep zit er een scheurtje in , daar waar de stang inzit van de zonneklep , hierdoor klemt de zonneklep misschien niet goed meer .<p style="color: #000033; font-size: 12px;">Kan je niet eerst een ander scharnier proberen , als die dan wel goed is eveetueel zwart spuiten en weg is je probleem misschien &gt;

Moderators: Jerry Stam